Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Osnove upravljanja kvalitetom
Basics of Quality Management
2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Sisak (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
IPP
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 6 izborni
Cilj kolegija
Ciljevi predmeta su upoznati studente s (a) osnovnim konceptima i načelima upravljanja kvalitetom, (b) principima potpunog upravljanja kvalitetom i poslovne izvrsnosti, (c) normama kvalitete i (d) fazama uspostave i elementima sustava upravljanja kvalitetom. Studenti će steći nove vještine odabira i upotrebe alata za upravljanje kvalitetom u organizacijama, moći procijeniti i analizirati kvalitetu i troškove kvalitete te pravilno definirati načine i mogućnosti kontrole i unapređenja kvalitete u organizacijama.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kirinić Valentina Nositelj
Žajdela Hrustek Nikolina Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Uvod u kvalitetu (2+1 sata)
    Pojam i značaj kvalitete. Aspekti i karakteristike (varijable i atributi) kvalitete. Dionici kvalitete. Kultura kvalitete. Teorije kvalitete.
  • Koncepti kvalitete (1+1 sata)
    Koncepti i principi: Shewhart, Deming, Juran. TQC i TQM. Poslovna izvrsnost.
  • Cjelovito upravljanje kvalitetom (TQM) i poslovna izvrsnost (1+2 sata)
    Osnove i principi potpunog upravljanja kvalitetom (TQM) i poslovna izvrsnost. Temeljni koncepti i načela. Nagrade za poslovnu izvrsnost (EFQM, Deming, Malcom Baldrige).
  • Normizacija kvalitete (1+2 sata)
    Norme kvalitete. ISO 9000 porodica normi – elementi i zahtjevi.
  • Sustavi za upravljanje kvalitetom (1+0 sata)
    Definicija i svrha sustava za upravljanje kvalitetom. Zahtjevi nad sustavom za upravljanje kvalitetom. Elementi sustava za upravljanje kvalitetom (politike i ciljevi kvalitete, priručnik kvalitete, procedure i zapisi, upravljanje podacima, interni procesi, ...).
  • Faze uspostave sustava upravljanja kvalitetom i postupak certificiranja (1+3 sata)
    Faze i dokumentacija uspostave sustava kvalitete. Alati za upravljanje kvalitetom. Interni i eksterni audit. Načela, kriteriji i postupci. Unapređenje sustava za upravljanje kvalitetom.
  • Praktični primjer sustava upravljanja kvalitetom (2+0 sata)
    Praktični primjer sustava upravljanja kvalitetom
  • Kvaliteta proizvoda i usluga (2+2 sata)
    Kvaliteta u informatici. Norme i modeli kvalitete. Kvaliteta (programskih) proizvoda i kvaliteta usluga (SERVQUAL, QFD, FMEA).
  • Metode i alati za upravljanje kvalitetom (2+2 sati)
    Neprestano poboljšanje i Six Sigma. Definicija Six Sigme. Definicija Neprestanog poboljšanja (eng. Continuous Improvement). Definicija DMAIC-a. Analitički alati za neprestano poboljšanje i Six Sigmu: Dijagram tijeka, Dijagram rada, Paretovi dijagrami, Dijagram uzroka i posljedice, Analiza neispravnosti i učinaka (FMEA), Dizajn eksperimenta (DOE).
  • Sposobnost procesa i statistička kontrola procesa (2+2 sata)
    Sposobnost procesa, Indeks sposobnosti, Postupci kontrole procesa, Kontrola procesa s mjerenjem obilježja: P dijagram, dijagram; Kontrola procesa s mjerenjem varijabli: X dijagram, R dijagram.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti različite koncepte kvalitete i upravljanja kvalitetom u poslovnim sustavima.
  • Primijeniti norme u području upravljanja kvalitetom.
  • Opisati zahtjeve nad sustavom za upravljanje kvalitetom.
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za unapređenje kvalitete i upravljanja kvalitetom.
Ishodi učenja programa
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
Osnovna literatura
  • Mitra, A. (2016). Fundamentals of quality control and improvement. John Wiley & Sons.
Dopunska literatura
  • Lazibat, T. (2009). Upravljanje kvalitetom. Znanstvena knjiga, Zagreb, 55-76.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda