Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Upravljanje projektnim ciklusom
Project Cycle Management
2022/2023
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za kvantitativne metode
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 3 izborni
Cilj kolegija
Osposobiti studente za projektni pristup problemima i situacijama u razvojnim i gospodarskim projektima, koji podrazumijeva primjenu metoda i alata koji su karakteristični za projektni menadžment. Nadalje, studenti se trebaju osposobiti za rad u timu pri izradu plana razvojnog projekta, koji sadrži odgovarajući vremenski, strukturni, financijski i marketinški plan kao i plan upravljanja rizicima.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Divjak Blaženka Nositelj Predavanja 8 2 1
Pažur Aničić Katarina Nositelj Predavanja
Seminar
7
9
2
1
1
1
Vondra Petra Suradnik
Svetec Barbi Suradnik Seminar 6 1 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u problematiku
    Uvod u problematiku. Definicija projekta. Pristupi projektnom menadžmentu. Faze projekta. Projektni ciklus u razvojnim projektima.
  • Primjeri: IPA, Eureka, gospodarski projekt
    Primjeri: IPA, Eureka, gospodarski projekt. Seminarski radovi o pojedinim tipovima projekata s naglaskom na projekte koji dolaze preko europskih razvojnih fondova. Rad putem on-line tečajeva na portalu www.projekti.hr
  • Investicijski projekti i procjene njihove isplativosti (NPV, IRR)
    Investicijski projekti i procjene njihove isplativosti (NPV, IRR). Jednostavniji računski zadaci o procjeni isplativosti. Zadaci za vježbu u sustavu za e-učenje.
  • Planiranje projekta i postavljanje ciljeva
    Planiranje projekta i postavljanje ciljeva. Stablo problema i ciljeva. SMART pristup ciljevima. Logička matrica projekta (LFM). Rad u grupi na izradi stabla problema i LFM-a
  • Planiranje projekta uz pomoć metoda i alata za planiranje
    Planiranje projekta uz pomoć metoda i alata za planiranje. Identifikacija aktivnosti i njihovih međuovisnosti. Podjela projekta na radne pakete: jednorazinska i višerazinska struktura.
  • Metode i alati za vremensko planiranje projekta
    Metode i alati za vremensko planiranje projekta. Ganttogram, PERT (Project Evaluation and Review Technique), CPM (Critical Path Method). Rad u grupi na metodama za vremensko planiranje projekata.
  • Programski alati
    Programski alati u komercijalnoj verziji i u otvorenom kodu koji podupiru metode za vremensko planiranje projekata. Vježbe na računalima na odabranim alatima i metodama. Samostalna izrada vremenskog plana u zadanom programskom alatu.
  • Planiranje i izrada, budžeta projekta
    Planiranje i izrada, budžeta projekta, njegovo praćenje i usklađivanje u različitim fazama provedbe projekta. Elementi računovodstva u projektnom menadžmentu. Izrada okvirnog budžeta projekta i praćenje njegove realizacije tijekom implementacije projekta.
  • Izrada marketinškog plana projekta
    Izrada marketinškog plana projekta, njegova provedba i vrednovanje. Primjeri marketinških planova. Planovi diseminacije u razvojnim projektima financiranim od strane sponzora.
  • Identificiranje rizika
    10. Identificiranje rizika, ocjena njihovog mogućeg utjecaja, vjerojatnosti njihove pojavnosti te procjena njihovog ukopnog djelovanja na rezultate projekta. Strategije prevladavanja rizika i nositelji akcija. Izrada plana upravljanja rizicima. Rad u grupi.
  • Odabir projektnog tima, postavljanje uloga i stilovi rada
    Odabir projektnog tima, postavljanje uloga i stilovi rada. Svakodnevni rad, praćenje vremenskog opterećenja. Sastanci, njihova priprema, vođenje i administracija. Projektna dokumentacija i administracija projekta.
  • Implementacija projekta
    Implementacija projekta. Upotreba plana projekta u fazi implementacije projekta. Praćenje izvršenja projekta, usklađivanje vremenskog plana i realokacija resursa potrebnih za izvršenje projekta.
  • Osiguravanje kvalitete rezultata projekta
    Osiguravanje kvalitete rezultata projekta. Monitoring i kontrola izlaznih rezultata projekta. Vlasništvo nad rezultatima u projektu. Ugovori u projektu (gostujuće predavanje eksperta za pravna pitanja i ugovore u domaćim i međunarodnim projektima).
  • Izvještavanje u projektu
    14. Izvještavanje u projektu. Donošenje odluka i upravljanje projektom. Uloga voditelja projekta. Specifičnosti razvojnog i znanstvenog projekta s obzirom na upravljanje projektom. Evaluacija projekta. Završetak projekta. Analiza naučenog na projektu (lessons learnt) i pohranjivanje primjera dobre prakse.
  • Prezentacija projekta
    Prezentacija projekta koje su studenti izradili grupnim radom, njihova analiza i evaluacija. Evaluaciju rade studenti i nastavnici nezavisno, a onda se ocjene usklađuju. Utvrđivanje konačnih ocjena studenata za rad na predmetu. Studentska evaluacija rada na predmetu.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti uloge i načina upotrebe projekta u gospodarstvu i razvoju, te značajki pojedinih vrsta projekata
  • Primijeniti metode upravljanja projektima, kao i prikladne programske alate
  • Izraditi financijski plan i plan upravljanja rizicima na projektu
  • Analizirati i prepoznati kriterija uspješnosti projekata i važnost donošenja pravovaljanih i pravovremenih odluka u pojedinim fazama projektnog ciklusa
  • Izraditi osnovne dijelove prijave razvojnog projekta
  • Izraditi marketinški plan i plan diseminacije
  • Raditi u timu u postupku izrade prijave projekta
  • Prezentirati projekt stručnoj publici
  • Upotrebljavati materijale za e-učenje za dodatno učenje o projektnom menadžmentu
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
  • Projektni ciklusi u znanosti i razvoju. ur. Divjak B., (2009) TIVA-FOI, Varaždin
Dopunska literatura
  • On line self-paced tečajevi na www.projekti.hr - Slobodan pristup
  • Nokes, S.; Major, I.; Greenwood, A.; Allen, D.; Goodman M. The definitive guide to project management. (2003) Prentice Hall, London
  • Kerzner H., Project management, A systems Approach to Planning, Scheduling and Controlling. (2003) John Wiley & Sons, Inc.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 15.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda