Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Edukacijski roboti i mikroračunala
Educational Robots and Microcomputers
2022/2023
4 ECTSa
Informatika u obrazovanju 1.3 (IUO)
Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline
PP
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informatika u obrazovanju 1.3 (IUO) 3 izborni
Cilj kolegija
1. upoznati studente tehnikama i metodama razvoja i poučavanja kibernetsko-fizičkih sustava primjenjujući nove tehnologije 2. poticati aktivno sudjelovanje studenata u kreativnom rješavanju problema i učenju putem istraživanja te izradom jednostavnih IoT rješenja koristeći robote i mikroračunala
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
15 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Tomaš Boris Nositelj Predavanja
Predavanja
15
15
1
2
0
0
Sadržaj predavanja
  • Uvod u robotiku i kibernetsko-fizičke sustave (1 + 0 sat)
    Definicija pametnih sustava, interneta stvari i kibernetsko-fizičkih sustava.
  • Robotika. povijest, izazovi i osnove (1 + 0 sat)
    Načini fizičke realizacije. Analiza primjene robotike u realnim sustavima.
  • Upravljanje projektima u miješanim okolinama softvera i hardvera (1 + 3 sata)
    Primjena alata za verzioniranje i brzo prototipiranje proizvoda.
  • Razvojne okoline (2 + 4 sata)
    Podešavanje i korištenje različitih okolina za razvoj. Studenti iskušavaju različite tehnike traženja pogrešaka u programskom kodu namjenjenom za kibernetsko-fizičke sustave.
  • Osnovne komponente za rad s edukacijskim robotima i mikroračunalim. (2 + 4 sata)
    Analiziranje modela komponenata i pripadajuće dokumentacije, npr. memorije ekrani i sl.
  • Senzori (1 + 4 sata)
    Upoznavanje s različitim vrstama senzora i protokola za dohvaćanje podataka.
  • Aktuatori (1 + 4 sata)
    Analiza vrsta aktuatora kao i primjena u rješavanju problema. Studenti primjenjuju različite protokole i tehnike korištenja aktuatora u kibernetsko- fizičkim sustavima
  • Komunikacija između komponenata i modula (2 + 4 sata)
    Korištenje komunikacijskih protokola za komunikaciju kratkog i dalekog dometa.
  • Društveno korisno učenje i scenariji poučavanja (2 + 4 sata)
    Primjeri u praksi, definiranje vlastitih problemskih zadataka (projekata)
  • Dokumentiranje kibernetsko-fizičkih sustava i izrada nastavnih materijala koristeći alate za dizajniranje sklopova (2 + 3 sata)
    Prezentacija problema, procesa razvoja i finalnog proizvoda.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Objasniti sastavne komponente kibernetsko-fizičkih sustava i edukacijskih robota.
  • Primijeniti osnove robotike na rješavanju jednostvnih problema.
  • Identificirati i ispraviti probleme u razvoju robotskih i mikroračunalnih sustava.
  • Primijeniti metodičke pristupe poučavanja za pametne i kibernetsko-fizičke sustave.
  • Analizirati izazove natjecanja upotrebom robota i mikroračunala.
  • Prepoznati sigurnosne izazove u dizajnu sustava i definirati smjernice za sigurna rješenja.
  • Izraditi detaljne instrukcije za izradu kibernetsko-fizičkih sustava (robota i mikroračunala).
  • Primijeniti kibernetsko-fizičke sustave u razvoju kritičkog razmišljanja, timskog rada, kreativnosti u rješavanju problemskih zadataka.
  • Primijeniti koncepte društveno korisnog učenja.
Ishodi učenja programa
  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Procijeniti uvjete za primjenu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT), savjetovati druge u primjeni IKT-a te u zadanom kontekstu odrediti utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo.
  • Modelirati probleme iz područja informacijskih i poslovnih sustava korištenjem matematičkih metoda, metoda razvoja informacijskih sustava i koncepata planiranja, upravljanja i poslovanja
  • Analizirati uvjete, donositi odluke, savjetovati druge te primijeniti odluke u zadanom kontekstu rješavanja problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • Vrednovati učinkovitost uvođenja i korištenja programskih rješenja i pripadajuće infrastrukture za konkretne problemske domene
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu te razviti planove upravljanja karijerom za sebe i članove tima uključujući elemente cjeloživotnog učenja i razvoj kompetencija poduzetnosti
  • Svrsishodno komunicirati na hrvatskom i stranom jeziku, unaprijediti komunikaciju sa svim dionicima (klijentima, korisnicima i kolegama) uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući popularizaciju suvremenih informatičkih trendova i tema
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike projektiranja, planiranja, razvoja i uvođenja složenog informacijskog sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • Optimizirati procese poslovnog sustava organizacije u suradnji sa stručnjacima odabirom metoda i koncepata planiranja, upravljanja organizacijom i analize poslovanja
  • Oblikovati softversku arhitekturu složenog informacijskog sustava, odabrati i postaviti njegovu odgovarajuću tehnološku platformu i sigurnosne mehanizme te programirati dijelove složenog sustava
  • Utvrditi uvjete za primjenu ključnih informacijskih tehnologija, procijeniti njihov učinak i u zadanom kontekstu donositi odluke i davati savjete vezano uz upravljanje IT uslugama i resursima
  • Analizirati uvjete za primjenu, savjetovati i u zadanom kontekstu donositi odluke vezane uz metodološke pristupe razvoju organizacijskih i informacijskih sustava
  • Osmsliti projekt učinkovitog unapređenja poslovnog sustava u osnovnim vertikalnim područjima uz korištenje suvremenih IKT, realizirati takav projekt vlastitim razvojem ili izborom odgovarajućeg standardnog softvera
  • Analizirati objekte poslovnog sustava te postaviti formalni model objektnog sustava kao temelj izgradnje informacijskog sustava.
  • Dizajnirati i izgraditi sustav temeljen na distribuiranim bazama podataka i velikim izvorima znanja korištenjem tehnika izgradnje velikih i distribuiranih podatkovnih sustava i razrješavanja konflikata između kompetitivnih izvora znanja.
  • Izgraditi računalni sustav za pohranu podataka i znanja uključujući digitalne arhive.
  • Predložiti poboljšanja poslovnog sustava temeljem optimiziranog modela poslovnih procesa i poslovnih pravila.
  • Modelirati i izgraditi analitički podatkovni sustav skladišta podataka i višedimenzionalnih kocaka temeljen na postojećem transakcijskom sustavu.
  • Izgraditi i optimizirati model procesa, klasa podataka i poslovnih pravila poslovnog sustava te predložiti poboljšanja poslovnog sustava.
  • Modelirati i izgraditi sustave temeljene na znanju i sustave za podršku u odlučivanju.
  • Identificirati potrebe za strategijskim i upravljačkim promjenama u organizacijama
  • Primijeniti metode upravljanja životnim ciklusom informacijskog sustava organizacije te osmisliti i primijeniti suvremene strategije nastupa na tržištu informatičkih proizvoda i usluga
  • Definirati elemente strategijskog kontinuuma i primijeniti metode strategijskog upravljanja uz potporu informacijsko komunikacijske tehnologije.
  • Razviti i validirati sustav mjerenja organizacijske učinkovitosti uz primjenu IKT
  • Analizirati tržište primjenom informacijsko-komunikacijskih tehnologija
  • Analizirati poslovne procese te preporučiti i primijeniti odgovarajuće informacijske i komunikacijske tehnologije za unapređenje poslovnih procesa
  • Prezentirati razvoj i organizaciju odgojno-obrazovnih sustava, povijest informatike i računarstva, ustroj odgojno-obrazovnog procesa, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i primijeniti suvremene odgojno-obrazovne koncepcije
  • Organizirati nastavni proces uključujući i poučavanje upotrebom tehnologije i u kriznim uvjetima te osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja uz primjenu odrednica djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i dinamike grupe
  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje u skladu sa zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Primijeniti i sukreirati suvremene računalne sustave u dizajnu obrazovnog informacijskog sustava u nastavi u skladu s pedagoškim i metodičkim principima te ih popularizirati sukladno trendovima i potrebama
  • Primijeniti principe proceduralnog programiranja, interneta, weba, stolnih aplikacija u kontekstu rješavanja problema iz realnog svijeta
  • Formulirati problem iz realnog svijeta u smislu problemskog zadatka u informatici te ga znati riješiti i rješenje evaluirati
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Strukturirati i procjenjivati osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu) uključujući cjeloživotno učenje
Osnovna literatura
  • Smart Learning with Educational Robotics: Using Robots to Scaffold Learning Outcomes (Linda Daniela; Springer, 2019)
  • Song Guo, Deze Zeng: Cyber-Physical Systems: Architecture, Security and Application (Springer; 1. izdanje (20. rujan, 2018))
  • A 21st Century Cyber-Physical Systems Education (National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine, Division on Engineering and Physical Sciences, Computer Science and Telecommunications Board, Committee on 21st Century Cyber-Physical Systems Education; National Academies Press, 2017)
Dopunska literatura
  • Asia-Pacific STEM Teaching Practices: From Theoretical Frameworks to Practices (Ying-Shao Hsu, Yi-Fen Yeh; Springer Nature, Nov 12, 2019)
  • Invent to Learn: Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom (Sylvia Libow Martinez, Gary S. Stager; Constructing Modern Knowledge Press, Sep 17, 2016)
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda