Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni rizici
Business Risks
2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok (ITDP 1.3)
Katedra za gospodarstvo
RA
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 6 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je upoznavanje studenata s poslovnim rizicima i načinima kako rizicima adekvatno upravljati. Na predmetom se prakticira cjelovit pristup upravljanju rizicima, pri čemu se studenti upoznaju sa strateškom, operativnom i nadzornom dimenzijom sustava upravljanja rizicima. U sklopu seminarske nastave i izrade zadataka, studente se potiče na kritičko razmatranje, izražavanje vlastitog mišljenja i rješavanje problema iz domene upravljanja poslovnim rizicima na praktičnoj razini.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Kovšca Vladimir Nositelj
Dvorski Lacković Ivana Suradnik
Sadržaj predavanja
  • Uvod u upravljanje rizicima (1 sat)
    Pojmovno određenje rizika. Priroda rizika.
  • Povijesni razvoj discipline upravljanja rizicima (1 sat)
    Teorija korisnosti. Averzija prema riziku. Tradicionalni pristup upravljanju rizicima.
  • Suvremeni pristup upravljanju rizicima (1 sat)
    Integrirano upravljanje rizicima. Strateška važnost upravljanja rizicima za poduzeća.
  • Vrste poslovnih rizika – I. dio (1 sat)
    Strateški rizici (rizik tehnologija, rizik inovacija, rizik strateških investicija, rizik neadekvatnog strateškog planiranja, intelektualni rizik, rizik promjene ponašanja potrošača, rizik gubitka ključnih kupaca i tržišnog udjela, rizik sigurnosti i kvalitete proizvoda i usluga, reputacijski rizik)
  • Vrste poslovnih rizika – II. dio (1 sat)
    Financijski rizici (kreditni, likvidnosni, kamatni, rizik promjene cijena)
  • Vrste poslovnih rizika – III. dio (1 sat)
    Operativni rizici (kibernetički rizik, rizik neadekvatnih pravila i procedura, rizik prijevara, rizik štetnog djelovanja zaposlenika, rizik lošeg upravljanja ljudskim resursima, rizik ozljeda na radu, regulatorni rizik).
  • Metode i tehnike upravljanja rizicima – I.dio (1 sat)
    Kvalitativne metode: mapa rizika, samoprocjena rizika, metoda oluje mozgova, ankete za vrednovanje rizika, fokus grupe, intervjuiranje zaposlenika, delfi metoda, analiza povijesnih događaja i njihovih posljedica.
  • Metode i tehnike upravljanja rizicima – II.dio (1 sat)
    Kratki pregled mogućnosti primjene kvantitativnih metoda u upravljanju rizicima – prikaz na primjeru: rizična vrijednost, rizični novčani tokovi, zarada pri riziku, analiza osjetljivosti, analiza scenarija i Monte Carlo simulacija.
  • Mjere upravljanja rizicima (1 sat)
    Izbjegavanje rizika. Prirodni hedging. Transfer rizika. Pasivno snošenje rizika.
  • Kontrola nad procesom upravljanja rizicima (1 sat)
    Nadzorna tijela. Kontinuirano izvješćivanje, komunikacija i praćenje procesa upravljanja rizicima.
  • Standardi upravljanja rizicima – I. dio (1 sat)
    ISO 91000 okvir (2018), ISO 91000 okvir (2009).
  • Standardi upravljanja rizicima – II. dio (1 sat)
    COSO okvir (2017), COSO okvir (2004).
  • Organizacija procesa upravljanja rizicima. (1 sat)
    Odgovornost za upravljanje rizicima u ovisnosti o hijerarhijskoj poziciji u poduzeću. Individualne uloge zaposlenika vezane uz upravljanje rizicima. Glavni menadžer rizika.
  • Utjecaj upravljanja rizicima na uspješnost poduzeća. (1 sat)
    Ključni pokazatelji rizika. Povezanost procesa upravljanja rizicima s različitim poslovanim mjerama i pokazateljima poslovanja.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Identificiranje različitih vrsta rizika kojima su poduzeća izložena,
  • Razumijevanje različitih metoda i tehnika upravljanja pojedinim vrstama rizika,
  • Identifikacija optimalne mjere upravljanja pojedinom vrstom rizika,
  • Analiza individualne odgovornosti zaposlenika na različitim hijerarhijskim razinama poduzeća vezano uz izloženost poduzeća rizicima,
  • Razumijevanje najboljih poslovnih praksi u području upravljanja rizicima.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Miloš Sprčić, D. (gl.ured.); Zoričić, D.; Sabol, A.; Pecina, E.; Dvorski Lacković, I. (ur.): Enterprise Risk Management: Theory and Practice with Selected Case Studies of Multinational Companies, Ekonomski fakultet u Zagrebu, 2020.
  • Miloš Sprčić, D., Puškar, J., Zec, I.: Primjena modela integriranog upravljanja rizicima – zbirka poslovnih slučajeva, Ekonomski fakultet u Zagrebu, 2019.
Dopunska literatura
  • Miloš Sprčić, D.: Upravljanje rizicima – temeljni koncepti, strategije i instrumenti, Sinergija, Zagreb, 2013.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda