Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Osnove opće i razvojne psihologije
Fundamentals of General and Developmental Psychology
2019/2020
5 ECTSa
Baze podataka i baze znanja 1.2 (BPBZ)
Organizacija poslovnih sustava 1.2 (OPS)
Informatika u obrazovanju 1.2 (IUO)
Informacijsko i programsko inženjerstvo 1.2 (IPI)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
Upoznati studente s temeljnim obilježjima psihologije kao prirodne i društvene znanosti, pri čemu je naglasak na pregledu osnovnih područja i fenomena opće te razvojne psihologije, a ne njihovom dubinskom prikazivanju. Na taj se način nastoji postići bolja osviještenost sebe i drugih kao psihočkih bića, naših unutarnjih doživljaja i vanjskih bihevioralnih odgovora u složenom socijelnom svijetu. Također, nestoji se podići razina razumijevanja procesa razvoja i omogućiti kreiranje primjerenih razvojnih utjecaja.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Ciglar Vesna Nositelj Seminar
Predavanja
15
15
1
1
1
1
Brajša-Žganec Andreja Nositelj
Zlatić Luka Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Psihologija kao znanost
    Definicija, predmet i ciljevi psihologije. Suremeni pristupi u psihologiji. Temeljne i primjenje grane psihologije. Metode psihologijskih istraživanja. Etička pitanja.
  • Biološke osnove ponašanja i doživljavanja
    Živčane stanice. Središnji i periferni živčani sustav. Funkcija pojedinih djelova kore velikog mozga. Endokrini sustav i njegov utjecaj na psihičke procese i ponašanje.
  • Osjeti i percepcija
    Zakoni osjeta. Osjetni fenomeni. Osjetni sustavi. Perceptivna organizacija. Utjecaj pojedinih faktora na percepciju. Perceptivne varke.
  • Učenje i pamćenje
    Klasično i operantno uvjetovanje. Kognitivne i socijalne teorije učenja. Faze, procesi i vste pamćenja. Zaboravljanje. Metode za poboljšanje pamćenja.
  • Inteligencija i kreativnost
    Definicije i determinante inteligencije. Teorije inteligencije. Mjerenje inteligencije. Spolne razlike u inteligenciji. Emocionalna inteligencija. Odnos inteligencije i kreativnosti.
  • Emocije i motivacija
    Vrste emocija i njihov utjecaj na tjelesne promjene i psihičke procese. Izražavanje i doživljaj emocija. Vrste motiva. Teorije motivacije. Frustracija i obrambeni mehanizmi.
  • Ličnost i psihički poremećaji
    Definiranje ličnosti. Doprinos naslijeđa i okoline u oblikovanju ličnosti. Prikaz teorija ličnosti. Mjerenje ličnosti. Klasifikacija psihičkih poremećaja. Terapija psihičkih poremećaja.
  • Uvod u razvoj čovjeka
    Metode proučavanja razvoja. Periodizacija životnog ciklusa. Razvojne teorije. Genetske osnove razvoja. Prenatalni razvoj i okolina.
  • Razvoj u prvoj godini života
    Prilagodba novorođenog djeteta. Razvoj motorike i percepcije. Kognitivni razvoj. Razvoj ličnosti. Socijalni razvoj – privrženost.
  • Razvoj u ranom i srednjem djetinjstvu
    Tjelesni i motorički razvoj. Kognitivni razvoj. Socijalni razvoj. Razvoj ličnosti.
  • Razvoj u adolescenciji
    Odnos tjelesnog i psihičkog razvoja. Razvoj spolnih značajki. Motorički, kognitivni i socijalni razvoj. Razvoj ličnosti. Adolescentne krize.
  • Razvoj u mlađoj i srednjoj odrasloj dobi
    Tjelesni, kognitivni i socijalni razvoj. Razvoj ličnosti. Obitelj, zanimanje i profesionalni razvoj. Kriza sredine života.
  • Razvoj u starosti
    Oblici i teorije starenja. Promjene u sposobnostima, ličnosti i socijalnim odnosima. Psihičko zdravlje i starenje.
  • Periodizacija; Odabrana razvojna razdoblja
    Periodizacije kao sustavi praćenja razvoja. Razvojna razdoblja. Optimalni uvjeti ranog razvoja. Razvojna obilježja adolescenata.
  • Individualne razlike
  • Individualne razlike i njihov utjecaj na učenje i obrazovanje
Sadržaj seminara/vježbi
  • Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara ć
    Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara će se: - izlagati seminarski radovi - raspravljati odabrane teme vezane uz širi kontekst sadržaja koji se obrađuje: na pr. Čovjek i duhovnost; Problemi dihotomije razum /emocije; Slika o sebi u razdoblju adolescencije; Problemi ostvarivanja roditeljske uloge; Novi pogled na potencijale djece predškolske dobi; Važnost vršnjačkih skupina i interakcije s njima… - analizirati zadaće - analizirati odabrani tekstovi i primjeri koji aktualiziraju problematiku nastavnih sadržaja - raspravljati o osobnom iskustvu - procjenjivati i komentirati individualne osobine
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti što je psihologija te opisati osnovne znanstvene metode, suvremene pristupe i navesti područja unutar psihologije.
  • Prepoznati i objasniti osnovne psihičke procese te ih staviti u kontekst složenih genetskih i okolinskih utjecaja.
  • Prepoznati i uvažavati razvojna i individualna obilježja ljudi.
  • Navesti i podupirati optimalne razvojne utjecaje u pojedinim razvojnim razdobljima.
  • Razvijati kritičko promišljanje i znanstveni pristup proučavanju i tumačenju psiholoških fenomena.
  • Primijeniti psihološke spoznaje u tumačenju i razumijevanju vlastitog i tuđeg ponašanja.
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Rathus, S. A. (2000). Temelji psihologije. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Vizek-Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović-Štetić, V.; Miljković, D. Psihologija obrazovanja. str 41-106, IEP, Zagreb, 2003.
Dopunska literatura
  • Vasta, R.; Haith. M.M.; Miller, S.A. Dječja psihologija: moderna znanost. Naklada Slap, Jastrebarsko, 1998.
  • Feinstein, S. Tajne tinejdžerskog mozga. (odabrana poglavlja), Naklada Kosinj, Zagreb, 2005.
Slični kolegiji
  • Opća psihologija
  • Uvod u psihologiju
  • Osnove psihologije
  • Razvojna psihologija i slični koji se izvode u sličnom opsegu i vrednuju istim brojem ECTS bodova na različitim fakultetima.
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 15.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda