Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Psihologija učenja i poučavanja
Psychology of Learning and Teaching
2024/2025
6 ECTSa
Informatika u obrazovanju 1.4 (IUO)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informatika u obrazovanju 1.4 (IUO) 2 obavezan
Cilj kolegija
Detaljnije upoznati područje i metode edukacijske psihologije, usvojiti i primijeniti principe teorija učenja te savladati metode djelotvornog planiranja i izvođenja poučavanja uvažavajući individualne karakteristike učenika. Također, nastoji se potaknuti razvoj vještine samoregulacije učenja te usvojiti strategije za poboljšanje procesa učenja studenata.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Brajša-Žganec Andreja Nositelj Predavanja 4 3 1
Zlatić Luka Izvođač Seminar
Predavanja
15
11
2
3
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u psihologiju obrazovanja
    Uloga psihologije obrazovanja u učenju i poučavanju. Metode istraživanja u psihologiji obrazovanja.
  • Individualne karakteristike učenika
    Kognitivne sposobnosti. Razvoj govora. Ličnost. Samopoimanje i samopoštovanje. Kreativnost. Spolne razlike.
  • Učenici s posebnim potrebama
    Učenici s razvojnim smetnjama. Integracija i inkluzija. Daroviti učenici.
  • Teorijski pristupi učenju
    Bihevioristički pristup. Kognitivni pristup. Socijalne teorije učenja.
  • Motivacija u učenju i nastavi
    Teorije motivacije. Kako povećati motivaciju? Samoregulirano učenje.
  • Poučavanje i učenje
    Djelotvorno poučavanje. Metode poučavanja i modeli učenja. Planiranje poučavanja.
  • Osobine učitelja i nastavnika
    Kompetencije, osobine, stavovi, vještine i očekivanja.
  • Evaluacija rada učitelja i nastavnika
    Pristupi, modeli i tehnike. Pružanje povratne informacije o evaluaciji.
  • Procjena i ocjenjivanje učenika
    Svrha provjeravanja znanja. Oblici vrednovanja. Vrste i način konstrukcije zadataka. Davanje povratne informacije o uspjehu učenika.
  • Motivacija i učenje
    Motivacija i učenje Kako djelovati na povećanje motivacije? Kako oblikovati učinkovite povratne informacije?
  • Kako djelovati na povećanje motivacije
    Kako djelovati na povećanje motivacije
  • Metode poučavanja i modeli učenja
    Metode poučavanja i modeli učenja - izravno poučavanje - poučavanje vođenim otkrivanjem i razgovorom - samostalno učenje
  • Samoregulirano učenje
    Samoregulirano učenje: pojam i širi kontekst teme Vještine samostalnog/samoreguliranog učenja Faze samoreguliranog učenja Kako poučavati samoreguliranom učenju
  • Kompetencije za cjeloživotno učenje
    Pojam cjeloživotnog učenja. Cjeloživotno učenje je neizbježno! Kompetencije za cjeloživotno učenje
  • Vještine važne za uspješno poučavanje
    Vještine za uspješno poučavanje: - davanje učinkovitih povratnih informacija - individualizirani pristup - praćenja napretka učenika …
  • Osobine učitelja i uspješno poučavanje
    Osobine učitelja važne za uspješno poučavanje: - stavovi i očekivanja - stručna znanja - navike refleksije
  • Cjeloživotno učenje i razvoj profesionalnog identiteta učitelja
    Cjeloživotno učenje i razvoj profesionalnog identiteta učitelja
  • Učitelj kao refleksivni praktičar
    Učitelj kao refleksivni praktičar: - što je refleksivna praksa - kako razviti refleksivnu praksu
  • Ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje znanja
    Ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje znanja: načini, instrumenti, problemi… Vanjsko vrednovanje
Sadržaj seminara/vježbi
  • Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima.
    Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara će se: - izlagati seminarski radovi - raspravljati odabrane teme vezane uz širi kontekst sadržaja koji se obrađuje: na pr. Inteligencija i uspjeh u školi – značaj koji obrazovni sustav pridaje sposobnostima; Kako učenici percipiraju utjecaj sposobnosti na uspjeh u školi, Navike učenja – kako ih steći; Što radim dobro u učenju a što ne?!... - analizirati zadaće i raspravljati o njihovom sadržaju - analizirati odabrani tekstovi i primjeri koji aktualiziraju problematiku nastavnih sadržaja - procjenjivati i komentirati individualne osobine važne za učenje i poučavanje
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti što je edukacijska psihologija te opisati znanstvene metode i područja njezinog interesa.
  • Objasniti i razlikovati značajke kognitivnog te socioemocionalnog aspekta razvoja kao važnih preduvjeta planiranja poučavanja.
  • Objasniti različite teorijske pristupe učenja te primijeniti njihove zakonitosti u odgojno-obrazvonom radu.
  • Primijeniti neke efikasne strategije učenja te razlikovati stilove učenja.
  • Objasniti međuodnos motivacijskih odrednica samoregulacije učenja te primijeniti efikasne strategije poticanja motivacije učenika.
  • Efikasno planirati nastavni sat te odabrati prikladne metode poučavanja.
  • Usporediti poučavanje s ciljem postizanja različitih ishoda učenja.
  • Izraditi niz zadataka objektivnog tipa.
  • Razlikovati normativne i kriterijske tesotve znanja.
  • Objasniti komponente odnosa učenika i nastavnika.
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Vizek-Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković, D. (2014). Psihologija obrazovanja (poglavlja 1, 2, 3, 4, 6, 7). Zagreb: IEP.
  • Vizek-Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović-Štetić; V., Miljković; D. (2003). Psihologija obrazovanja. (str. 141 – 269, 307 –469), IEP, Zagreb, 2003.
Dopunska literatura
  • Čudina-Obradović, M. Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Školska knjiga, Zagreb, 1991.
  • Feinstein, S. Tajne tinejdžerskog mozga. (odabrana poglavlja), Naklada Kosinj, Zagreb, 2005.
  • Zarevski, P. Psihologija pamćenja i učenja. Naklada Slap, Jastrebarsko, 1997.
Slični kolegiji
  • Pedagoška psihologija
  • Psihologija obrazovanja
  • Psihologija obrazovanja
  • Psihologija učenja i poučavanja
  • te slični kolegiji koji se izvode u sličnom opsegu i vrednuju istim brojem ECTS bodova na različitim fakultet
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda