Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Upravljanje znanjem
Knowledge Management
2022/2023
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
M3
5. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Analiza i dizajn poslovnih sustava 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umjetna inteligencija u poslovanju 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Umreženi sustavi i računalne igre 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) Razvoj programskih sustava 5 izborni
Cilj kolegija
Ciljevi predmeta su upoznavanje studenata s područjem i elementima upravljanja znanjem u organizaciji te osposobljavanje da naučena znanja primijene u praksi. Studenti će upoznati cjelokupni ciklus pretvorbe znanja u organizaciji te mehanizme, tehnologije (s naglaskom na umjetnu inteligenciju) i infrastrukturu koja ga podupire. Stečena znanja moći će primijeniti za analizu i procjenu stanja te prijedlaganje i oblikovanje rješenja za upravljanje znanjem, kao i za oblikovanje semantičkih modela i rezoniranje.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Lovrenčić Sandra Nositelj Predavanja 15 2 1
Sekovanić Vlatka Suradnik Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
7
1
2
1
2
2
Sadržaj predavanja
  • Upravljanje znanjem (2 sata)
    pojam, obuhvat i važnost upravljanja znanjem, razvoj područja upravljanja znanjem.
  • Znanje (2 sata)
    piramida znanja (DIKW), alternativni pogledi na znanje, tipovi i vrste znanja, lokacije znanja, karakteristike znanja, znanje i vjerovanje.
  • Procesi upravljanja znanjem (4 sata)
    značaj procesa upravljanja znanjem za organizaciju, ciklus pretvorbe znanja, značajni pristupi ciklusu pretvorbe znanja, procesi i potprocesi, integrirani prstup pretvorbi znanja.
  • Piramida upravljanja znanjem (2 sata)
    procesi, sustavi, mehanizmi, tehnologije i infrastruktura, međusobna povezanost.
  • Modeli upravljanja znanjem (2 sata)
    sveubuhvatni pristup upravljanju znanjem, značajni teoretski modeli, povezanost modela s elementima organizacije.
  • Tehnologije za upravljanje znanjem (8 sati)
    podrška procesima i mehanizmima, standardne tehnologije za otkrivanje znanja, prikupljanje i čuvanje znanja, dijeljenje znanja i primjenu znanja, umjetna inteligencija u upravljanju znanjem (rudarenje podataka, prikaz znanja i rezoniranje, analitika i vizualizacija velikih skupova podataka, strojno učenje, obrada prirodnog jezika, razgovorni agenti, ekspertni sustavi, neuronske mreže, kognitivno računarstvo, proširena stvarnost, Internet stvari, semantičke tehnologije…), primjeri primjene tehnologija, alati za upravljanje znanjem.
  • Međusobni utjecaj upravljanja znanjem i organizacije (4 sata)
    utjecaj upravljanja znanjem na zaposlenike, procese, proizvode i učinak; utjecaj kontekstualnih čimbenika na važnost procesa i potprocesa upravljanja znanjem: krarakteristike zadataka, znanja i okruženja; određivanje odgovarajućih procesa i potprocesa upravljanja znanjem i cjelokupnog rješenja; procjena upravljanja znanjem u organizaciji: tipovi i način procjene.
  • Semantičko modeliranje (4 sata)
    potreba za formalizacijom znanja, koncept, konceptualna mreža, asocijacije, problem modeliranja, mogući svjetovi, metamodeliranje, elementi logičkog rezoniranja, operatori znanja i vjerovanja, rezoniranje o znanju, konceptualni i semantički model znanja u organizaciji.
  • Kontinuitet upravljanja znanjem (2 sata)
    strategija i planiranje upravljanja znanjem, model zrelosti upravljanja znanjem, organizacijsko učenje i organizacijska memorija, upravljanje kontinuitetom znanja.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Povezati tipove znanja, lokacije znanja te infrastrukturu za upravljanje znanjem u organizaciji.
  • Povezati procese i potprocese za otkrivanje znanja, prikupljanje i čuvanje znanja, dijeljenje znanja i primjenu znanja, kao i njihove mehanizme i tehnologije.
  • Protumačiti stanje upravljanja znanjem u organizaciji na temelju utjecaja upravljanja znanjem na različite elemente organizacije.
  • Sastaviti prijedlog redoslijeda važnosti procesa i potprocesa za upravljanje znanjem u organizaciji na temelju vrijednosti čimbenika koji utječu na njih.
  • Riješiti jednostavni problem rezoniranja o znanju.
  • Formulirati mogućnosti potpore, automatizacije i poboljšanja na temelju primjene IKT u sustavu za upravljanje znanjem u određenom poslovnom području.
  • Osmisliti razvoj sustava za upravljanje znanjem određenog problemskog područja povezivanjem svih elemenata infrastrukture za upravljanje znanjem u organizaciji prema specifikaciji zahtjeva
  • Oblikovati jednostavni konceptualni i semantički model znanja u organizaciji za zadano poslovno područje.
  • Razviti model sustava za upravljanje znanjem u suradnji s korisnicima, za scenarije i zahtjeve koji se odnose na područje sustava koji se razvija
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • Dalkir, K. (2017.) Knowledge Management in Theory and Practice, Third Edition, MIT Press
  • Becerra-Fernandez, I.; Sabherval, R. (2014) Knowledge Management: Systems and Processes, Second Edition, Routledge
Dopunska literatura
  • Rhem, A. J. (2017) Knowledge Management in Practice, CRC Press, Boca Raton
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda