Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni procesi u organizaciji

2022/2023
5 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Križevci (ITDP 1.3)
Katedra za organizaciju
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 4 obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 4 obavezan
Cilj kolegija
Upoznati studente s temeljnim poslovnim procesima u organizacijama te predočiti organizaciju kao sustav. Detaljno izučiti poslovnu logiku i algoritme funkcioniranja tipičnih poslovnih procesa. Sistematizirati informacijske, materijalne i ostale tokove u organizacijama. Objasniti ulogu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija u provedbi, analizi i upravljanju poslovnim procesima.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Pihir Igor Nositelj
Tomičić Furjan Martina Nositelj Predavanja 4 5 1
Hrustek Larisa Suradnik Vježbe u praktikumu 2 5 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u poslovne procese (2 sata)
    Pojam poduzeća kao organizacije. Sustavni, dekompozicijski i funkcionalni prikaz organizacije. Osnovni transformacijski proces i veza organizacije s okolinom. Organizacija kao sustav, poslovni procesi kao elementi organizacijskog sustava, informacijski, materijalni i ostali tokovi kao veze između organizacijskih elemenata.
  • Planiranje i prodaja proizvoda (2 sata)
    Opis procesa planiranja i prodaje proizvoda. Pojam i faze prodajnog ciklusa. Identifikacija kupaca i korisnika proizvoda. Analiza korisničkih potreba i izrada prijedloga vrijednosti vezanih uz proizvod. Predviđanje potražnje kao tehnika planiranja prodaje. Točnost predviđanja.
  • Planiranje proizvodnje i proizvodnih resursa (2 sata)
    Opis procesa planiranja proizvodnje i proizvodnih resursa. Tehnička i tehnološka priprema rada. Operativna priprema rada.
  • Planiranje proizvodnih kapaciteta i terminiranje u realnim uvjetima (2 sata)
    Planiranje kapaciteta za proizvodnju. Strategije zaposjedanja proizvodnih kapaciteta. Veza između radnog naloga i radnog mjesta. Racionalno „lean“ upravljanje proizvodnjom. Metode terminiranja. Optimalno raspoređivanje poslova na jednom, dva ili više kapaciteta. Nadzor izvršavanja naloga.
  • Upravljanje nabavom, zalihama i skladištenjem (2 sata)
    Opis poslovnog procesa nabave materijala i proizvodnih kapaciteta. Upravljanje nabavom i zalihama. Modeli upravljanja zalihama. Parametri upravljanja zalihama. Troškovi zaliha. Ekonomična količina naručivanja za razne modele potrošnje. Upravljanje skladištem. Tehnologije u skladištima.
  • Upravljanje lancem nabave (2 sata)
    Pojam lanca nabave. Upravljanje lancem nabave. Upravljanje dijelovima lanca nabave. Uloga i značaj dobavljača u lancu nabave. Suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologie za upravljanje lancem nabave. Globalni lanci nabave. Osnove rješavanja transportnog problema.
  • Operativno planiranje prodaje i proizvodnje (2 sata)
    Okvir operativnog planiranja prodaje i proizvodnje. Metode za određivanje „plana igre” za alokaciju kapaciteta/resursa te za određivanje strategija za ispunjenje potražnje. Kvantintativne metode za operativno planiranje prodaje i proizvodnje.
  • Redovi čekanja i simulacije (2 sata)
    Opis sustava za masovno posluživanje i redova čekanja. Elementi sustava masovnog posluživanja. Opsluživanje korisnika u sustavima masovnog posluživanja. Primjena simulacija za optimizaciju redova čekanja. Osnove Monte Carlo simulacija.
  • Planiranje i vremenska analiza projekata (2 sata)
    Pojam projekta i vođenja projekta. Definiranje ciljeva projekta. Oblikovanje projektnog tima. Planiranje projekata kroz definiranje aktivnosti, projektnih isporuka i odgovornosti za provedbu projekta. Gantogram i mrežni dijagram kao grafički prikazi plana projekta. Vremenska analiza projekta. Računalni alati za planiranje i vođenje projekata.
  • Primjeri projekata, metodologije i certifikati u upravljanju projektima (2 sata)
    Primjeri ciljeva, podciljeva, aktivnosti i isporuka projekta projekata iz prakse. Primjeri izvedbenih planova projekata (vremenski plan izvođenja aktivnosti, budžet, potrebni ljudski resursi te plan komunikacije i održivosti). Metodologije i certifikati u upravljanju projektima.
  • Osiguranje kvalitete u poslovnim procesima (2 sata)
    Pojam kvalitete. Načela integriranog upravljanja kvalitetom. Troškovi kvalitete. Kvaliteta proizvoda i kvaliteta usluga. Kvaliteta iz perspektive proizvođača i kupca ili korisnika proizvoda. Učinci kvalitete na produktivnost. Statistička kontrola kvalitete.
  • Upravljanje ljudskim resursima (2 sata)
    Pojam upravljanja ljudskim resursima. Povijesni razvoj upravljanja ljudskim resursima. Osnove dizajna poslova i radnih mjesta. Razvoj i trendovi u upravljanju ljudskim resursima. Pogled na zaposlenike kao strateški resurs poduzeća.
  • Informacijski sustavi za planiranje i upravljanje poslovnim procesima (2 sata)
    Uloga informacijskih sustava u planiranju i provedbi poslovnih procesa. Informacijske tehnologije u procesu dizajna proizvoda, dizajna proizvodnog procesa, izradi proizvoda i potpori poslovanju. Pregled funkcionalnih zahtjeva za kreiranje programskih modula alata i pregled postojećih gotovih alata za potporu planiranju i provedbi poslovnih procesa. Pregled kriterija za donošenje odluke o nabavi ili razvoju alata za potporu planiranju i provedbi poslovnih procesa.
  • Razvojni trendovi poslovnih procesa (2 sata)
    Aktuani razvojni trendovi u području dizajna, planiranja i provedbe poslovnih procesa. Utjecaj razvojnih trendova na organizaciju i okolinu u kojoj djeluje. Nove informacijske tehnologije i njihova primjena za unapređenje poslovnih procesa. Utjecaj novih informacijskih tehnologije na strukturu, kulturu i društveni sustav poduzeća.
  • Uvod u srodne discipline (2 sata)
    Koncept poslovne tehnologije i modeliranja poslovnih procesa. Metode i modeli mjerenja organizacijske i procesne učinkovitosti. Okviri i metode za digitalnu transformaciju.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Vježba 1
    Transformacijski proces.
  • Vježba 2
    Metode predviđenja.
  • Vježba 3
    Sastavnica i planiranje potreba za proizvodnju (MRP).
  • Vježba 4
    Metode terminiranja.
  • Vježba 5
    Upravljanje zalihama.
  • Vježba 6
    Osnove transportnog problema.
  • Vježba 7
    Kvanitativne metode za OPPP.
  • Vježba 8
    Redovi čekanja i osnove simulacija.
  • Vježba 9
    Mrežni dijagram i vremenska analiza projekata.
  • Vježba 10
    Primjeri projekata.
  • Vježba 11
    Proizvodnja kao mjera kvalitete.
  • Vježba 12
    Metode upravljanja ljudskim resursima.
  • Vježba 13
    Primjeri informacijskih sustava za planiranje i upravljanje poslovnim procesima.
  • Vježba 14
    Analiza razvojni trendovi poslovnih procesa.
  • Vježba 15
    Uvod u srodne discipline i zaljučak.
Ishodi učenja kolegija
  • Razumijevanje osnova organizacijske arhitekture (strukture, procesa, strategije, kulture i dinamike) u organizacijama privatnog i javnog sektora.
  • Razumijevanje osnovnih funkcija organizacije i metoda upravljanja; razvoj osnovnih poslovnih izvješća temeljem podataka iz organizacije i okružja, a korištenjem odgovarajućih alata i tehnika za agregaciju i analizu podataka.
  • Korištenje metoda bitnih u upravljanju i racionalizaciji troškova u svim fazama životnog ciklusa proizvoda, usluge, kao i životnog ciklusa razvoja informacijskog sustava.
  • Primjena metoda upravljanja organizacijom, metoda oblikovanja organizacijske arhitekture i razvoja informacijskih sustava kao podsustava poslovnog sustava.
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Russell, R.S.; Taylor, B.W.: Operations Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, USA, 2008.
  • Prezentacije i ostali digitalni materijali, dostupni na sustavu za e-učenje kolegija.
Dopunska literatura
  • Russell, R.S., Taylor B.W.: Operations Management, John Wiley and sons, USA, 2011.
  • Brown, S., Bessant, J., Lamming, R.: Strategic Operations Management, Routledge, UK, 2013.
  • Prezentacije i ostali digitalni materijali, dostupni na sustavu za e-učenje kolegija
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda