Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Strategijski menadžment
Strategic Management
2023/2024
4 ECTSa
Informacijsko i programsko inženjerstvo 1.3 (IPI)
Informacijsko i programsko inženjerstvo 1.4 (IPI)
Organizacija poslovnih sustava 1.3 (OPS)
Informatika u obrazovanju 1.3 (IUO)
Baze podataka i baze znanja 1.3 (BPBZ)
Informatika u obrazovanju 1.4 (IUO)
Organizacija poslovnih sustava 1.4 (OPS)
Katedra za organizaciju
OU
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
Svrha je kolegija potaknuti studente na strategijski način razmišljanja i razvijati njihovu sposobnost da u svakoj pojavi uoče najvažnije, sveobuhvatne i dugoročne sastavnice. Danas se od organizacija zahtijeva da kontinuirano pronalaze nove načine konkuriranja i pozicioniranja u globalnom poslovnom okruženju koje se brzo mijenja. U tom kontekstu, kolegij razvija strateško razmišljanje i sposobnost donošenja odluka, posebice u odnosu na razumijevanje primjenjivosti različitih strategija u različitim situacijama.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Klačmer Čalopa Marina Nositelj Predavanja 7 2 1
Đunđek Ivana Suradnik
Kokot Karolina Suradnik Seminar 15 2 2
Cingula Marijan Izvođač Predavanja 8 2 1
Sadržaj predavanja
  • Osnove strategijskog menadžmenta (2 sata +2 sata)
    Pojam i razvoj strategijskog menadžmenta. Definiranje temeljnih pojmova - strategija, menadžment, strategijski menadžment, vizija, misija, ciljevi. IT menadžeri kao pokretači promjena u organizaciji. Menadžment, vodstvo i organizacija u 21. stoljeću.
  • Strategijski menadžment-višefunkcijska integracija (2 sata + 2 sata)
    Funkcije i strategijski menadžment. Upravljanje proizvodnjom. Upravljanje marketingom. Upravljanje financijama. Upravljanje informacijama. Upravljanje ljudima. Upravljanje razvojem. Planiranje kao instrument poslovnog upravljanja. Dizajn poslovnog procesa.
  • Proces strategijskog menadžmenta (2 sata + 2 sata)
    Pretpostavke strategijskog planiranja i menadžmenta. Temeljni model strategijskog menadžmenta. Etape u procesu strategijskog menadžmenta. Strategijsko upravljanje u poslovnim procesima. Tipovi strategije. Poslovna politika. Razvoj strategijskog menadžmenta. Strategijski menadžment vs strategijsko planiranje. Informacijske tehnologije i strategijsko planiranje.
  • Formuliranje strategije (2 sata + 2 sata)
    Situacijska analiza. Praksa menadžmenta i korištenje situacijske analize. Sadržaj situacijske analize. Ocjena postignutih rezultata. Situacijska analiza kao SWOT okvir za izbor strategije. Scenario analiza. Algoritam scenario analize. Upotreba scenario analize.
  • Implementacija poslovne strategije (2 sata + 2 sata)
    Čimbenici koji doživljavaju promjenu. Dijagnoza strategijskog problema. Transformacija strategije u aktivnosti. Atributi strategijskih ciljeva. Okvir za analizu organizacije. Mjerenje uspješnosti procesa. Stupnjevi strategijskih promjena. Pristupi implementaciji strategije u organizaciju.
  • Digitalna transformacija poslovanja (2 sata + 2 sata)
    Pojam digitalne transformacije. Digitalna transformacija u svijetu. Digitalna transformacija u Hrvatskoj. Uloga države i društva u razvoju digitalne transformacije. Digitalna strategija i interni procesi. Utjecaj digitalne transformacije na poslovanje. Prepreke u provedbi procesa digitalne transformacije. Digitalna zrelost poduzeća. Uloga digitalnog vodstva u procesu digitalne transformacije.
  • Upravljanje ljudskim potencijalima u IT tvrtkama (2 sata + 2 sata)
    Uloga menadžmenta upravljanja ljudskim potencijalima u poduzeću. Funkcije menadžmenta upravljanja ljudskih potencijala. IKT podrška za upravljanje ljudskim potencijalima u organizaciji. Specifičnosti upravljanja ljudskim potencijalima u IT tvrtkama. Trendovi u upravljanju ljudskim potencijalima.
  • Portfolio matrice i strateška usmjerenja (2 sata + 2 sata)
    Metode i postupci u odabiru poslovne strategije. Portfeljno planiranje. Uloga portofolio analize u formuliranju strategije. Portfolio matrica industrijskog rasta, portfolio matrica industrijske privlačnosti i poslovne snage, portfolio matrica životnog ciklusa industrije i konkurentnog položaja.
  • Generiranje strategijskih programa (2 sata + 2 sata)
    Organizacija i rast. Organizacija i stabilnost. Organizacija i udjel na tržištu. Koncentracija. Vertikalna integracija. Diverzifikacija. Kombinacija različitih strategija. Poslovna i razvojna politika poduzeća.
  • Osobine, znanja i vještine suvremenog menadžera. (2 sata + 2 sata)
    Digitalne vještine suvremenog menadžera: razumijevanje digitalne tehnologije, razumijevanje poslovanja i strateške vještine rukovođenja. Individualne osobine uspješnih menadžera. Menadžerska znanja i vještine. Individualne sposobnosti i znanja. Usavršavanje menadžera. Interdisciplinarni vođa. Digitalno vodstvo i utjecaj industrije 4.0 na vodstvo.
  • Etika strategijskog menadžmenta (2 sata + 2 sata)
    Što znači biti etičan menadžer. Stupnjevanje menadžerske etike. Etičke smjernice za menadžment. Pitanja etičke karijere. Nesudjelovanje u etičkim sukobima. Situacijski čimbenici etičkog ponašanja. Mehanizmi etičkog menadžmenta.
  • Strateško povezivanje poduzeća (2 sata + 2 sata)
    Globalizacija. Suradnja poduzeća. Strateški savezi. Motivi za ulazak poduzeća u saveze. Razlozi formiranja saveza i postizanja konkurentske prednosti. Vrste strateških saveza. Učenje u strateškom savezu. Razlozi prekida saveza. Faze u stvaranju strateškog saveza. Paradoks kooperacije i konkurencije u strateškom savezu.
  • Internetski savezi (2 sata + 2 sata)
    E-partnerstvo. Internetski savezi vs. Tradicionalni savezi. Internetski savezi u strategijama poduzeća. Pravila uspješnog internetskog saveza. Motivi povezivanja u internetske saveze.
  • Lean Startup metodologija (2 sata + 2 sata)
    Startup poduzeća i njihova uloga u poduzetničkim pothvatima. Tipovi i izvori financiranja startup poduzeća. Startup poduzeća u Hrvatskoj. Pojam lean sustava i njegovo značenje. Ključni koncepti Lean Startup pristupa. BML ciklus.
  • Case study (2 sata + 2 sata)
    Analiza hrvatske IT industrije. Izučavanje slučajeva iz gospodarske prakse.
Sadržaj seminara/vježbi
  • SEMINARI
    Seminarska nastava pratit će izvođenje sadržaja na predavanjima. Studenti će imati zadatak obraditi i prezentirati temu koja će sadržajno pratiti predavanja. Uz teorijsku obradu teme studenti će biti obvezni rješavati praktične probleme vezane uz metode formuliranja strategije, na njima poznatim poduzećima.
Ishodi učenja kolegija
  • Analizirati strategijske mogućnosti i opravdati izbor poslovne strategije i strategije digitalne transformacije poduzeća.
  • Planirati i vrednovati proces strategijskog menadžmenta.
  • Analizirati elemente okoline i njihov odnos sa strategijom poduzeća.
  • Vrednovati glavne pokretače promjena u poslovanju, u suvremenom okruženju.
  • Objasniti ulogu i društvenu odgovornost strategijskih menadžera.
  • Primijeniti različite metode i tehnike analize (npr. portfolio matrice) strategijske pozicije poduzeća s ciljem odabira poslovne strategije.
  • Raspravljati o informacijskim sustavima za upravljanje ljudskim potencijalima s ciljem vrednovanja povezanosti poslovanja i HR strategije.
  • Objasniti različite koncepte strategijskog menadžmenta u profitnim i neprofitnim organizacijama.
  • Komentirati važnost strateškog povezivanja i karakteristike tradicionalnih i internetskih saveza.
  • Kritički prosuđivati strategijske komponente trgovačkih društava u praksi (case study metoda).
  • Prosuditi principe etičkog ponašanja u menadžmentu.
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Buble, M. Strateški menadžment. Sinergija, Zagreb, 2005.
  • Sikavica, P.; Bahtijarević-Šiber, F.; Pološki Vokić, N.: Temelji menadžmenta, Školska knjiga, Zagreb, 2008.
Dopunska literatura
  • Weihrich H., Koontz, H. Menadžment. MATE, Zagreb, 1994.
  • Pearce, J.; Robinson, R. Strategic Management. McGraw-Hill, 2007.
Slični kolegiji
  • University of North Carolina, Strategic Management http://www.kenan-flagler.unc.edu/Programs/BSBA/Curriculum/major.cfm
  • University of Pennsylvania (Wharton), Global Strategic Management http://mba.wharton.upenn.edu/mba/academics/curriculum/electives.php
  • Stanford University, Strategic Management of Technology and Innovation http://www.gsb.stanford.edu/academics/catalog/index.html#stratman
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 14.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda