Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj predmeta Razvoj mobilnih aplikacija i igara je kroz predavanja, vježbe te praktičan rad na konkretnim zadacima omogućiti studentima uvid u koncepte i specifičnosti razvoja aplikacija i igara za mobilne uređaje. Koristeći tehnologije i alate specifične za razvoj ovakvih programskih proizvoda, studenti će kroz timski rad naučiti provoditi agilni scrum proces razvoja, te će ovladati vještinama primjene spomenutih tehnologija i alata kako bi implementirali programski proizvod ili mobilnu igru od konceptualne ideje do funkcionalnog prototipa.
Uvod u razvoj za mobilne uređaje (1 + 0) Uvod u mobilni razvoj. Specifičnosti mobilnog razvoja. Fragmentacija platformi i uređaja. Mobilna korisnička sučelja i korisničko iskustvo. Mogućnosti i ograničenja mobilnih tehnologija. Trendovi u mobilnom razvoju. Agilni razvoj.
Tehnologije razvoja aplikacija za mobilne uređaje (2 + 6) Temeljne (urođene) tehnologije razvoja mobilnih aplikacija. Tehnologije višeplatformskog razvoja. Uvod u Swift i Kotlin. Razvojne okoline i alati.
Razvoj aplikacija za Android (4 + 14) Specifičnosti razvoja za operacijski sustav Android. Osnovni i napredni koncepti rada u Kotlinu: elementi korisničkog sučelja, povezivanje na web servise, uporaba mobilnih baza podataka. Struktura koda mobilne aplikacije. Razvojni okviri trećih strana.
Tehnologije razvoja igara za mobilne uređaje (2 + 6) Koncepti razvoja mobilnih igara. Planiranje razvoja mobilne igre (Razvoj priče, mehanike igre, pravila, dizajn sučelja i dizajn strukture…).
Razvoj igara za Android (4 + 13) Struktura koda mobilne igre. Razvoj „petlje igre“ (eng. Game loop). Izrada igrača, neprijatelja i scene, kontrola igrača, detekcija kolizije. Optimizacija. Korištenje zvuka u mobilnim igrama. Animacija igrača i drugih objekata. Uvod u korištenje OpenGL i/ili drugih tehnologija.
Monetizacija aplikacija i igara (2 + 6) Monetizacija kao dio korisničkih zahtjeva. Najčešći monetizacijski modeli kod mobilnih aplikacija i igara i njihova implementacija. Utjecaj poslovnih modela na arhitekturu i dizajn softvera.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Razumjeti i primijeniti koncepte razvoja mobilnih aplikacija.
Razumjeti i primijeniti koncepte razvoja mobilnih igara.
Implementirati elemente korisničkog sučelja i poslovne logike pri razvoju mobilnih aplikacija u programskom jeziku Kotlin.
Implementirati elemente razvoja mobilne igre, petlje igre, igrača i ostalih objekata, scene, glazbe i kolizije.
Razumjeti i u aplikaciju ili igru ugraditi mehanizme monetizacije.
Ishodi učenja programa
Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
Osnovna literatura
Head First Android Development: A Brain-Friendly Guide, Griffiths D., O'Reily, 2018+
Build anything on Android, službena dokumentacija za razvoj android mobilnih aplikacija, dostupno na https://developer.android.com/
Android Game Programming by Example, Horton J., Pack Publishing, 2015+
Dopunska literatura
Materijali s nastave dostupni na sustavu za elektroničko učenje
Razvoj mobilnih aplikacija – priručnik. Stapić, Švogor, Fodrek, Varaždin 2016+.
Autorizirani izvori, web materijali i knjige na teme kojima se kolegij bavi, a koji će zbog učestalih i velikih promjena u tehnologijama i alatima biti definirani za svaku generaciju studenata posebno.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 20.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.