Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Didaktika 1
Didactics 1
2014/2015
4 ECTSa
Informacijsko i programsko inženjerstvo 1.2 (IPI)
Organizacija poslovnih sustava 1.2 (OPS)
Informatika u obrazovanju 1.2 (IUO)
Baze podataka i baze znanja 1.2 (BPBZ)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
1. Upoznati didaktičke pojmove i pojave. Identificirati različita teorijska polazišta i kriterije, važni za nastanak teorijskih modela. 2. Upoznati didaktičke modele. 3. Upoznati suvremene didaktičke teorije, napose teorije koje objašnjavaju odgojno-obrazovni proces. 4. Upoznati didaktičke spoznaje o organizaciji odgojno-obrazovnog procesa u suvremenoj školi. 5. Stjecanje kompetencija za kritičku raščlambu nastavnog procesa u osnovnoj i srednjoj školi.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Jurčić Marko Nositelj Predavanja 8 2 1
Hajdin Goran Suradnik Seminar 8 1 1
Sadržaj predavanja
  • Didaktika kao znanost
    Didaktika, obrazovanje, odnos pedagogije i didaktike, veza s drugim temeljnim pojmovima i zanastvenim disciplinama
  • Povijesni razvoj škole
    Svjetska i nacionalna povijest razvoja škole
  • Didaktički sustavi nastave i nastavni sustavi
    Katekizmička, majeutička, predavačka, heuristička, programirana, egzemplarna, problemska, projektna (timska) nastava.
  • Didaktički modeli
    Kritičko-konstruktivna didaktika, Kibernetičko-informacijska didaktika, Didaktika orijentirana na cilj učenja, Didaktika kao teorija poučavanja, Kritičko-komunikativna didaktika
  • Nastava
    Temeljne odrednice nastave. Veza nastavnog procesa i kurikuluma.
  • Nastavne metode
    Metoda razgovora, usmenog izlaganja, čitanja i rada na tekstu, pismenih radova, crtanja (ilustrativnih radova), demonstracije, praktičnih radova
  • Socijalni oblici rada
    Frontalni i samostalni rad učenika.
  • Didaktička načela
    Zornosti i apstraktisti, aktivnosti i razvoja, sustavnosti i postupnosti, diferencijacije i integracije, primjerenosti i akceleracije, individualizacije i socijalizacije, racionalizacije i ekonomičnosti, prošlosti i aktualnosti.
  • Kurikulumski pristup nastavnom procesu
    Temeljne kurikulumske odrednice s naglaskom na nacionalni kurikulum.
  • Kreativnost i stvaralaštvo u nastavi
    Razlike između nestvaralačke i stvaralačke škole i njihova uloga u suvremenom nastavnom procesu. Kreativan nastavnik.
  • Poučavanje, učenje i stilovi učenja
    Čimbenici koji utječu na procese poučavanja i učenja. Povezanost nastavnog procesa i različitih stilova učenja.
  • Koncepcija cjeloživotnog obrazovanja/učenja
    Nastanak i razvoj te definicija koncepta cjeloživotnog obrazovanja/učenja. - Europski trendovi i problemi u ostvarivanju koncepta cjeloživotnog učenja. - Sustav cjeloživotnog obrazovanja nastavnika. - Ključne kompetencije nastavnika u ''društvu znanja''.
  • Organizacija i ciljevi ''tradicionalne škole'' i suvremeni koncepti razvoja škole
    - Znanstvena i socijalna uvjetovanost definiranja, odnosno redefiniranja ciljeva obrazovanja/školovanja. - Suvremene tendencije i perspektive razvoja škole u svijetu, Europi (analiza dokumenata Europske unije) i u Hrvatskoj.
  • Evaluacija rada nastavnika
    - Evaluacija i poboljšavanje vlastitog rada. - Tehnike samoevaluacije.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Seminari
    Seminari prate sadržaj kolegija te se prezentacijama, debatama i raspravama dodatno utvrđuju teme: razvoj škole kroz povijest, alternativne škole, kreativna nastava, školsko ozračje (obrazovni aspekt), cijeloživotno učenje, nastavnik i učenik – iste ili suprotstavljene strane, didaktička načela. Prema broju sudionika na kolegiju, omogućuje se angažiranje dodatnih tema vezanih uz sadržaj kolegija.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti povijesni pregled razvoja didaktike.
  • Upoznati didaktičke sustave nastave.
  • Upoznati planiranje u nastavi.
  • Upoznati školski i razredni menadžment.
  • Usvojiti nastavne metode, socijalne oblike rada i didaktičke principe.
  • Upoznati suvremeni koncept razvoja škole i evaluaciju rada nastavnika.
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Poljak, V. Didaktika. Školska knjga, Zagreb, 1990.
  • Meyer, H. (2005), Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita
  • Kiper, H.; Mischke, W. Uvod u opću didaktiku. Educa, Zagreb, 2008.
Dopunska literatura
  • Jensen, E. Super nastava. Educa, Zagreb, 2003.
  • Bognar, L.; Matijević, M. Didaktika. Školska knjiga, Zagreb, 2005.
  • Kyriacou, C. Temeljna nastavna umijeća. Educa, Zagreb, 2001.
  • Klafki, W. i sur. Didaktičke teorije. Educa, Zagreb, 1994.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda