Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Didaktika 1
Didactics 1
2021/2022
4 ECTSa
Baze podataka i baze znanja 1.3 (BPBZ)
Informacijsko i programsko inženjerstvo 1.3 (IPI)
Informatika u obrazovanju 1.3 (IUO)
Organizacija poslovnih sustava 1.3 (OPS)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
1. Upoznati didaktičke pojmove i pojave. Identificirati različita teorijska polazišta i kriterije, važni za nastanak teorijskih modela. 2. Upoznati didaktičke modele. 3. Upoznati suvremene didaktičke teorije, napose teorije koje objašnjavaju odgojno-obrazovni proces. 4. Upoznati didaktičke spoznaje o organizaciji odgojno-obrazovnog procesa u suvremenoj školi. 5. Stjecanje kompetencija za kritičku raščlambu nastavnog procesa u osnovnoj i srednjoj školi.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Hajdin Goran Nositelj Seminar
Predavanja
15
15
1
2
1
1
Sadržaj predavanja
  • Didaktika kao znanost
    Didaktika, obrazovanje, odnos pedagogije i didaktike, veza s drugim temeljnim pojmovima i zanastvenim disciplinama
  • Povijesni razvoj škole
    Svjetska i nacionalna povijest razvoja škole
  • Didaktički sustavi nastave i nastavni sustavi
    Katekizmička, majeutička, predavačka, heuristička, programirana, egzemplarna, problemska, projektna (timska) nastava.
  • Didaktički modeli
    Kritičko-konstruktivna didaktika, Kibernetičko-informacijska didaktika, Didaktika orijentirana na cilj učenja, Didaktika kao teorija poučavanja, Kritičko-komunikativna didaktika
  • Nastava
    Temeljne odrednice nastave. Veza nastavnog procesa i kurikuluma.
  • Nastavne metode
    Metoda razgovora, usmenog izlaganja, čitanja i rada na tekstu, pismenih radova, crtanja (ilustrativnih radova), demonstracije, praktičnih radova
  • Socijalni oblici rada
    Frontalni i samostalni rad učenika.
  • Didaktička načela
    Zornosti i apstraktisti, aktivnosti i razvoja, sustavnosti i postupnosti, diferencijacije i integracije, primjerenosti i akceleracije, individualizacije i socijalizacije, racionalizacije i ekonomičnosti, prošlosti i aktualnosti.
  • Kurikulumski pristup nastavnom procesu
    Temeljne kurikulumske odrednice s naglaskom na nacionalni kurikulum.
  • Kreativnost i stvaralaštvo u nastavi
    Razlike između nestvaralačke i stvaralačke škole i njihova uloga u suvremenom nastavnom procesu. Kreativan nastavnik.
  • Poučavanje, učenje i stilovi učenja
    Čimbenici koji utječu na procese poučavanja i učenja. Povezanost nastavnog procesa i različitih stilova učenja.
  • Koncepcija cjeloživotnog obrazovanja/učenja
    Nastanak i razvoj te definicija koncepta cjeloživotnog obrazovanja/učenja. - Europski trendovi i problemi u ostvarivanju koncepta cjeloživotnog učenja. - Sustav cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. - Ključne kompetencije nastavnika u ''društvu znanja''.
  • Organizacija i ciljevi ''tradicionalne škole'' i suvremeni koncepti razvoja škole
    - Znanstvena i socijalna uvjetovanost definiranja, odnosno redefiniranja ciljeva obrazovanja/školovanja. - Suvremene tendencije i perspektive razvoja škole u svijetu, Europi (analiza dokumenata Europske unije) i u Hrvatskoj.
  • Evaluacija rada nastavnika
    - Evaluacija i poboljšavanje vlastitog rada. - Tehnike samoevaluacije.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Seminari
    Seminari prate sadržaj kolegija te se prezentacijama, debatama i raspravama dodatno utvrđuju teme: razvoj škole kroz povijest, alternativne škole, kreativna nastava, školsko ozračje (obrazovni aspekt), cijeloživotno učenje, nastavnik i učenik – iste ili suprotstavljene strane, didaktička načela. Prema broju sudionika na kolegiju, omogućuje se angažiranje dodatnih tema vezanih uz sadržaj kolegija.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti povijesni pregled razvoja didaktike.
  • Upoznati didaktičke sustave nastave.
  • Upoznati planiranje u nastavi.
  • Upoznati školski i razredni menadžment.
  • Usvojiti nastavne metode, socijalne oblike rada i didaktičke principe.
  • Upoznati suvremeni koncept razvoja škole i evaluaciju rada nastavnika.
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Poljak, V. Didaktika. Školska knjga, Zagreb, 1990.
  • Meyer, H. (2005), Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita
  • Kiper, H.; Mischke, W. Uvod u opću didaktiku. Educa, Zagreb, 2008.
Dopunska literatura
  • Jensen, E. Super nastava. Educa, Zagreb, 2003.
  • Bognar, L.; Matijević, M. Didaktika. Školska knjiga, Zagreb, 2005.
  • Kyriacou, C. Temeljna nastavna umijeća. Educa, Zagreb, 2001.
  • Klafki, W. i sur. Didaktičke teorije. Educa, Zagreb, 1994.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda