Fundamentals of Economics
Katedra za gospodarstvo
Cilj kolegija je usvajanje temeljnih znanja iz ekonomije koja će studentima pomoći u svladavanju ostalih disciplina iz područja organizacije i gospodarstva. Studenti će se osposobiti za analizu ekonomskih problema što će im pomoći u praksi pri donošenju poslovnih odluka, a poznavanje makroekonomskih mjera i instrumenata omogućit će valorizaciju ekonomske politike i procjenu utjecaja mjera ekonomske politike na poslovanje poduzeća.
Nastavnik | Oblik nastave | Tjedana | Sati tjedno | Grupa |
---|---|---|---|---|
Bubanić Marijana | Seminar | 15 | 2 | 1 |
Dobrinić Damir | Predavanje | 15 | 2 | 1 |
Da bi studenti ostvarili pravo na potpis moraju imati minimalno 60% svih dolazaka na predavanja i minimalno 70% dolazaka na seminare. Dodatan uvjet za potpis je i izrada i predaja eseja.
Elementi praćenja | Bodova |
---|---|
Prisustvovanje na nastavi | 5 |
Aktivno sudjelovanje na nastavi | 5 |
Izrada eseja (u paru) | 15 |
Prezentacija eseja (u paru) | 15 |
Kolokvij I. | 30 |
Kolokvij II. | 30 |
ZBROJ | 100 |
Od | Do | Ocjena |
---|---|---|
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | odličan (5) |
Kako bi studenti ostvarli pravo na ocjenu moraju minimalno ostvariti 15 iz prvog kolokvija i 15 boda iz drugog kolokvija, te imati predan i prezentiran esej na odabranu temu.
Naziv / Tjedan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 1. razdoblje udio (%) |
2. razdoblje udio (%) |
3. razdoblje udio (%) |
Trajanje | Pismeni | Usmeni |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kolokvij I. | + | 100.0 | 35 | + | |||||||||||||||||||
Kolokvij II. | + | 100.0 | 35 | + |
Elementi praćenja | Bodovi | Uvjet | Opis | Nadoknada | ||
---|---|---|---|---|---|---|
Granica | Opis | Rok | ||||
Prisustvovanje na predavanjima | 2.5 | 0 | Na predavanjima se svaki puta provjera prisustvovanje studenata. Studenti su obavezni prisustvovati na 60% predavanja kako bi ostvarili pravo na potpis. Dozvoljeno je 40% izostanka. | 60% | Nema nadoknade | |
Prisustvovanje na seminarima | 2.5 | 0 | Na svim seminarima se provjera prisustvovanje studenata. Studenti su obavezni prisustvovati na 70% seminara kako bi ostvarili pravo na potpis. Dozvoljeno je 30% izostanka. | 70% | Nema nadoknade | |
Aktivnost na predavanjima | 2.5 | 0 | Studenti mogu sudjelovati u diskusijama na predavanjima ili rješavati probleme (aktivno prisustvovanje!). | |||
Aktivnost na seminarima | 2.5 | 0 | Studenti mogu sudjelovati u diskusijama na seminarima, davati vlastite primjere i rješenja za pojedine dijelove gradiva (aktivno prisustvovanje!). | |||
Izrada eseja (rad u paru) | 15 | 0 | Studenti u paru (po 2 studenata) izrađuju esej na zadanu temu. Za sve redovne studente obavezna je izrada eseja. | Nema nadoknade | ||
Prezentacija eseja (rad u paru) | 15 | 0 | Za izrađeni esej studenti u praru (po 2 studenta) trebaju napraviti i prezentaciju koju prezentiraju pred ostalim grupama. Za sve redovne studente obavezna je izrada prezentacije. | Nema nadoknade | ||
1. kolokvij | 30 | 0 | Teoretska pitanja otvorenog tipa koja ispituju razumijevanje. Potrebno ih je objasniti na primjerima!
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. |
15 bodova iz kolokvija | ||
2. kolokvij | 30 | 0 | Teoretska pitanja otvorenog tipa koja ispituju razumijevanje. Potrebno ih je objasniti na primjerima!
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost. Da bi studenti pristupili 2. kolokviju, moraju minimalno imati ostvarenih 15 boda iz prvog kolokvija. |
15 bodova iz kolokvija |
OBVEZA PREDAVAČA:
Minimalno FOI 2 razina e-učenja (predmetni nastavnik ima razvijenu FOI 2 prema FOI 3 razini primjene e-učenja – svi nastavni materijali organizirani i prema nastavnim cjelinama dostupni na LMS sustavu; razrađen forum; kalendar važnijih događanja za kolegij; obavijesti vezane uz kolegij; samoprovjere/provjere znanja po pojedinim nastavnim cjelinama; predavanje i ocjenjivanje svih studentskih radova, testova putem LMS-a, pojmovnik…)
NAČIN RADA (Bodovanje i praćenje rada izvanrednih studenata):
Izvanredni studenti mogu pristupiti ispitu na bilo kojem roku, uz ispunjavanje svih zadanih uvjeta ili ako žele ostvariti ocjenu kroz kontinuirano praćenje tada za njih vrijede ista pravila i uvjeti kontinuiranog praćenja kao i za redovne studente (prisustvovanje na nastavi, izrada i prezentacija seminara).
PISMENI ISPIT – Pismeni ispit provodi se na ispitnim rokovima uz prethodno predani esej. Pismeni ispit se sastoji od 6 esejskih pitanja. Ispitno gradivo je obuhvaćeno obveznom ispitnom literaturom, te materijalima i prezentacijama dostupnim na sustavu za e-učenje Moodle.
PREDUVJET ZA IZLAZAK NA PISMENI ISPIT – KRATKI OPIS AKTIVNOSTI:
Esej na zadanu ili izabranu temu
Student u eseju (teme se nalaze na Moodle-u) obrađuje odabranu temu ili zastupa određenu ideju, tvrdnju ili koncept koju objašnjava argumentima koji je podržavaju uz obavezno korištenje primjera iz prakse. Student treba pisati o onome što je zadano kao tema, treba upotrijebiti jasno oblikovane argumente unutar teme. U eseju student treba pokazati dobro poznavanje teme o kojoj piše, poznavanje gradiva obrađenog u okviru kolegija te treba pokazati da isto zna koristiti u zastupanju svog stava. Student treba pratiti i vrednovati ekonomske analize publicirane u medijima (novine, internet izvori) te pisati akademskim stilom, pridržavajući se okvira broja stranica (od uvoda do zaključka između 8 do 10 stranica). Esej treba biti oblikovan prema predlošku za pisanje završnih i diplomskih radova dostupan na web stranicama fakulteta. Esej je potrebno prenijeti (uploadati) na Moodle, na za to predviđeno mjesto, najkasnije dva tjedna prije ispitnog roka.
Kriteriji ocjenjivanja eseja su: jasno i nedvosmisleno povezivanje teorije i praktičnog primjera široko i relevantno poznavanje teme, logična struktura eseja, poznavanje i korištenje pojmova važnih za temu, korištenje akademskog stila, uvjerljivost zaključka.
NAPOMENA: Upute za pisanje eseja, seminarskog i diplomskog rada nalaze se na Moodle-u te Vas molimo da ih se pridržavate. U suprotnom nećete moći pristupiti ispitnom roku sve dok esej ne zadovolji navedene kriterije.
Elementi praćenja | Bodova |
---|---|
Izrada eseja | 20 |
Pismeni ispit | 60 |
Usmeni ispit | 20 |
ZBROJ | 100 |
Od | Do | Ocjena |
---|---|---|
0 | 49 | nedovoljan (1) |
50 | 60 | dovoljan (2) |
61 | 75 | dobar (3) |
76 | 90 | vrlo dobar (4) |
91 | 100 | odličan (5) |
Napomena: Uvjet za prolaznu ocjenu (bez obzira na ostvarene bodove iz „ostalih aktivnosti“) je minimalno ostvareno 30 bodova iz pismenog ispita, od maksimalno mogućih 60 bodova.
NAPOMENA: Za izvanredne studente koji žele ostvariti ocjenu kroz kontinuirano praćenje vrijede ista pravila i uvjeti kontinuiranog praćenja kao i za redovne studente.
ISHODI UČENJA (nakon položenog predmeta izvanredni studenti će biti u stanju):
Ishodi učenja | Metode praćenja ostvarenosti ishoda učenja |
Studenti će se osposobiti za analizu ekonomskih problema što će im pomoći u praksi pri donošenju poslovnih odluka, a poznavanje makroekonomskih mjera i instrumenata omogućit će valorizaciju ekonomske politike i procjenu utjecaja mjera ekonomske politike na poslovanje poduzeća. | seminarski rad, pismeni ispit |
Poznavanje makroekonomskih kategorija omogućuje kvalitetno ovladavanje mikroekonomskim zakonitostima kao bitnim elementima za izučavanje djelovanja poslovnih subjekata u tržišnoj privredi, odnosno kvalitetno novi pristup rješavanju organizacijskih, financijskih i marketinških problema poslovnih subjekata. | seminarski rad, pismeni ispit |
Stjecanjem ekonomskih znanja temeljem ovog kolegija odnosno njihovom nadogradnjom u daljnjem toku studija studenti odnosno diplomanti osposobljavaju se za vođenje poslovnih procesa u poslovnim subjektima. | seminarski rad, pismeni ispit |