Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poduzetnički pothvat
Entrepreneurial Venture
2020/2021
6 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP)
Katedra za gospodarstvo
NN
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP) 6 obavezan
Cilj kolegija
Svrha predmeta je upoznati studente s praktičnom primjenom stečenih znanja iz više nastavnih disciplina, povezivanje tih znanja te priprema i prezentiranje projektnog zadatka u obliku izrade cjelovitog poslovnog plana. Projektni zadatak odnosi se na osnivanje vlastitog poduzeća, odnosno pokretanje poduzetničkog poduhvata. Opći cilj predmeta i projektnog zadatka je razviti poduzetničke sklonosti i vještine kod studenata, pripremiti ih na rad u timskom okruženju u kojem je potrebno razvijati ideju s kojom bi mogli uspješno nastupiti na otvorenom tržištu kao poduzetnici.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Konecki Irena Nositelj
Klačmer Čalopa Marina Nositelj Predavanja 1 4 1
Đunđek Ivana Suradnik Seminar 1 4 1
Šmaguc Tamara Suradnik Seminar 2 4 1
Jagačić Tena Suradnik Seminar
Seminar
4
1
4
2
1
1
Detelj Kristina Izvođač Predavanja
Predavanja
1
3
2
4
1
1
Stapić Zlatko Izvođač Predavanja 1 4 1
Cingula Marijan Izvođač Predavanja 2 4 1
Sadržaj predavanja
  • Uvod u predmet (2h)
    Ciljevi i svrha predmeta. Literatura i obveze studenata u izradi projektnog zadatka – osnivanje vlastitog poduzeća, pokretanje poduzetničkog poduhvata. Struktura i način pisanja poslovnog plana.
  • Pravni oblici poduzetničkog poduhvata i poslovne funkcije (2h)
    Temeljni oblici vođenja posla u Republici Hrvatskoj. Analiza pravnih obveza i djelovanja poslovnog subjekta. Životni ciklus poduzetničke organizacije. Poslovne funkcije. Čimbenici utjecaja na poduzetničku organizaciju.
  • Strateška analiza (2h)
    Kritičko vrednovanje misije, vizije i strateških ciljeva poduzeća/organizacije. Strateška analiza konkurenata u poslovnim segmentima u industriji. Analiza konkurentske sposobnosti, vrste konkurentske prednosti poduzeća.
  • Portfolio matrice (2h)
    Izrada BCG, GE/McKinsey i ADL portfolio matrice (prikaz poslovnih jedinica), SWOT / TOWS analiza.
  • Strateška partnerstva i poduzetničke vještine (2h)
    Analiza mogućnosti strateškog povezivanja. Oblici strateškog povezivanja. Tradicionalni i internetski savezi. Analiza menadžerskih / poduzetničkih vještina potrebnih za obavljanje rukovodećih poslova u organizaciji.
  • Etika i porezni sustav (2h)
    Etički kodeks poduzeća. Društveno odgovorno poslovanje. Porezna struktura i porezni teret.
  • Start-up poduzeća (2h)
    Osnivanje i pokretanje start-up poduzeća. Što je start-up? Izvori financiranja start-up poduzeća. Lean start-up metoda i druge metode u vrednovanju poduzetničkog poduhvata.
  • Oblici ulaganja i financiranja poduzetničkog poduhvata. Analiza financijskih izvještaja (2h)
    Identificiranje različitih izvora financiranja poduzetničkog poduhvata. Izvori financiranja startup poduzeća. Vertikalna & Horizontalna analiza financijskih izvještaja poduzeća (min 3 godine). Detaljna analiza svih financijskih pokazatelja (fundamentalna analiza). Osnovni elementi poslovnog plana – ekonomska i financijska analiza.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o pokrenutom poduzetničkom poduhvatu, navođenje na kreiranje vlastitih stavova te davanje prijedloga za unapređenje poslovne ideje.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o pokrenutom poduzetničkom poduhvatu, navođenje na kreiranje vlastitih stavova te davanje prijedloga za unapređenje poslovne ideje.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o pokrenutom poduzetničkom poduhvatu, navođenje na kreiranje vlastitih stavova te davanje prijedloga za unapređenje poslovne ideje.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o analiziranom poslovnom subjektu i navođenje na kreiranje stavova i prijedloga za unapređenje poslovanja promatranog poduzeća.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o pokrenutom poduzetničkom poduhvatu, navođenje na kreiranje vlastitih stavova te davanje prijedloga za unapređenje poslovne ideje.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o pokrenutom poduzetničkom poduhvatu, navođenje na kreiranje vlastitih stavova te davanje prijedloga za unapređenje poslovne ideje.
  • Projektni zadatak (2h)
    Rasprava sa studentima o pokrenutom poduzetničkom poduhvatu, navođenje na kreiranje vlastitih stavova te davanje prijedloga za unapređenje poslovne ideje.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Integrirati stečena znanja u poduzetnički poduhvat.
  • Identificirati pravne oblike osnivanja poduzetničkog poduhvata.
  • Razviti kritičko razmišljanje i sposobnost prepoznavanja financijskih, strategijskih, marketinških i upravljačkih komponenti poslovnih subjekata u praksi (case study metoda)
  • Prepoznati važnost poduzetništva u društvu te razviti vlastita razmišljanja o etičkom ponašanju i društvenoj odgovornosti.
  • Primijeniti različite metode i tehnike analize (portfolio matrice) strategijske pozicije poduzeća s ciljem odabira poslovne strategije.
  • Razviti poduzetnički način razmišljanja kroz inovativan pristup u razvoju vlastite ideje i poslovanju.
  • Izraditi poslovni plan.
Ishodi učenja programa
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Koristiti metode vrednovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti poslovanja poduzeća za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Prepoznati bitne čimbenike poduzetničkog procesa
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Razumjeti ulogu i značaj interne kontrole i revizije u poslovnim aktivnostima poduzeća
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme.
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Primijeniti temeljne mikroekonomske metode i tehnike u analizi tržišne pozicije poduzeća
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti informatička znanja i koristiti suvremenu informacijsku tehnologiju u pristupu informacijama, korištenju poslovnih aplikacija i provođenju poslovnih procesa
  • Sudjelovati u timskom radu
  • Pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Identificirati razlike između poduzetnika i menadžera
  • Organizirati i voditi pothvate s profitnim ili društvenim ciljevima
  • Analizirati utjecaj vanjskog okruženja na poslovanje
  • Preuzeti etičku i društvenu odgovornost u svakodnevnoj poslovnoj praksi
  • Primijeniti matematičke i statističke metode i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja ekonomije i poslovanja
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike.
  • Ispitati, procijeniti i odabrati mogućnost financiranja poduzeća
  • Primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na višim razinama studija
  • Demonstrirati sposobnost pregovaranja i komuniciranja uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Pripremiti i prezentirati stručne sadržaje na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici te kritički evaluirati prezentirane stručne teme
  • Primijeniti svojstva realnih funkcija realne varijable u analizi ekonomskih funkcija
  • Koristiti znanja iz diferencijalnog računa funkcija realne varijable u primjeni modela s ekonomskim funkcijama
  • Koristiti matematičku literaturu različitih izvora i sustav za e-učenje uvažavajući specifičnosti matematike kao struke
  • Razumjeti ekonomski i društveni značaj poduzetništva
  • Prepoznati mogućnost djelovanja na poduzetan način u različitim životnim i poslovnim situacijama uključujući samozapošljavanje i poduzetništvo kao karijerni izbor
  • Prepoznati, procijeniti i preuzeti rizik poslovanja na lokalnom, nacionalnom i globalnom tržištu
  • Primijeniti marketinške koncepte i razumjeti ulogu marketinške strategije u poslovanju
  • Pripremiti i napisati poslovni plan poduzeća uzimajući u obzir ključne poslovne čimbenike
  • Razumjeti porezni sustav i procese oporezivanja i njihov utjecaj na poslovanje
  • Upotrijebiti znanja i vještine iz područja računovodstva i financija
  • Vrednovati poduzetničke prilike
  • Razumjeti sigurnost i uspješnost poslovanja poslovnih subjekata
  • Koristiti različite instrumenata i postupke analize financijskih izvještaja
  • Ocijeniti likvidnost, zaduženost, aktivnost, ekonomičnost i profitabilnost poslovanja
  • Ocijeniti sigurnost i uspješnost poslovanja u različitim sektorima i granama djelatnosti
  • Razmatrati primjenu različitih računovodstvenih politika na sigurnost i uspješnost poslovanja
  • Koristiti inovativne mjere performansi poduzeća
  • Ovo je proba
Osnovna literatura
  • Klačmer Čalopa, M., Cingula, M., : Financijske institucije i tržišta kapitala, TIVA, Varaždin 2009.
  • Sikavica, P., Pološki Vokić, N., Bahtijarevič – Šiber, F., Temelji menadžmenta, Školska knjiga, Zagreb, 2008.
Dopunska literatura
  • Ries, Eric, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Publishing Group, 2011
  • Žager, K., Žager. L.: Analiza finacijskih izvještaja, Masmedia, Zagreb, 1999.
  • Previšić, J., Ozretić Došen, Đ., Osnove marketinga, Adverta, Zagreb, 2007.
  • Tipurić, Darko; Markulin, Goran: Strateški savezi, Sinergija, Zagreb, 2002.
  • Vranešević, T., Vignali, C., Vrontis, D., Upravljanje strateškim marketingom, Accent, Zagreb, 2004.
  • Buble, Marin (redaktor): Strateški menadžment, Sinergija, Zagreb, 2005.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 24.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda