Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Metodika nastave informatike 1
Informatics Methodology 1
2015/2016
6 ECTSa
Informatika u obrazovanju 1.2 (IUO)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informatika u obrazovanju 1.2 (IUO) 2 obavezan
Cilj kolegija
Osposobiti studente za samostalno planiranje i izvođenje nastave informatike u srednjoj školi, te vrednovanje učinaka nastave i samovrjednovanje.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
45 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Pavlina Krešimir Nositelj Predavanja 15 2 1
Hajdin Goran Suradnik Vježbe iz stranog jezika 15 3 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod
    Metodika informatike i specifičnost informatike kao nastavnog predmeta. Odnos metodike i srodnih područja. Znanstvena i didaktičko-metodička matrica.
  • Obrazovanje i nastava
    Prattov opći model poučavanja. Zadaci nastave (materijalni, funkcionalni, odgojni). Vrste nastave u školi (redovna, izborna). Ostale vrste nastave: tečajevi (seminari), učenje na daljinu (e-learning).
  • Srednjoškolski kurikulum nastavnog predmeta Informatika
    Predmetni kurikulum. Sadržaj obrazovanja. Nastavni plan. Nastavni program. Nastavna sredstva. Nastavna pomagala.
  • Međupredmetne teme
    Povezivanje predmetnog kurikuluma Informatike za srednje škole i međupredmetnih tema.
  • Nastavne metode i načela
    Primjena nastavnih metoda i načela u nastavnom predmetu Informatika u srednjim školama.
  • Struktura nastavnog procesa
    Priprema i uvođenje učenika u nastavni rad, obrada novog nastavnog gradiva, vježbanje i ponavljanje, provjera znanja.
  • Specifičnosti nastave informatike
    Posebnosti korištenja IKT opreme, tehnički uvjeti nastave, individualne razlike učenika.
  • Priprema nastavnika za izvođenje nastave
    Izrada pripreme za nastavni sat.
  • Informatičko obrazovanje: principi, izvori, državna matura
    Principi istraživanja u informatičkom obrazovanju. Informacijski izvori i pomagala, pretraživači. Državna matura iz informatike.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Vježbe
    Vježbe se u pravilu izvode vezano uz izvođenje predmeta Informatika ili grupe slobodne aktivnosti u srednjoj školi, organizirane kao: ogledna predavanja, javna predavanja te individualna predavanja. Satovi analiziranja oglednih, javnih i individualnih predavanja i aktivnosti. Satovi demonstrature i vježbanja sadržaja primjerenih za taj oblik rada, u vrijeme kada se metodičke vježbe ne mogu izvoditi u školi.
Ishodi učenja kolegija
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Analizirati održani nastavni sat primjenom metodičkih spoznaja
  • Organizirati izvođenje nastavnog procesa
  • Primjeniti suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije u odgojno-obrazovnom procesu
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Dryden, G.; Vos, J. Revolucija u učenju. Educa, Zagreb, 2001.
  • Gugić, I.; Seršić S.; Hrpka, S.; Musser, E.; Mirković, M.; Bagarić, Z. Priručnik metodike za nastavu računalstva i informatike. Vinkovci: Pen, 1997.
  • Gvozdanović, T.; Ikica, Z.; Lipljin, N.; Srnec, T. Metodički priručnik za nastavnike. PRO-MIL, Varaždin, 2005.
  • Lipljin, N. Metodički priručnik za nastavnike. PRO-MIL, Varaždin, 2003.
  • Nastavni planovi i programi iz informatike i računalstva za srednje škole (gimnazije, četverogodišnje i trogodišnje srednje strukovne škole)
  • Udžbenici za nastavu informatike i računalstva za srednje škole (izbor)
  • Gvozdanović, T.; Ikica, Z.; Lipljin, N.; Srnec, T. Metodički priručnik za nastavnike. PRO-MIL, Varaždin, 2005.
  • Kurikulum za nastavni predmet Informatika za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj (NN22/2018)
  • Udžbenici za nastavu informatike i računalstva za srednje škole (izbor)
Dopunska literatura
  • Međupredmetna tema - Građanski odgoj i obrazovanje (NN 10/2019)
  • Međupredmetna tema - Održivi razvoj (NN 7/2019)
  • Međupredmetna tema - Osobni i socijalni razvoj (NN 7/2019)
  • Međupredmetna tema - Poduzetništvo (NN 7/2019)
  • Međupredmetna tema - Učiti kako učiti (NN 7/2019)
  • Međupredmetna tema - Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (NN 7/2019)
  • Međupredmetna tema – Zdravlje (NN 10/2019)
  • NCVVO ispitni katalozi za državnu maturu, https://www.ncvvo.hr/
  • Škola za život, https://skolazazivot.hr/
  • e-Škole, https://www.e-skole.hr/
Slični kolegiji
  • Metodika nastavke informatike I i II (Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci)
  • Metodika nastave informatike (Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Odjel za fiziku)
  • Metodika nastave informatike (Pedagoški fakultet u Zenici, BiH)
  • Metodika nastave informatike (PMF, Matematički odjel, Sveučilište u Zagrebu)
  • Metodika informatike I i II (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu)
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda