Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
ERP sustavi
ERP Systems
2018/2019
5 ECTSa
Informacijsko i programsko inženjerstvo 1.2 (IPI)
Baze podataka i baze znanja 1.2 (BPBZ)
Informatika u obrazovanju 1.2 (IUO)
Organizacija poslovnih sustava 1.2 (OPS)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
UP
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s ulogom ERP sustava u suvremenim poduzećima. Kolegij opisuje način na koji se ERP koristi pri povezivanju poslovnih procesa te pokazuje odnos između poslovnih procesa i programskih modula koji sačinjavaju tako složen informacijski sustav. Analizira se struktura ERP sustava na teoretskoj i praktičnoj razini. Također se naglašava značaj organizacijske pripreme za uvođenje ERP sustava. Kolegij analizira metode i alate za evaluciju organizacije, implementaciju ERP sustava i održavanje postignutih učinaka. Također se analizira projektna struktura te resursi, uloge i odgovornosti nophodne za učinkovito uvođenje.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Picek Ruben Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
15
14
3
2
1
4
Vrček Neven Nositelj Predavanja 0 2 1
Mijač Marko Izvođač Vježbe u praktikumu 14 2 0
Sadržaj predavanja
  • Uvod u predmet. Metode rada.
    Povijesni razvoj. MRP, MRP II, ERP. Definicija i koncept ERP sustava. Učinci i poslovni promašaji vezani uz uvođenje ERP sustava.
  • Arhitektura ERP sustava.
    Struktura i mogućnosti ERP programskih modula. Ograničenja ERP sustava i potreba za razvojem posebnih programskih modula. Praktičan rad s ERP sustavom.
  • Razlozi za uvođenje ERP sustava
    Poslovna analiza potreba za promjenom. Identifikacija i kvantifikacija učinaka. Analiza troškova vezanih uz programske licence i uvođenje. Kalkulacija povratka investicije i svih troškova vezanih uz uvođenje i održavanje ERP sustava.
  • Usklađivanje poslovnih procesa
    Strateški ciljevi i njihov utjecaj na poslovne procese. Organizacijska infrastruktura i podrška ključnim poslovnim procesima. Analiza poslovnih procesa. Mapa poslovnih procesa. Analiza raskoraka između poslovnih procesa i mogućnosti ERP sustava. Povećanje učinkovitosti poslovnih procesa i preustroj poslovnih procesa vezanih uz uvođenje ERP sustava.
  • Upravljanje promjenama tokom uvođenja ERP sustava
    Definicija i analiza organizacijske pripremljenosti. Metode i alati za analizu organizacijske pripremljenosti. Priprema organizacije. Planiranje razvoja nedostajućih znanja.
  • Uvođenje ERP sustava
    Analiza tehnološke infrastrukture potrebne za uvođenje ERP sustava. Problemi vezani uz lokalne i globalne instalacije. Struktura projektnog tima. Upravljanje projektom i dinamika projektnih aktivnosti. Ključni korisnici i njihovo obrazovanje. Postavljanje ERP sustava.
  • Upravljanje konfiguracijom ERP sustava
    Ključni parametri i mogućnost njihove izmjene. Praćenje organizacijskih promjena i njihov unos u sustav.
  • Proširenje funkcionalnosti ERP sustava
    Povezivanje ERP sustava s vanjskim programskim modulima. Povezivanje sa sustavima za potporu elektroničkom poslovanju. Analiza različitih pristupa povezivanju ERP sustava.
  • Povezivanje ERP sustava u opskrbnom lancu
    Mogućnost povezivanja ERP sustava i relevantni standardi. Tehnički i semantički problemi povezivanja.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Vježbe
    U okviru vježbi studenti će korisiti standardni komercijalni ERP sustav i upoznati se s njegovim parametrima, principima uspostave (setup) i načinom korištenja. Upoznati će se također s logikom temeljnih poslovnih modula i načinom njihovog povezivanja.
