Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Osnove upravljanja kvalitetom
Basics of Quality Management
2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Varaždin (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
IPP
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 6 izborni
Cilj kolegija
Ciljevi predmeta su upoznati studente s (a) osnovnim konceptima i načelima upravljanja kvalitetom, (b) principima potpunog upravljanja kvalitetom i poslovne izvrsnosti, (c) normama kvalitete i (d) fazama uspostave i elementima sustava upravljanja kvalitetom. Studenti će steći nove vještine odabira i upotrebe alata za upravljanje kvalitetom u organizacijama, moći procijeniti i analizirati kvalitetu i troškove kvalitete te pravilno definirati načine i mogućnosti kontrole i unapređenja kvalitete u organizacijama.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kirinić Valentina Nositelj Predavanja
Predavanja
Predavanja
Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
2
4
1
4
3
2
1
3
2
1
1
1
1
1
1
Žajdela Hrustek Nikolina Suradnik Predavanja
Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
2
2
1
2
1
2
1
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u kvalitetu (2+1 sata)
    Pojam i značaj kvalitete. Aspekti i karakteristike (varijable i atributi) kvalitete. Dionici kvalitete. Kultura kvalitete. Teorije kvalitete.
  • Koncepti kvalitete (1+1 sata)
    Koncepti i principi: Shewhart, Deming, Juran. TQC i TQM. Poslovna izvrsnost.
  • Cjelovito upravljanje kvalitetom (TQM) i poslovna izvrsnost (1+2 sata)
    Osnove i principi potpunog upravljanja kvalitetom (TQM) i poslovna izvrsnost. Temeljni koncepti i načela. Nagrade za poslovnu izvrsnost (EFQM, Deming, Malcom Baldrige).
  • Normizacija kvalitete (1+2 sata)
    Norme kvalitete. ISO 9000 porodica normi – elementi i zahtjevi.
  • Sustavi za upravljanje kvalitetom (1+0 sata)
    Definicija i svrha sustava za upravljanje kvalitetom. Zahtjevi nad sustavom za upravljanje kvalitetom. Elementi sustava za upravljanje kvalitetom (politike i ciljevi kvalitete, priručnik kvalitete, procedure i zapisi, upravljanje podacima, interni procesi, ...).
  • Faze uspostave sustava upravljanja kvalitetom i postupak certificiranja (1+3 sata)
    Faze i dokumentacija uspostave sustava kvalitete. Alati za upravljanje kvalitetom. Interni i eksterni audit. Načela, kriteriji i postupci. Unapređenje sustava za upravljanje kvalitetom.
  • Praktični primjer sustava upravljanja kvalitetom (2+0 sata)
    Praktični primjer sustava upravljanja kvalitetom
  • Kvaliteta proizvoda i usluga (2+2 sata)
    Kvaliteta u informatici. Norme i modeli kvalitete. Kvaliteta (programskih) proizvoda i kvaliteta usluga (SERVQUAL, QFD, FMEA).
  • Metode i alati za upravljanje kvalitetom (2+2 sati)
    Neprestano poboljšanje i Six Sigma. Definicija Six Sigme. Definicija Neprestanog poboljšanja (eng. Continuous Improvement). Definicija DMAIC-a. Analitički alati za neprestano poboljšanje i Six Sigmu: Dijagram tijeka, Dijagram rada, Paretovi dijagrami, Dijagram uzroka i posljedice, Analiza neispravnosti i učinaka (FMEA), Dizajn eksperimenta (DOE).
  • Sposobnost procesa i statistička kontrola procesa (2+2 sata)
    Sposobnost procesa, Indeks sposobnosti, Postupci kontrole procesa, Kontrola procesa s mjerenjem obilježja: P dijagram, dijagram; Kontrola procesa s mjerenjem varijabli: X dijagram, R dijagram.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti različite koncepte kvalitete i upravljanja kvalitetom u poslovnim sustavima.
  • Primijeniti norme u području upravljanja kvalitetom.
  • Opisati zahtjeve nad sustavom za upravljanje kvalitetom.
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za unapređenje kvalitete i upravljanja kvalitetom.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Mitra, A. (2016). Fundamentals of quality control and improvement. John Wiley & Sons.
Dopunska literatura
  • Lazibat, T. (2009). Upravljanje kvalitetom. Znanstvena knjiga, Zagreb, 55-76.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda