Dinamička stabilnost. Organizacijski darvinizam. Autopoiesis. Core business. Outsourcing. Lateralna organizacija. Organizacija bez granica. BPR. Organizacija koja uči. Informatizacija, telekomunikacije i globalizacija. Teorija kaosa.
POJAM ORGANIZACIJE I ORGANIZA-CIJSKOG DIZAJNA
Što je organizacija? Definiranje organizacije. Odnos bioloških i društvenih organizacija. Što je organizacijski dizajn? Predmoderna, moderna i postmoderna organizacija. Utjecaj misije i granica organizacije na organizacijski dizajn. Karakter organizacije. Introvertirana i ekstravertirana organizacija. Utjecaj karaktera organizacije na organizacijski dizajn. Ključni koncepti organizacijskog dizajna.
ČIMBENICI ORGANIZACIJSKOG DIZAJNA
Utjecaj vizije, misije, ciljeva i strategije na organizacijski dizajn. Ključni koncepti strategije. Tehnologija i organizacijski dizajn. Organizacijski dizajn velikih i malih organizacija. Organizacijski dizajn i faze životnog ciklusa organizacije. Ljudi kao čimbenik dizajna. Utjecaj proizvoda i lokacije na organizacijski dizajn. Okolina organizacije i organizacijski dizajn. Organizacijski dizajn u stabilnoj i nestabilnoj okolini. Utjecaj institucionalnih uvjeta, integracijskih procesa, tržišta, kupaca, dobavljača i konkurencije na organizacijski dizajn.
VRSTE I MODELI ORGANIZACIJSKOG DIZAJNA
Što je to organizacijski dizajn? Ključni koncepti dizajna. Sekvence dizajna. Diferencijacija i integracija ključni aspekti organizacijskog dizajna. Složenost, formalizacija i centralizacija organizacije. Načini dizajniranja organizacije. Klasične i inovativne strukture. Birokratske i organske strukture. Fleksibilni organizacijski dizajn. Dizajn za inovacije. Funkcijska, divizijska, projektna, matrična, hibridna i mješovita organizacija. Implementacija organizacijskog dizajna. Dizajnira-nje horizontalne organizacije. T-oblik organizacije, procesna, timska, mrežna, virtualna, izvrnuta, front-back, fraktalna i klaster organizacija, heterarhije. Povezivanje vertikalnih i horizontalnih procesa. Od birokratske organizacije do organske mreže. Centri odgovornosti i organizacijski dizajn.
REINŽENJERING POSLOVNIH PROCESA I ORGANIZACIJSKI DIZAJN
Što je to BPR? Zašto je potreban BPR? Principi BPR-a. Karakteristike i glavna obilježja BPR-a. Faze reinženjeringa. Organizacijske implikacije reinženjeringa. Reinženjering i redizajn.
Osnovna literatura
Daft, R. L.: Organization Theory and Design; 8th edition, Thomson, South-Western; Mason, Ohio; 2004., Chapter: 1., 2., 3., 6., 9.
Sikavica, P., Novak, M.: Poslovna organizacija, III. izmijenjeno i dopunjeno izdanje, Informator, 1999., poglavlja: 3., 4., 9.4.
Žugaj, M., Schalten, M.: Arhitektura suvremenih organizacija; Tonimir, Varaždinske toplice, 2005.
Gardner, A. R.: The Process-Focused Organization; ASQ Quality Press, Millwaukee, 2004.
Jones, G. R.: Organizational Theory, Design, and Change; Pearson, Prentice Hall; 2004.
Gibson, J. L., Ivancevich, J. M., Donnelly, J. H. Jr., Konopaske, R.: Organizations – Behavior, Structure, Processes; 11th edition, McGraw-Hill, Irwin, Boston, 2003.
Galbraith, J. R.: Designing Organizations; Jossey-Bass; San Francisco; 2002.
Goold, M., Campbell, A.: Designing Effective Organizations; Jossey-Bass, San Francisco, 2002.
Freese, E.: Grundlagen der Organisation: Koncept-Prinzipen-Strukturen; Gabler, Wiesbaden, 2000.
Ostroff, F.: The Horizontal Organization; Oxford University Press, Oxford, 1999.
Hall, R. H.: Organizations; Prentice Hall, 7th edition, New Jersey, 1999.
Brunsson, N., Olsen, J. P.: Organizing Organizations; Fagbokforlaget, 1998.
Robey, D., Sales, C. A.: Designing organizations; 4th edition, Irwin, Burr Ridge 1994.
Sikavica, P.: Modeliranje organizacijske strukture poduzeća; Informator, Zagreb, 1991.