Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Razvoj mobilnih aplikacija i igara
Development of Mobile Applications and Games
2024/2025
4 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Sisak (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
RA
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 6 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta Razvoj mobilnih aplikacija i igara je kroz predavanja, vježbe te praktičan rad na konkretnim zadacima omogućiti studentima uvid u koncepte i specifičnosti razvoja aplikacija i igara za mobilne uređaje. Koristeći tehnologije i alate specifične za razvoj ovakvih programskih proizvoda, studenti će kroz timski rad naučiti provoditi agilni scrum proces razvoja, te će ovladati vještinama primjene spomenutih tehnologija i alata kako bi implementirali programski proizvod ili mobilnu igru od konceptualne ideje do funkcionalnog prototipa.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
45 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Stapić Zlatko Nositelj Predavanja 6 1 1
Posarić Lovro Izvođač Vježbe u praktikumu 6 4 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u razvoj za mobilne uređaje (1 + 0)
    Uvod u mobilni razvoj. Specifičnosti mobilnog razvoja. Fragmentacija platformi i uređaja. Mobilna korisnička sučelja i korisničko iskustvo. Mogućnosti i ograničenja mobilnih tehnologija. Trendovi u mobilnom razvoju. Agilni razvoj.
  • Tehnologije razvoja aplikacija za mobilne uređaje (2 + 6)
    Temeljne (urođene) tehnologije razvoja mobilnih aplikacija. Tehnologije višeplatformskog razvoja. Uvod u Swift i Kotlin. Razvojne okoline i alati.
  • Razvoj aplikacija za Android (4 + 14)
    Specifičnosti razvoja za operacijski sustav Android. Osnovni i napredni koncepti rada u Kotlinu: elementi korisničkog sučelja, povezivanje na web servise, uporaba mobilnih baza podataka. Struktura koda mobilne aplikacije. Razvojni okviri trećih strana.
  • Tehnologije razvoja igara za mobilne uređaje (2 + 6)
    Koncepti razvoja mobilnih igara. Planiranje razvoja mobilne igre (Razvoj priče, mehanike igre, pravila, dizajn sučelja i dizajn strukture…).
  • Razvoj igara za Android (4 + 13)
    Struktura koda mobilne igre. Razvoj „petlje igre“ (eng. Game loop). Izrada igrača, neprijatelja i scene, kontrola igrača, detekcija kolizije. Optimizacija. Korištenje zvuka u mobilnim igrama. Animacija igrača i drugih objekata. Uvod u korištenje OpenGL i/ili drugih tehnologija.
  • Monetizacija aplikacija i igara (2 + 6)
    Monetizacija kao dio korisničkih zahtjeva. Najčešći monetizacijski modeli kod mobilnih aplikacija i igara i njihova implementacija. Utjecaj poslovnih modela na arhitekturu i dizajn softvera.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti i primijeniti koncepte razvoja mobilnih aplikacija.
  • Razumjeti i primijeniti koncepte razvoja mobilnih igara.
  • Implementirati elemente korisničkog sučelja i poslovne logike pri razvoju mobilnih aplikacija u programskom jeziku Kotlin.
  • Implementirati elemente razvoja mobilne igre, petlje igre, igrača i ostalih objekata, scene, glazbe i kolizije.
  • Razumjeti i u aplikaciju ili igru ugraditi mehanizme monetizacije.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Head First Android Development: A Brain-Friendly Guide, Griffiths D., O'Reily, 2018+
  • Build anything on Android, službena dokumentacija za razvoj android mobilnih aplikacija, dostupno na https://developer.android.com/
  • Android Game Programming by Example, Horton J., Pack Publishing, 2015+
Dopunska literatura
  • Materijali s nastave dostupni na sustavu za elektroničko učenje
  • Razvoj mobilnih aplikacija – priručnik. Stapić, Švogor, Fodrek, Varaždin 2016+.
  • Autorizirani izvori, web materijali i knjige na teme kojima se kolegij bavi, a koji će zbog učestalih i velikih promjena u tehnologijama i alatima biti definirani za svaku generaciju studenata posebno.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 25.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda