Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Uvod u računalne igre
Introduction to Computer Games
2023/2024
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Križevci (ITDP 1.3)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
RA
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 5 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim metodama i tehnikama izrade računalnih igara. Studenti će kroz povijesni pregled i pregled žanrova računalnih igara dobiti osnovna znanja o konceptima i mehanikama računalnih igara. Naučiti će osnovna načela kako dizajnirati računalne igre i koja je uloga dizajnera igara u procesu razvoja računalnih igara. Kroz praktične primjere upoznat će se s procesom izrade računalnih igara. Cilj je studentima dati osnovno znanje o temeljnim elementima pojedinih žanrova računalnih igara, o mehanikama igranja u 2D i 3D okolini, upravljanju kamerom i specijalnim efektima, animiranju likova i objekata, radom sa zvukom i videom te optimizaciji i prilagodbi računalnih igara za različite platforme.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
10 sati
Vježbe u praktikumu
20 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Mladen Nositelj
Schatten Markus Nositelj
Okreša Đurić Bogdan Suradnik
Peharda Tomislav Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Povijesni razvoj računalnih igara (1+0 sat)
    Osnovni pojmovi. Što je video igra. Rana povijest. Prve arkadne videoigre. Zlatno doba arkadnih videoigara. Igre osamdesetih godina. Igre devedesetih godina. Igre novog milenija. Igre našeg desetljeća.
  • Žanrovi računalnih igara (1+1 sati)
    Osnovna podjela. Akcijske igre. Platformeri. Igre pucanja. Borbene igre. „Beat 'em up“ žanr. Igre skrivanja. Igre pretraživanja. „Battle Royal“ igre. Ritmičke igre. Akcijske avanture. Avanture. Igre uloga. Simulacije. Sportske igre. Strategije. Ostali značajni žanrovi.
  • Uloga dizajnera računalnih igara (1+0 sati)
    Dizajner računalnih igara. Vještine dizajnera računalnih igara. Tim. Dokumenti. Klijent. Predstavljanje. Profit. Odgovornost. Motivacija.
  • Proces dizajniranja računalnih igara (1+0 sati)
    Ideja. Iteracija. Osnovni elementi računalnih igara.
  • Priča, prostor, likovi i estetika u računalnih igrama (1+1 sat)
    Priča. Svijet. Likovi. Prostor. Estetika. Posredna kontrola. Krivulja interesa.
  • Osnovni koncepti izrade računalnih igara (1+1 sata)
    Osnovni elementi računalnih igara. Tema. Mehanike. Balans. Zagonetke.
  • Mehanike igranja u računalnim igrama (1+1 sata)
    Osnovni pojmovi. Prostor. Objekti, svojstva i stanja. Akcije. Pravila. Vještina. Vjerojatnost.
  • Umjetna inteligencija u računalnim igrama (1+0 sata)
    Osnovni pojmovi. Reprezentacija. Korisnost. Učenje = Maksimiziraj korisnost( Reprezentacija ). Konačni automati. Stabla ponašanja. Planiranje akcija.
  • Razvoj računalne igre (1+1 sata)
    Osnovni pojmovi. Tehnologija. Testiranje igre. Iterativni proces razvoja.
  • Dizajniranje igračkog iskustva (1+0 sati)
    Igračev um. Drugi igrači. Zajednica. Transformacija.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Identificirati, navesti i opisati osnovne elemente dizajna računalnih igara
  • Analizirati specifičnosti pojedinog žanra računalnih igara
  • Osmisliti vlastitu računalnu igru
  • Dizajnirati i implementirati vlastitu računalnu igru
  • Primijeniti osnovne koncepte izrade računalnih igara
  • Kreirati, preurediti i implementirati različite mehanike igranja u računalnim igrama
  • Osmisliti i razviti nove mehanike igranja u području razvoja računalnih igara
Ishodi učenja programa
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
Osnovna literatura
  • Schell, Jesse. (2019). The art of game design: A Book of Lenses, 3nd edition. A. K. Peters / CRC Press.
  • Ferrone, Harrison. (2020). Learning C# by Developing Games with Unity 2020: An enjoyable and intuitive approach to getting started with C# programming and Unity, 5th Edition. Packt Publishing.
Dopunska literatura
  • Borromeo, Ncolas Alejandro. (2020). Hands-On Unity 2020 Game Development: Build, customize, and optimize professional games using Unity 2020 and C#. Packt Publishing.
  • Butterfield-Addison, Paris, Manning, Jon, Nugent, Tim. (2019). Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game. O'Reilly Media.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 13.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda