Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Uvod u IT projekte

2024/2025
3 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zagreb (ITDP 1.3)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 4 obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 4 obavezan
Cilj kolegija
Cilj predmeta je stjecanje temeljnih informatičkih znanja i vještina nužnih za razumijevanje osnovnih karakteristika IT projekata te upravljanja istima.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Pažur Aničić Katarina Nositelj Predavanja
Seminar
Predavanja
2
2
1
4
1
2
1
1
1
Bušelić Vjeran Vanjski suradnik Seminar
Predavanja
Seminar
3
3
1
2
3
3
1
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u IT projekte (2 sata)
    Definicija IT projekata i njihove osnovne značajke. Upravljanje projektima i portfeljem projekata. Usklađivanje IT projekata s poslovnom strategijom.
  • Osnovni koncepti upravljanja projektima (2 sata)
    Upoznavanje sa znanjem o upravljanju projektima (engl. Project Management Body of Knowledge - PMBOK). Ishodi projekta. Životni ciklus IT projekta.
  • Metode upravljanja IT projektima (2 sata)
    Agilne metode za upravljanje IT projektima (scrum, kanban i sl.), lean management, PM2…
  • Izrada plana projekta (2 sata)
    Osnovni elementi projektnog plana IT projekta. Izrada osnovnog plana projekta (engl. project canvas)
  • Opseg projekta i zahtjevi (2 sata)
    Definiranje opsega IT projekta. Funkcionalni, ne funkcionalni zahtjevi i zahtjevi projekta.
  • Upravljanje odnosima s dionicima (2 sata)
    Interesne skupine u IT projektima. Potrebe interesnih skupina i uspostavljanje odnosa.
  • Podjela projekta na pakete (2 sata)
    Podjela projekta na manje pakete i definiranje međuovisnosti. Kriteriji podjele paketa u IT projektima. Matrica odgovornosti.
  • Planiranje projekta uz pomoć metoda i alata za planiranje (2 sata)
    Izrada gantograma i određivanje kritičnog puta. Metode procjene trajanja projekta. Upoznavanje s programskim alatima za vremensko planiranje i praćenje IT projekata.
  • Planiranje i izrada financijskog plana projekta (2 sata)
    Metode procjene troškova IT projekta.
  • Upravljanje rizicima na projektu (2 sata)
    Proces upravljanja rizicima – identificiranje rizika, procjena i kontrola. Matrica procjene rizika. Strategije upravljanja rizicima.
  • Osiguranje kvalitete rada na projektu (2 sata)
    Izrada plana osiguranja kvalitete IT projekta.
  • Izvještavanje u projektu (2 sata)
    Dokumentacija za izvještavanje u IT projektima.
  • Ljudski resursi u IT projektima (2 sata)
    Uloge projektnog tima specifične za IT projekte. Podjela poslova u timu. Komunikacija među članovima projektnog tima.
  • Prezentacije i evaluacije projektnih prijava (4 sata)
    Kriteriji ocjene projektnih prijedloga za odabrane linije financiranja. Prezentacije projektnih prijava studenata.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Seminari
    Rad na seminarima prati teme predavanja. Studenti kroz tjedne zadatke rade na pojedinim dijelovima projektne prijave za zadani natječaj. Završni rezultat rada na seminarima predstavljaju projektne prijave studenata za određeni IT projekt.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti osnovne značajke IT projekata i metode za njihovo upravljanje.
  • Primijeniti karakteristične metode za upravljanje IT projektima, kao i prikladne programske alate.
  • Prepoznati i klasificirati zahtjeve IT projekta.
  • Odrediti opseg projekta i izraditi osnovne dijelova projektnog plana.
  • Izraditi financijski plan i plan upravljanja rizicima na projektu
  • Izraditi vremenski plan projekta.
  • Identificirati osnovne značajke projektnog tima.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
Osnovna literatura
  • A GUIDE to the project management body of knowledge : (PMBOK guide)
  • Kathy Schwalbe: Information Technology Project Management 9th Edition
  • B. Divjak: PROJEKTI u znanosti i razvoju : europski programi
Dopunska literatura
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda