Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Uvod u računalne igre
Introduction to Computer Games
2023/2024
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
RA
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 5 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim metodama i tehnikama izrade računalnih igara. Studenti će kroz povijesni pregled i pregled žanrova računalnih igara dobiti osnovna znanja o konceptima i mehanikama računalnih igara. Naučiti će osnovna načela kako dizajnirati računalne igre i koja je uloga dizajnera igara u procesu razvoja računalnih igara. Kroz praktične primjere upoznat će se s procesom izrade računalnih igara. Cilj je studentima dati osnovno znanje o temeljnim elementima pojedinih žanrova računalnih igara, o mehanikama igranja u 2D i 3D okolini, upravljanju kamerom i specijalnim efektima, animiranju likova i objekata, radom sa zvukom i videom te optimizaciji i prilagodbi računalnih igara za različite platforme.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
10 sati
Vježbe u praktikumu
20 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Mladen Nositelj
Schatten Markus Nositelj
Okreša Đurić Bogdan Suradnik
Peharda Tomislav Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Povijesni razvoj računalnih igara (1+0 sat)
    Osnovni pojmovi. Što je video igra. Rana povijest. Prve arkadne videoigre. Zlatno doba arkadnih videoigara. Igre osamdesetih godina. Igre devedesetih godina. Igre novog milenija. Igre našeg desetljeća.
  • Žanrovi računalnih igara (1+1 sati)
    Osnovna podjela. Akcijske igre. Platformeri. Igre pucanja. Borbene igre. „Beat 'em up“ žanr. Igre skrivanja. Igre pretraživanja. „Battle Royal“ igre. Ritmičke igre. Akcijske avanture. Avanture. Igre uloga. Simulacije. Sportske igre. Strategije. Ostali značajni žanrovi.
  • Uloga dizajnera računalnih igara (1+0 sati)
    Dizajner računalnih igara. Vještine dizajnera računalnih igara. Tim. Dokumenti. Klijent. Predstavljanje. Profit. Odgovornost. Motivacija.
  • Proces dizajniranja računalnih igara (1+0 sati)
    Ideja. Iteracija. Osnovni elementi računalnih igara.
  • Priča, prostor, likovi i estetika u računalnih igrama (1+1 sat)
    Priča. Svijet. Likovi. Prostor. Estetika. Posredna kontrola. Krivulja interesa.
  • Osnovni koncepti izrade računalnih igara (1+1 sata)
    Osnovni elementi računalnih igara. Tema. Mehanike. Balans. Zagonetke.
  • Mehanike igranja u računalnim igrama (1+1 sata)
    Osnovni pojmovi. Prostor. Objekti, svojstva i stanja. Akcije. Pravila. Vještina. Vjerojatnost.
  • Umjetna inteligencija u računalnim igrama (1+0 sata)
    Osnovni pojmovi. Reprezentacija. Korisnost. Učenje = Maksimiziraj korisnost( Reprezentacija ). Konačni automati. Stabla ponašanja. Planiranje akcija.
  • Razvoj računalne igre (1+1 sata)
    Osnovni pojmovi. Tehnologija. Testiranje igre. Iterativni proces razvoja.
  • Dizajniranje igračkog iskustva (1+0 sati)
    Igračev um. Drugi igrači. Zajednica. Transformacija.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Identificirati, navesti i opisati osnovne elemente dizajna računalnih igara
  • Analizirati specifičnosti pojedinog žanra računalnih igara
  • Osmisliti vlastitu računalnu igru
  • Dizajnirati i implementirati vlastitu računalnu igru
  • Primijeniti osnovne koncepte izrade računalnih igara
  • Kreirati, preurediti i implementirati različite mehanike igranja u računalnim igrama
  • Osmisliti i razviti nove mehanike igranja u području razvoja računalnih igara
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Schell, Jesse. (2019). The art of game design: A Book of Lenses, 3nd edition. A. K. Peters / CRC Press.
  • Ferrone, Harrison. (2020). Learning C# by Developing Games with Unity 2020: An enjoyable and intuitive approach to getting started with C# programming and Unity, 5th Edition. Packt Publishing.
Dopunska literatura
  • Borromeo, Ncolas Alejandro. (2020). Hands-On Unity 2020 Game Development: Build, customize, and optimize professional games using Unity 2020 and C#. Packt Publishing.
  • Butterfield-Addison, Paris, Manning, Jon, Nugent, Tim. (2019). Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game. O'Reilly Media.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 14.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda