Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Ljudski potencijali i razvoj karijere
Human Resources and Career Development
2024/2025
4 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Križevci (ITDP 1.3)
Katedra za organizaciju
IPP
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 6 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je usvajanje znanja o ljudskim potencijalima te njihovoj implementaciji u poslovnim organizacijama, kao i praksi i razvoju karijere na tržištu rada. Kod studenata se nastoji razviti razumijevanje uloge ljudskih potencijala, kao i praktične važnosti ljudskih potencijala u ostvarivanju prednosti poslovnih organizacija u sve konkurentnijem okruženju. Studenti će steći vještine za evaluaciju stupnja razvijenosti ljudskih potencijala, upravljanje karijerom, identificiranje potrebnih znanja i vještina u poduzeću i identificiranje uloge informacijske i komunikacijske tehnologije u upravljanju ljudskim potencijalima.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Klačmer Čalopa Marina Nositelj
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj
Kokot Karolina Suradnik
Pažur Aničić Katarina Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Ljudski potencijali (pojam, funkcije, aktivnosti i životni ciklus) (2 h)
    Definiranje pojma i funkcije upravljanja LJP. Usporedba sa srodnim pojmovima. Uloga LJP u poslovnim organizacijama. Aktivnosti upravljanja LJP. Ljudski potencijali i životni ciklus poduzeća.
  • Primjena informacijsko komunikacijske tehnologije u upravljanju ljudskim potencijalima (2 h)
    Uloga i učinci primjene informacijsko – komunikacijske tehnologije u upravljanju LJP. HR softveri za mala i srednja poduzeća.
  • Ljudski potencijali iz perspektive poduzeća (2 h)
    Ljudski potencijali iz perspektive malih, srednjih i velikih poduzeća. Specifičnosti LJP kod malih i srednjih poduzeća. Razlike u upravljanju.
  • Analiza i procjena posla (2 h)
    Ciljevi analize i faze procjene posla. Metode analize posla: sistematsko opažanje, metoda trenutačnog zapažanja, intervju, upitnik, fokus grupe.
  • Pribavljanje, selekcija i raspored ljudskih potencijala (2 h)
    Proces planiranja i pribavljanja ljudskih potencijala. Predviđanje potreba za LJP. Ciljevi i strategija upravljanja LJP.
  • Motivacija zaposlenika (2 h)
    Praćenje radne uspješnosti. Poticanje kreativnosti na radnom mjestu. Strategije materijalnog i nematerijalnog nagrađivanja. Kompenzacije i ljudski potencijali. Strategija i politika kompenzacija. Prediktori i kriteriji u praćenju radnog učinka.
  • Praćenja kvalitete rada zaposlenika (2 h)
    Vrednovanje rada. Metode procjene ljudskih potencijala (skala procjene; usporedba- pojedinačna, u parovima, grupna; liste označavanja slobodnog i prisilnog izbora). Radna mjesta s posebnim uvjetima rada. Metodološki problemi različitih tehnika procjene.
  • Stres i upravljanje stresom (2 h)
    Teorije stresa. Uzroci stresa i vrste stresora. Sindrom izgaranja na radnom mjestu. Mentalno zdravlje u poslovnom okruženju. Kvalitetni načini suočavanja sa stresom u radnom okruženju.
  • Upravljanje radnim odnosima i međuljudski odnosi u organizaciji (2 h)
    Obveze i prava zaposlenih. Povezanost radnih odnosa i upravljanja odnosa s kolegama i klijentima. Kvalitetna komunikacija na početku radnog odnosa, tijekom trajanja i na završetku radnog odnosa. .
  • Razlike u upravljanju ljudskim potencijalima u različitim kulturama (2 h)
    Međunarodno poslovno okruženje. Razlike u kulturi. Slabije zastupljene skupine u poslovnom okruženju. Prilagodba poslovnog okruženja s obzirom na individualne, organizacijske i kulturne razlike.
  • Upravljanje radnim učinkom (2 h)
    Ljudski potencijali kao temelj konkurentske prednosti suvremenog poduzeća. Analiza koristi na razini pojedinca, organizacije i aktivnosti
  • Specifična prilagodba radnog okruženja osobama s invaliditetom (2 h)
    Vrste invaliditeta. Digitalni alati i asistivna tehnologija namijenjena individualnim potrebama osoba s invaliditetom u radnom okruženju.
  • Karijera u području informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) (2 h)
    Definiranje pojma karijere. Trendovi zapošljivosti IKT stručnjaka. Okviri znanja, vještina i kompetencija za IKT profesionalce u svim industrijskim sektorima.
  • Metode aktivnog traženja posla (2 h)
    Identifikacija potencijalnih radnih mjesta. Procjena razlike između stečenih kompetencija i traženih na željenom radnom mjestu. Izrada plana za rani razvoj karijere.
  • Priprema prijave za radno mjesto (2 h)
    Priprema životopisa i motivacijskog pisma za željeno radno mjesto. Priprema za razgovor za posao i kvalitetno predstavljanje budućem poslodavcu
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Analizirati potrebe za vještinama i znanjima zaposlenika unutar poduzeća.
  • Ovladati vještinama upravljanja međuljudskim odnosima radi poboljšanja poslovanja.
  • Opravdati razloge donošenja odluka vezanih uz ljudske potencijale.
  • Stjecati kompetencije za uočavanje važnosti upravljanja ljudskim potencijalima.
  • Identificirati i rješavati praktične probleme iz razvoja ljudskih potencijala u organizacijama.
  • Prezentirati postupke praćenja i upravljanja karijerom.
  • Identificirati programska rješenja za upravljanje ljudskim potencijalima.
  • Prepoznati potrebu za prilagodbom poslovnog okruženja individualnim razlikama zaposlenika.
  • Upoznati se s metodama procjene ljudskih potencijala.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Bahtijarević-Šiber, F.: Management ljudskih potencijala, Golden Marketing, Zagreb, 1999.
  • Sikavica P., Bahtijarević – Šiber, F., Pološki – Vokić , N.: Temelji menadžmenta, Školska knjiga, 2008.
  • Dassler, Garry: Upravljanje ljudskim potencijalima. Mate, Zagreb 2015.
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda