Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Edukacijski roboti i mikroračunala
Educational Robots and Microcomputers
2023/2024
5 ECTSa
Baze podataka i baze znanja 1.4 (BPBZ)
Informatika u obrazovanju 1.4 (IUO)
Organizacija poslovnih sustava 1.4 (OPS)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Baze podataka i baze znanja 1.4 (BPBZ) 2 izborni
Informatika u obrazovanju 1.4 (IUO) 2 izborni
Organizacija poslovnih sustava 1.4 (OPS) 2 izborni
Cilj kolegija
1. upoznati studente tehnikama i metodama razvoja i poučavanja kibernetsko-fizičkih sustava primjenjujući nove tehnologije 2. poticati aktivno sudjelovanje studenata u kreativnom rješavanju problema i učenju putem istraživanja te izradom jednostavnih IoT rješenja koristeći robote i mikroračunala
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Tomaš Boris Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Uvod u robotiku i kibernetsko-fizičke sustave (1 + 0 sat)
    Definicija pametnih sustava, interneta stvari i kibernetsko-fizičkih sustava.
  • Robotika. povijest, izazovi i osnove (1 + 0 sat)
    Načini fizičke realizacije. Analiza primjene robotike u realnim sustavima.
  • Upravljanje projektima u miješanim okolinama softvera i hardvera (1 + 3 sata)
    Primjena alata za verzioniranje i brzo prototipiranje proizvoda.
  • Razvojne okoline (2 + 4 sata)
    Podešavanje i korištenje različitih okolina za razvoj. Studenti iskušavaju različite tehnike traženja pogrešaka u programskom kodu namjenjenom za kibernetsko-fizičke sustave.
  • Osnovne komponente za rad s edukacijskim robotima i mikroračunalim. (2 + 4 sata)
    Analiziranje modela komponenata i pripadajuće dokumentacije, npr. memorije ekrani i sl.
  • Senzori (1 + 4 sata)
    Upoznavanje s različitim vrstama senzora i protokola za dohvaćanje podataka.
  • Aktuatori (1 + 4 sata)
    Analiza vrsta aktuatora kao i primjena u rješavanju problema. Studenti primjenjuju različite protokole i tehnike korištenja aktuatora u kibernetsko- fizičkim sustavima
  • Komunikacija između komponenata i modula (2 + 4 sata)
    Korištenje komunikacijskih protokola za komunikaciju kratkog i dalekog dometa.
  • Društveno korisno učenje i scenariji poučavanja (2 + 4 sata)
    Primjeri u praksi, definiranje vlastitih problemskih zadataka (projekata)
  • Dokumentiranje kibernetsko-fizičkih sustava i izrada nastavnih materijala koristeći alate za dizajniranje sklopova (2 + 3 sata)
    Prezentacija problema, procesa razvoja i finalnog proizvoda.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti sastavne komponente kibernetsko-fizičkih sustava i edukacijskih robota.
  • Primijeniti osnove robotike na rješavanju jednostvnih problema.
  • Identificirati i ispraviti probleme u razvoju robotskih i mikroračunalnih sustava.
  • Primijeniti metodičke pristupe poučavanja za pametne i kibernetsko-fizičke sustave.
  • Analizirati izazove natjecanja upotrebom robota i mikroračunala.
  • Prepoznati sigurnosne izazove u dizajnu sustava i definirati smjernice za sigurna rješenja.
  • Izraditi detaljne instrukcije za izradu kibernetsko-fizičkih sustava (robota i mikroračunala).
  • Primijeniti kibernetsko-fizičke sustave u razvoju kritičkog razmišljanja, timskog rada, kreativnosti u rješavanju problemskih zadataka.
  • Primijeniti koncepte društveno korisnog učenja.
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Smart Learning with Educational Robotics: Using Robots to Scaffold Learning Outcomes (Linda Daniela; Springer, 2019)
  • Song Guo, Deze Zeng: Cyber-Physical Systems: Architecture, Security and Application (Springer; 1. izdanje (20. rujan, 2018))
  • A 21st Century Cyber-Physical Systems Education (National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine, Division on Engineering and Physical Sciences, Computer Science and Telecommunications Board, Committee on 21st Century Cyber-Physical Systems Education; National Academies Press, 2017)
Dopunska literatura
  • Asia-Pacific STEM Teaching Practices: From Theoretical Frameworks to Practices (Ying-Shao Hsu, Yi-Fen Yeh; Springer Nature, Nov 12, 2019)
  • Invent to Learn: Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom (Sylvia Libow Martinez, Gary S. Stager; Constructing Modern Knowledge Press, Sep 17, 2016)
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 24.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda