Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Upravljanje informatičkim uslugama
Informatics Services Management
2024/2025
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
ZP
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.2 (IPS) 4 obavezan
Cilj kolegija
Cilj kolegija je pružiti detaljni pregled područja upravljanja i isporuke informatičkih usluga i priprema studenata na profesionalno pružanje usluga, uključujući određivanje strategije usluga, oblikovanje usluga, upravljanje uslugama isporuku usluga, u skladu s metodologijom uslužnih znanosti.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Mekovec Renata Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
5
15
2
2
1
3
Strahonja Vjeran Nositelj Predavanja 5 2 1
Pažur Aničić Katarina Suradnik Predavanja
Vježbe u praktikumu
5
15
2
2
1
4
Kuštelega Marija Suradnik Vježbe u praktikumu 15 2 2
Peroković Tihana Vanjski suradnik Vježbe u praktikumu 15 2 2
Gašljević Kristijan Vanjski suradnik Vježbe u praktikumu 15 2 3
Sadržaj predavanja
  • Uvod u uslužno gospodarstvo (4 sata)
    Definicija usluga. Priroda usluga. Svojstva usluga. Predmet usluga. Uloga usluga u društvu. Područja pružanja i kupci usluga. Vrste i razine usluga i odnosa s kupcima. Klasifikacija usluga. Usluge uvjetovane tehnologijom i e-usluge. Tržište informatičkih usluga povijest, trendovi, kvalitativni i kvantitativni pokazatelji.
  • Informatičke usluge (2 sata)
    Vrste i područja usluga. Usluge projektiranja, razvoja sustava i savjetovanja. Oblici i način pružanja usluga. Procesi pružanja usluga i modeli procesa. Rezultati i isporuke.
  • Strategija usluga (2 sata)
    Strategijsko planiranje usluga. Upravljanje portfeljom i katalogom usluga. Organizacijski modeli. Planiranje i upravljanje projektima i uslužnim organizacijama. Kultura uslužnih organizacija. Profesionalna etika.
  • Dizajn usluga (4 sata)
    Koncepti i strategije stvaranja dodane vrijednosti usluge. Životni ciklus usluge. Metodologija dizajna usluga. Pristupi i procesi dizajna usluga. Koncepti i metode dizajna usluga. Alati za dizajn usluga.
  • Koncepti i okviri upravljanja Informatičkim uslugama (2 sata)
    Funkcije, pricesi i uloge upravljanja informatičkim uslugama. ITIL v2/v3. ISO 20000. Alati za upravljanje IT uslugama.
  • Procesi pružanja IT usluga (4 sata)
    Uslužni centar i služba pomoći. Primanje i obrada zahtjeva. Raspoređivanje zadataka. Neposredno i pozadinsko rješavanje. Razine podrške. Sustavi računalne potpore. Korisnički portali. Upravljanje incidentima. Upravljanje problemima. Upravljanje konfiguracijom. Upravljanje promjenama. Upravljanje izdanjima.
  • Upravljanje odnosima korisnika i davatelja usluga te razinom usluga (4 sata)
    Modeli odnosa. Piramida korisnika/kupaca. Kvaliteta usluga. Definiranje vrijednosti i razine usluge. Ugovor o razini usluga. Proces nabave usluga, zahtjev za ponudom i natječajna dokumentacija. Kalkulacije i nuđenje usluga. Oblici ugovornih odnosa. Ugovaranje usluga i izvršenje ugovornih obveza. Ciljevi usluge (SMART). Dokumentiranje, nadziranje, mjerenje i izvještavanje o razinama usluge.
  • Upravljanje isporukom usluga (2 sata)
    Vrste i oblici usluga održavanja. Pouzdanost, raspoloživost i mogućnost održavanja sustava. Reaktivna i proaktivna politika. Planiranje i upravljanje rizicima. Upravljanje kapacitetima. Upravljanje neprekidnošću usluga. Upravljanje raspoloživošću. Upravljanje financijama.
  • Upravljanje uslužnim operacijama (4 sata)
    Upravljanje tržištem ponude i potražnje. Upravljanje zahtjevima i nalozima. Taktičko planiranje i upravljanje. Planiranje i upravljanje kapacitetima. Raspoređivanje resursa. Obračun i kontrola. Nadzor i kontrola kvalitete usluga. Funkcije podrške.
  • Vještine za informacijsko društvo (2 sata)
    Ciklus upravljanja vještinama. IKT kompetencije. Koncepti i okviri za upravljanje kompetencijama. Europski kvalifikacijski okvir.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Analizirati poslovnu dokumentaciju poduzeća samostalno i/ili uz intervjuiranje poslovnih korisnika s ciljem izgradnje odgovarajućeg modela strukture i/ili ponašanja sustava.
  • Utvrditi ulogu usluga u suvremenom društvu te IKT gospodarstvu koje se temelji na uslugama.
  • Predložiti pristupe, metode, referentne modele i pomagala upravljanja informatičkim uslugama, primjerene zadanom problemu.
  • Izraditi plan upravljanja incidentima, problemima, zahtjevima i raspoloživošću za informatičku infrastrukturu, platforme i aplikacije, s ciljem osiguranja kontinuiteta usluga i poslovanja.
  • Izraditi plan upravljanja konfiguracijom i izdanjima.
  • Upravljati razinom informatičkih usluga i poslovima uslužnog centra.
  • Osmisliti strategiju usluga i dizajn zadane informatičke usluge, koristeći metode dizajna i digitalne transformacije usluga
  • Kreirati ugovor o razini informatičkih usluga na temelju portfelja usluga, uslužnih kapaciteta i zahtjeva korisnika
  • Upravljati životnim ciklusom razvojne i korisničke dokumentacije jednostavnog programskog rješenja (pratiti korištenje, dopunjavati i poboljšavati)
  • Razraditi i primijeniti plan provođenja, kontrole i prihvaćanja projektnih isporuka
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
Osnovna literatura
  • Bordoloi S.K, Fitzsimmons, J.A., Fitzsimmons, M.J. Service Management: Operations, Strategy, Information Technology 9th Edition, McGraw-Hill Education, 2019.
  • Steinberg R.A. et.al. ITIL Lifecycle Suite, 2011 Edition (5 Volume Set) 2nd Edition, 2011.
  • Orand, B., Foundations of IT Service Management with ITIL 2011: ITIL Foundations Course in a Book, CreateSpace Independent, 2nd edition, 2011.
Dopunska literatura
  • Smallwood, R.F. Information governance, concepts, strategies and best practices, Wiley, 2014.
  • Kimbell, L. The service innovation handbook, BIS, 2016.
  • Osterwalder, A. et. al. VALUE proposition design: how to create products and services customers want, John Wiley & Sons, 2014.
  • Smith, K.J., The Practical Guide To World-Class IT Service Management, The Anima Groupp, 2017.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 27.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 25.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda