Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
RA
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim metodama i tehnikama izrade računalnih igara. Studenti će kroz povijesni pregled i pregled žanrova računalnih igara dobiti osnovna znanja o konceptima i mehanikama računalnih igara. Naučiti će osnovna načela kako dizajnirati računalne igre i koja je uloga dizajnera igara u procesu razvoja računalnih igara. Kroz praktične primjere upoznat će se s procesom izrade računalnih igara. Cilj je studentima dati osnovno znanje o temeljnim elementima pojedinih žanrova računalnih igara, o mehanikama igranja u 2D i 3D okolini, upravljanju kamerom i specijalnim efektima, animiranju likova i objekata, radom sa zvukom i videom te optimizaciji i prilagodbi računalnih igara za različite platforme.
Povijesni razvoj računalnih igara (1+0 sat) Osnovni pojmovi. Što je video igra. Rana povijest. Prve arkadne videoigre. Zlatno doba arkadnih videoigara. Igre osamdesetih godina. Igre devedesetih godina. Igre novog milenija. Igre našeg desetljeća.
Žanrovi računalnih igara (1+1 sati) Osnovna podjela. Akcijske igre. Platformeri. Igre pucanja. Borbene igre. „Beat 'em up“ žanr. Igre skrivanja. Igre pretraživanja. „Battle Royal“ igre. Ritmičke igre. Akcijske avanture. Avanture. Igre uloga. Simulacije. Sportske igre. Strategije. Ostali značajni žanrovi.
Uloga dizajnera računalnih igara (1+0 sati) Dizajner računalnih igara. Vještine dizajnera računalnih igara. Tim. Dokumenti. Klijent. Predstavljanje. Profit. Odgovornost. Motivacija.
Proces dizajniranja računalnih igara (1+0 sati) Ideja. Iteracija. Osnovni elementi računalnih igara.
Priča, prostor, likovi i estetika u računalnih igrama (1+1 sat) Priča. Svijet. Likovi. Prostor. Estetika. Posredna kontrola. Krivulja interesa.
Osnovni koncepti izrade računalnih igara (1+1 sata) Osnovni elementi računalnih igara. Tema. Mehanike. Balans. Zagonetke.
Mehanike igranja u računalnim igrama (1+1 sata) Osnovni pojmovi. Prostor. Objekti, svojstva i stanja. Akcije. Pravila. Vještina. Vjerojatnost.
Umjetna inteligencija u računalnim igrama (1+0 sata) Osnovni pojmovi. Reprezentacija. Korisnost. Učenje = Maksimiziraj korisnost( Reprezentacija ). Konačni automati. Stabla ponašanja. Planiranje akcija.
Razvoj računalne igre (1+1 sata) Osnovni pojmovi. Tehnologija. Testiranje igre. Iterativni proces razvoja.
Identificirati, navesti i opisati osnovne elemente dizajna računalnih igara
Analizirati specifičnosti pojedinog žanra računalnih igara
Osmisliti vlastitu računalnu igru
Dizajnirati i implementirati vlastitu računalnu igru
Primijeniti osnovne koncepte izrade računalnih igara
Kreirati, preurediti i implementirati različite mehanike igranja u računalnim igrama
Osmisliti i razviti nove mehanike igranja u području razvoja računalnih igara
Ishodi učenja programa
Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
Osnovna literatura
Schell, Jesse. (2019). The art of game design: A Book of Lenses, 3nd edition. A. K. Peters / CRC Press.
Ferrone, Harrison. (2020). Learning C# by Developing Games with Unity 2020: An enjoyable and intuitive approach to getting started with C# programming and Unity, 5th Edition. Packt Publishing.
Dopunska literatura
Borromeo, Ncolas Alejandro. (2020). Hands-On Unity 2020 Game Development: Build, customize, and optimize professional games using Unity 2020 and C#. Packt Publishing.
Butterfield-Addison, Paris, Manning, Jon, Nugent, Tim. (2019). Unity Game Development Cookbook: Essentials for Every Game. O'Reilly Media.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 13.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.