Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Osnove upravljanja kvalitetom
Basics of Quality Management
2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
IPP
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 6 izborni
Cilj kolegija
Ciljevi predmeta su upoznati studente s (a) osnovnim konceptima i načelima upravljanja kvalitetom, (b) principima potpunog upravljanja kvalitetom i poslovne izvrsnosti, (c) normama kvalitete i (d) fazama uspostave i elementima sustava upravljanja kvalitetom. Studenti će steći nove vještine odabira i upotrebe alata za upravljanje kvalitetom u organizacijama, moći procijeniti i analizirati kvalitetu i troškove kvalitete te pravilno definirati načine i mogućnosti kontrole i unapređenja kvalitete u organizacijama.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kirinić Valentina Nositelj
Žajdela Hrustek Nikolina Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Uvod u kvalitetu (2+1 sata)
    Pojam i značaj kvalitete. Aspekti i karakteristike (varijable i atributi) kvalitete. Dionici kvalitete. Kultura kvalitete. Teorije kvalitete.
  • Koncepti kvalitete (1+1 sata)
    Koncepti i principi: Shewhart, Deming, Juran. TQC i TQM. Poslovna izvrsnost.
  • Cjelovito upravljanje kvalitetom (TQM) i poslovna izvrsnost (1+2 sata)
    Osnove i principi potpunog upravljanja kvalitetom (TQM) i poslovna izvrsnost. Temeljni koncepti i načela. Nagrade za poslovnu izvrsnost (EFQM, Deming, Malcom Baldrige).
  • Normizacija kvalitete (1+2 sata)
    Norme kvalitete. ISO 9000 porodica normi – elementi i zahtjevi.
  • Sustavi za upravljanje kvalitetom (1+0 sata)
    Definicija i svrha sustava za upravljanje kvalitetom. Zahtjevi nad sustavom za upravljanje kvalitetom. Elementi sustava za upravljanje kvalitetom (politike i ciljevi kvalitete, priručnik kvalitete, procedure i zapisi, upravljanje podacima, interni procesi, ...).
  • Faze uspostave sustava upravljanja kvalitetom i postupak certificiranja (1+3 sata)
    Faze i dokumentacija uspostave sustava kvalitete. Alati za upravljanje kvalitetom. Interni i eksterni audit. Načela, kriteriji i postupci. Unapređenje sustava za upravljanje kvalitetom.
  • Praktični primjer sustava upravljanja kvalitetom (2+0 sata)
    Praktični primjer sustava upravljanja kvalitetom
  • Kvaliteta proizvoda i usluga (2+2 sata)
    Kvaliteta u informatici. Norme i modeli kvalitete. Kvaliteta (programskih) proizvoda i kvaliteta usluga (SERVQUAL, QFD, FMEA).
  • Metode i alati za upravljanje kvalitetom (2+2 sati)
    Neprestano poboljšanje i Six Sigma. Definicija Six Sigme. Definicija Neprestanog poboljšanja (eng. Continuous Improvement). Definicija DMAIC-a. Analitički alati za neprestano poboljšanje i Six Sigmu: Dijagram tijeka, Dijagram rada, Paretovi dijagrami, Dijagram uzroka i posljedice, Analiza neispravnosti i učinaka (FMEA), Dizajn eksperimenta (DOE).
  • Sposobnost procesa i statistička kontrola procesa (2+2 sata)
    Sposobnost procesa, Indeks sposobnosti, Postupci kontrole procesa, Kontrola procesa s mjerenjem obilježja: P dijagram, dijagram; Kontrola procesa s mjerenjem varijabli: X dijagram, R dijagram.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti različite koncepte kvalitete i upravljanja kvalitetom u poslovnim sustavima.
  • Primijeniti norme u području upravljanja kvalitetom.
  • Opisati zahtjeve nad sustavom za upravljanje kvalitetom.
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za unapređenje kvalitete i upravljanja kvalitetom.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Mitra, A. (2016). Fundamentals of quality control and improvement. John Wiley & Sons.
Dopunska literatura
  • Lazibat, T. (2009). Upravljanje kvalitetom. Znanstvena knjiga, Zagreb, 55-76.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda