Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Upravljanje informatičkim uslugama
Informatics Services Management
2023/2024
5 ECTSa
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP)
Studijski centar Varaždin (PITUP 1.2)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Primjena informacijske tehnologije u poslovanju 1.2 (PITUP) 5 obavezan
Cilj kolegija
Cilj kolegija je upoznati studente s informatičkim uslugama kako bi kod svojih potencijalnih poslodavaca kroz unapređenja u pružanju istih ostvarili veću dodana vrijednost u poslovanju. Glavni naglasak kolegija je razumijevanje koncepta upravljanje informatičkim uslugama i kako ga primijeniti u IT odjelu poslovnog subjekta ili u IT firmi. Kolegij objašnjava životni ciklus usluge kroz koncept najbolje prakse koji je u ovom segmentu poznat kao ITIL (i u industriji prepoznat kao de facto standard). Detaljno se izučavaju sve faze i procesi ITIL-a kako bi se studenta pripremilo za industrijsko certificiranje nakon položenog kolegija ili primjenu tog znanja u poduzeću. Uz teorijska znanja na kolegiju se stječu praktične vještine rada u jednom virtualnom IT poduzeću gdje studenti na tjednoj razini rješavaju zadatke koji predstavljaju scenarije poslovanja u kojima moraju praktično pokazati da su usvojili gradivo s predavanja.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Picek Ruben Nositelj Predavanja
Seminar
15
15
2
1
0
0
Strahonja Vjeran Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Uvod u usluge
    Definicija pojma usluga i uslužno gospodarstvo. Svojstva. Vrste usluga. Pristupi pružanju usluga
  • Informatičke usluge
    Usluge vezane uz informacijske tehnologije i informacijske sustave: E-usluge. IT usluge. Trendovi na tržištu - domaća i strana istraživanja. Usluge projektiranja, razvoja sustava i savjetovanja; Usluge primjene sustava; Usluge školovanja korisnika; Usluge kontinuiranog poboljšanja i održavanja; Usluge administriranja sustava.
  • Upravljanje IT uslugama
    Koncept upravljanja u kontekstu informatičkih usluga. Oblici upravljanja. Primjena najbolje prakse i standarda.
  • Uvod u ITIL
    Životni ciklus usluge – ITIL v3/jezgra. Pojam proces, funkcija, uloga.
  • Strategija usluga
    Osnovni koncepti i aktivnosti SS. Natjecateljske strategije. Procesi: Upravljanje portfeljem usluga, Upravljanje zahtjevima, Upravljanje financijama, Upravljanje strategijom, Upravljanje poslovnim odnosima.
  • Dizajn usluga
    Osnovni koncepti i aspekti SD. Procesi: Upravljanje razinom usluga, Upravljanje katalogom usluga, Upravljanje raspoloživošću, Upravljanje kapacitetima, Upravljanje sigurnošću informacija, Upravljanje dobavljačem. Upravljanje kontinuitetom IT usluga.
  • Tranzicija usluga
    Svrha, ciljevi, vrijednost za poslovanje te ključni koncepti ST. Procesi: Upravljanje promjenama, Upravljanje imovinom i konfiguracijom, Upravljanje znanjem, Planiranje i potpora tranziciji, Upravljanje implementacijom odobrenih promjena, Validacija i testiranje usluga, Evaluacija promjena.
  • Pružanje usluga
    Svrha, ciljevi, vrijednost za poslovanje te ključni koncepti SO. Procesi: Upravljanje događajima, Upravljanje incidentima, Upravljanje problemima, Proces ispunjenja zahtjeva, Proces upravljanja pristupom. Funkcije: Uslužni centar, Funkcija upravljanja tehnologijom, Funkcija upravljanja aplikacijama, Funkcija upravljanja IT operacijama.
  • Kontinuirano poboljšanje usluga
    Svrha, te ključni koncepti CSI. Procesi: Proces 7 koraka poboljšanja, Mjerenje usluge, Izvještavanje usluge.
  • Standard ISO/IEC 20000
    Prednosti. Preduvjeti certificiranja. Arhitektura. ITIL vs. ISO/IEC 20000.
  • Računalstvo u oblacima i usluge
    Pojam. Prednosti za pružatelja usluga i klijente. Nedostaci i ograničenja CC-a. Vrste i oblici CC. Infrastruktura kao usluga. Platforma kao usluga. Softver kao usluga. Primjeri.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Produbiti razumijevanje načina poslovanja modernih organizacija i važnosti uloge IT usluga u suvremenom okruženja.
  • Povezati poslovanje i IT usluge kroz upravljanje informatičkim uslugama primjenom koncepata najbolje prakse – ITIL (i standarda na području upravljanja IT uslugama)
  • Razumjeti osnove koncepte svake faze ITIL životnog ciklusa usluga i moći praktično primijeniti procese (i funkcije) te faze u poslovnim situacijama
  • Analizirati procese od kreiranja do pružanja usluge u IT firmi (ili IT odjelu) i moći primijeniti (uvesti ili poboljšati) ITIL procese u stvaranju nove IT usluge
  • Pripremiti se za industrijsko certificiranje iz područja upravljanja informatičkim uslugama
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Picek, Ruben, Stahonja, Vjeran: Zbirka prezentacija za predavanja, Dostupno u digitalnom obliku za svaku tematsku cjelinu na sustavu Moodle
  • IT Infrastructure Library, Office of Government Commerce and IT Service Management Forum http://www.itil.co.uk
Dopunska literatura
  • Službena specifikacija ITIL v3; IT Infrastructure Library, Office of Government Commerce and IT Service Management Forum, http://www.itil.co.uk
  • Brady Orand: Foundationas of IT Service Management, 2007, http://www.goodreads.com/book/show/12190050- foundations-of-it-service-management
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 14.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda