Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj kolegija je upoznati studente s informatičkim uslugama kako bi kod svojih potencijalnih poslodavaca kroz unapređenja u pružanju istih ostvarili veću dodana vrijednost u poslovanju. Glavni naglasak kolegija je razumijevanje koncepta upravljanje informatičkim uslugama i kako ga primijeniti u IT odjelu poslovnog subjekta ili u IT firmi. Kolegij objašnjava životni ciklus usluge kroz koncept najbolje prakse koji je u ovom segmentu poznat kao ITIL (i u industriji prepoznat kao de facto standard). Detaljno se izučavaju sve faze i procesi ITIL-a kako bi se studenta pripremilo za industrijsko certificiranje nakon položenog kolegija ili primjenu tog znanja u poduzeću. Uz teorijska znanja na kolegiju se stječu praktične vještine rada u jednom virtualnom IT poduzeću gdje studenti na tjednoj razini rješavaju zadatke koji predstavljaju scenarije poslovanja u kojima moraju praktično pokazati da su usvojili gradivo s predavanja.
Uvod u usluge Definicija pojma usluga i uslužno gospodarstvo. Svojstva. Vrste usluga. Pristupi pružanju usluga
Informatičke usluge Usluge vezane uz informacijske tehnologije i informacijske sustave: E-usluge. IT usluge. Trendovi na tržištu - domaća i strana istraživanja. Usluge projektiranja, razvoja sustava i savjetovanja; Usluge primjene sustava; Usluge školovanja korisnika; Usluge kontinuiranog poboljšanja i održavanja; Usluge administriranja sustava.
Upravljanje IT uslugama Koncept upravljanja u kontekstu informatičkih usluga. Oblici upravljanja. Primjena najbolje prakse i standarda.
Uvod u ITIL Životni ciklus usluge – ITIL v3/jezgra. Pojam proces, funkcija, uloga.
Strategija usluga Osnovni koncepti i aktivnosti SS. Natjecateljske strategije. Procesi: Upravljanje portfeljem usluga, Upravljanje zahtjevima, Upravljanje financijama, Upravljanje strategijom, Upravljanje poslovnim odnosima.
Dizajn usluga Osnovni koncepti i aspekti SD. Procesi: Upravljanje razinom usluga, Upravljanje katalogom usluga, Upravljanje raspoloživošću, Upravljanje kapacitetima, Upravljanje sigurnošću informacija, Upravljanje dobavljačem. Upravljanje kontinuitetom IT usluga.
Tranzicija usluga Svrha, ciljevi, vrijednost za poslovanje te ključni koncepti ST. Procesi: Upravljanje promjenama, Upravljanje imovinom i konfiguracijom, Upravljanje znanjem, Planiranje i potpora tranziciji, Upravljanje implementacijom odobrenih promjena, Validacija i testiranje usluga, Evaluacija promjena.
Pružanje usluga Svrha, ciljevi, vrijednost za poslovanje te ključni koncepti SO. Procesi: Upravljanje događajima, Upravljanje incidentima, Upravljanje problemima, Proces ispunjenja zahtjeva, Proces upravljanja pristupom. Funkcije: Uslužni centar, Funkcija upravljanja tehnologijom, Funkcija upravljanja aplikacijama, Funkcija upravljanja IT operacijama.
Kontinuirano poboljšanje usluga Svrha, te ključni koncepti CSI. Procesi: Proces 7 koraka poboljšanja, Mjerenje usluge, Izvještavanje usluge.
Standard ISO/IEC 20000 Prednosti. Preduvjeti certificiranja. Arhitektura. ITIL vs. ISO/IEC 20000.
Računalstvo u oblacima i usluge Pojam. Prednosti za pružatelja usluga i klijente. Nedostaci i ograničenja CC-a. Vrste i oblici CC. Infrastruktura kao usluga. Platforma kao usluga. Softver kao usluga. Primjeri.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Produbiti razumijevanje načina poslovanja modernih organizacija i važnosti uloge IT usluga u suvremenom okruženja.
Povezati poslovanje i IT usluge kroz upravljanje informatičkim uslugama primjenom koncepata najbolje prakse – ITIL (i standarda na području upravljanja IT uslugama)
Razumjeti osnove koncepte svake faze ITIL životnog ciklusa usluga i moći praktično primijeniti procese (i funkcije) te faze u poslovnim situacijama
Analizirati procese od kreiranja do pružanja usluge u IT firmi (ili IT odjelu) i moći primijeniti (uvesti ili poboljšati) ITIL procese u stvaranju nove IT usluge
Pripremiti se za industrijsko certificiranje iz područja upravljanja informatičkim uslugama
Ishodi učenja programa
Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
Osnovna literatura
Picek, Ruben, Stahonja, Vjeran: Zbirka prezentacija za predavanja, Dostupno u digitalnom obliku za svaku tematsku cjelinu na sustavu Moodle
IT Infrastructure Library, Office of Government Commerce and IT Service Management Forum http://www.itil.co.uk
Dopunska literatura
Službena specifikacija ITIL v3; IT Infrastructure Library, Office of Government Commerce and IT Service Management Forum, http://www.itil.co.uk
Brady Orand: Foundationas of IT Service Management, 2007, http://www.goodreads.com/book/show/12190050- foundations-of-it-service-management
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 17.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.