  • 1. Instalacija i rad u razvojnom okruženju MS Dynamics Nav 5.0
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - tehnološkim aspektima MS Dynamics NAV - instalacijom i postavljanjem razvojnog okruženja NAV - osnovnim konceptima i radom u razvojnom okruženju
  • 2. Upravljanje artiklima
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - Karticom artikla - Kreiranjem novog artikla - Uvidom u raspoloživost nekog artikla
  • 3. Proces naručivanja robe – dio 1
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - Cjelokupnim procesom nabave te njegovom povezanošću s drugim modulima (aplication area) - Načinom dodavanja novog dobavljača (kartica dobavljača) - Kreiranjem, knjiženjem i pregledavanjem narudžbi - Procesom zaprimanja i fakturiranja artikala na skladište (kreiranje skladišnih primki) - Kreiranjem, knjiženjem i pregledavanjem nabavnih faktura
  • 4. Proces naručivanja robe – dio 2
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - Obradom narudžbe nematerijalnog dobra ili usluga koji nisu na skladištu i njezine fakture - Pokretanjem izvještaja Dospjela dugovanja - Izradom plana plaćanja i plaćanjem dobavljačima - Primjenom Temeljnice uplata
  • 5. Proces prodaje robe
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - Cjelokupnim procesom prodaje te njegovom povezanošću s drugim modulima (eng. aplication area) - Načinom dodavanja novog kupca (kartica kupca) - Kreiranjem Ponuda (prodajne ponude) i konvertiranjem u prodajne naloge - Kreiranjem, knjiženjem i pregledavanjem prodajnih naloga - Procesom isporuke i fakturiranja artikala - Korištenjem izvještaja Dospjela potraživanja - Zaprimanjem plaćanja od kupca primjenom Temeljnice gotovinskih uplata
  • 6. Specifičnosti rada s MS Dynamics Nav 5.0
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - svakodnevnim praktičnim segmentima u radu s NAV-om
  • 7. SureStep metodika
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente s: - Metodološkom osnovom implementacije MS ERP paketa
  • 8. Instaliranje poduzeća na MS SQLSERVER 2008 i konfiguriranje NAV-a
    Svrha ovih vježbi je upoznati studente: - kako na MS SQLSERVER 2008 postaviti NAV 5.0 za rad n korisnika u n poduzeća.
  • 9 -14. Rad u virtualnom poduzeću
    Svrha ovih vježbi je omogućiti stjecanje praktičnih vještina u timskom radu simulirajući organizaciju u kojoj se posluje primjenom NAV-a. Svakom studentu se dodjeljuje radno mjesto u jednoj od poslovnih funkcija te zadaci koje je potrebno tjedno izvršavati i dokumentirati.
  • 15. Prezentiranje poslovanja i financijskog rezultata
    Svrha ovih vježbi je prikazati uspješnost poslovanje svake poslovne funkcije u virtualnom poduzeću.
Ishodi učenja kolegija
  • Identificirati cjelokupno tržište ERP sustava
  • Identificirati i razumjeti aktivnosti svih uloga u kontekstu ERP sustava
  • Naučiti koristiti projektni pristup u kontekstu implementacije ERP sustava
  • Poznavati temeljne strukturalne elemente ERP sustava
  • Produbiti razumijevanje načina poslovanja modernih organizacija i važnost njihovih informacijskih sustava
  • Profilirati potencijalne ERP specijaliste u različitim segmentima konkretnog ERP rješenja
  • Razumjeti povezanost poslovnih procesa i ERP modula koji predstavljaju realizaciju informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu ERP sustava u suvremenoj organizaciji u kontekstu teorije ograničenja
  • Steći praktične vještine u radu s konkretnim ERP rješenjem
  • Znati metodike, metode, tehnike i alate za odabir i implementaciju ERP sustava
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Analizirati i procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), savjetovati druge u primjeni iste te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj primjene na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modeliranje problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Primijeniti, utvrditi uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz rješavanje problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Analizirati i ocijeniti učinkovitost uvođenja i korištenja ICT (programskog rješenja i pripadajuće opreme) za konkretne problemske domene informacijskih i poslovnih sustava
  • Procijeniti i preporučiti programska rješenja za konkretne problemske domene informacijskih i poslovnih sustava
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu
  • Predstaviti i popularizirati suvremena trendove u informatici u stručnim i laičkim krugovima
  • Unaprijediti metode komuniciranja i komunikaciju s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Unaprijediti i primijeniti metode stručnog rada pronalaženjem i vrednovanjem suvremenih izvora znanja
  • Valorizirati stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razviti vlastite planove i planove drugih članova tima u upravljenju karijerom u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata s obzirom na potrebe poslovnog okruženja
  • Planirati proces cjeloživotnog osobnog i profesionalnog razvoja i definirati optimalne individualne strategije učenja
  • Projektirati, planirati, izraditi i uvesti svaki poslovni složeni informacijski sustav i/ili voditi projektni tim u slučaju kada na tim poslovima mora biti uključen veći broj stručnjaka
  • Razumjeti poslovni sustav organizacije i u suradnji s poslovnim stručnjacima optimalizirati njezine poslovne procese te izraditi strateški plan primjene ICT-a
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti odgovarajuću tehnološku platformu i programirati najsloženije dijelove složenog sustava
  • Primijeniti metode planiranja i upravljanja poslovanjem uz pomoć ICT u osnovnim vertikalnim područjima primjene ICT
  • Utvrditi uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz ključne aspekte primjene i razvoja informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja)
  • Utvrditi uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • Utvrditi uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metode i koncepte planiranja, upravljanja organizacijom i obračuna poslovanja
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke za primjenu koncepata elektroničkog poslovanja podržanih odgovarajućim arhitekturama informacijskih sustava (klasične ili distribuirane)
  • Osmisliti projekt učinkovitog unapređenja poslovne tehnologije poslovnog sustava uz korištenje suvremenih ICT te realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom prikladnog standardnog softvera
  • Odabrati i primijeniti odgovarajuće sigurnosne mehanizme pri projektiranju i izgradnji informacijskog sustava
  • Odabrati i primijeniti metode i tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Utvrditi uvjete za primjenu, savjetovati, procijeniti učinak i donositi odluke vezane uz procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • Objasniti stručnoj i općoj publici informatička rješenja za unapređenje poslovne tehnologije
  • Analizirati i valorizirati atribucije (atribute) objekata poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava
  • Izgraditi informacijski sustav temeljen distribuiranim komponentama kao i na autonomnim i međusobno kompetitivnim izvorima znanja i razriješiti konflikte koji se javljaju među izvorima znanja
  • Primijeniti metode i tehnike izgradnje digitalnih arhiva i dugotrajnog pohranjivanja podataka
  • Primijeniti metode i tehnike pretraživanja i klasifikacije informacija
  • Prepoznati kritične procese i klase podataka poslovnog sustava, izgraditi formalni model procesa i klasa te ga optimizirati i ponuditi prijedloge poboljšanja poslovnog sustava
  • Modelirati poslovna pravila, poslovne podatke kao i pravila za izvođenje transakcijskih podataka koji nisu eksplicitno zadani
  • Modelirati i izgraditi sustav izvođenja analitičkih podataka iz transakcijskih metodama rudarenja i drugim metodama, te izgradnje skladišta podataka u koja se ti podaci pohranjuju
  • Modelirati i izgraditi sustave poslovne inteligencije temeljene na skladištima podataka, kao i njihovo pretraživanje korištenjem metoda višedimenzionalnih kocaka podataka (OLAP)
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja korištenjem suvremenih alata za izradu baza podataka, baza znanja i semantici podataka
  • Izgraditi i optimizirati bazu podataka i bazu znanja primjenom odgovarajućih strategija organizacije podataka i sigurnosti informacijskog sustava
  • Modelirati raspodjelu podataka prema mjestu korištenja podataka, izgraditi sustav replikacije baze podataka i izgraditi distribuiranu bazu podataka
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju, kao što su višeagentni sustavi, deduktivni sustavi (uključujući i ekspertne sustave), semantički Web sustavi, neuralne mreže itd.
  • Procijeniti potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije
  • Primijeniti metode korporacijskog upravljanja i strategijskog menadžmenta uz potporu informacijske tehnologije
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu odgovarajućih programskih alata
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese i preporučiti primjenu odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Organizirati sustav vođenja u javnoj upravi uz primjenu informacijske tehnologije
  • Razviti elemente kontinuuma strategijskog upravljanja: misiju, organizacijske vrijednosti, viziju, strateške ciljeve
  • Analizirati potrebu za e-poslovanjem i primijeniti koncepte e-poslovanja
  • Procijeniti spremnost organizacije za uvođenje suvremenih ERP sustava i definirati projekt uvođenja istih
  • Razumjeti povijesni aspekt edukacijskih sustava, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i diferenciranost suvremenih odgojno-obrazovnih koncepcija
  • Poznavati organizaciju sustava odgoja i obrazovanja te ustroj odgojno-obrazovnog procesa na svim razinama
  • Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)
  • Organizirati nastavni proces
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje,ocjenjivanje i vrednovanje u skladu s zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Analizirati građu računala, suvremene računalne arhitekture te primijeniti ta znanja u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava, kao i u nastavi
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, izgradnje struktura podataka i algoritama
  • Interpretirati povijest informatike i računarstva
  • Analizirati i usporediti računalne Web i desktop alate za prezentaciju informacija i primijeniti ih u nastavi
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Analizirati, preporučiti, implementirati i koristiti sustave za e-učenje u skladu s metodičkim i pedagoškim principima
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijama
  • Predstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesa
  • Predstavljati nastavnicima mogućnosti korištenja informatike u odgojno-obrazovnom procesu
  • Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)
  • Koristiti stečena znanja o vizualnom oblikovanju i sadržajima u ostvarivanju kreativnih vizualnih projekata pri radu s računalom.
  • Modelirati postojeće vizualne sadržaje za potrebe konkretnih osobnih (ili učeničkih) računalnih radova (web dizajn, grafički dizajn, dizajn multimedija,…).
  • Koristiti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • Upoznati Nacionalni okvirni kurikulum. Upoznati metodologiju izradbe školskog i nastavnog kurikuluma. Upoznati primjenu nastavnog kurikuluma u praksi.
Osnovna literatura
  • Schimitzek, P. Industry-Specific ERP Systems: Integrating Information and Business Processes in the Enterprise, CRC Press; 2002
  • O’Leary, D.E. Enterprise Resource Planning Systems: Systems, Life Cycle, Electronic Commerce, and Risk, Cambridge University Press; 2000
Dopunska literatura
  • Bret Wagner, Ellen Monk: Concepts in Enterprise Resource Planning, Third Edition, 2008.
  • Godfrey Glenn: Enterprise Resource Planning 100 Success Secrets: 100 Most Asked Questions: The Missing ERP Software, Systems, Solutions and Applications Guide, 2008.
  • Vjekoslav Babic, David Roy: Implementing Microsoft Dynamics NAV 2009
  • Službeni MOC materijeli: 8601A - INTRODUCTION TO MICROSOFT DYNAMICS™ NAV 5.0
Slični kolegiji
  • City University, London (Business Engineering with ERP Systems), UK http://www.city.ac.uk/
  • Central Michigan University, USA http://sap.mis.cmich.edu/
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 19.04.2024.
Vrijeme: 18:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda