FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2013/2014
semestar:
2. semestar

2013/2014

4ECTSa

Diplomski

Diplomski studij Ekonomika poduzetništva v1.0

Program Obavezan
Ekonomika poduzetništva EP Ne
2. semestar
1. nastavna godina

Menadžerska komunikacija i vodstvo npp:76562

Engleski naziv

Managerial Communication and Leadership

Katedra

Katedra za organizaciju

Cilj kolegija

Unaprjeđenje znanja i vještina povezanih s komunikacijom vođe i menadžera u poslovnim organizacijama, a u odnosu na druge zaposlenike na različitim razinama, skupine i timove, kao i predstavnike drugih poslovnih organizacija. Upoznavanje komunikacijskih procesa u organizacijama, kao i procesa vezanih uz komunikaciju u malim skupinama i timu, komunikaciju prilikom motiviranja i vodstva, kod odlučivanja, kao i tijekom upravljanja promjenama i u kriznim situacijama. Priprema za djelotvorniju analizu i istraživanje komunikacijskih procesa u poslovnim organizacijama, kao i za oblikovanje komunikacijskih strategija vezanih uz internu i eksternu organizacijsku komunikaciju.

Nastava

Predavanje
30sati
Seminar
14sati
Vježbe (jezici, tzk)
1sati

Ishodi učenja predmeta

  • Analizirati činitelje koji utječu na učinkovitost vodstva i menadžerske komunikacije u organizaciji, kao i srodne činitelje koji utječu na učinkovitost i kreativnost pojedinaca i timova, procese odlučivanja i političko ponašanje u organizaciji;
  • Izraditi i prezentirati rješenja različitih zadataka ili problema vezanih uz komunikaciju menadžera i vođa, kao i suradnju u odborima, timovima i projektnim skupinama;
  • Kritički analizirati stručne tekstove povezane s menadžerskom komunikacijom i vodstvom;
  • Moći odabrati, kritički evaluirati i primijeniti suvremene internetske alate koji mogu pomoći menadžerima i voditeljima timova za uspješniju komunikaciju u radnoj skupini, timu, odboru, kao i s podređenima i drugim članovima organizacije u situacijama rada na projektima, skupnog odlučivanja, informiranja i sl.
  • Primijeniti znanja i vještine vezane uz vodstvo, menadžersku i organizacijsku komunikaciju za povećanje uspješnosti rada u timu, djelotvorno vodstvo timova i organizacijskih odjela, motiviranje podređenih i djelotvornije odlučivanje u skupini;
  • Pronaći i evaluirati izvore iz stručne i znanstvene literature na webu i u on-line bazama podataka koji su vezani uz vodstvo, menadžersku komunikaciju i komuniciranje u organizaciji te srodne discipline;
  • Pronaći na Internetu/webu i upotrebljavati dostupne materijale za e-učenje (npr. za potrebe osobnog usavršavanja i cjeloživotnog učenja) te kreirati obrazovne sadržaje za prezentaciju pomoću odabranih Web 2.0 alata (wiki, blog ili sl.).
  • Razumjeti osnovne pojmove vezane uz komunikaciju menadžera i vođa, organizacijsku komunikaciju, komunikaciju u skupinama i timovima, interkulturalnu komunikaciju, kao i komunikaciju u krizama;

Ishodi učenja programa

  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju. Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.

Sadržaj predavanja

  • Procesi organizacijske komunikacije
    Područja istraživanja organizacijske komunikacije. Teorijski modeli komuniciranja u organizaciji. Informacijski procesi u organizaciji. Komunikacijski kanali i mreže u organizacijama. Formalna i neformalna komunikacija. Glasine. Komunikacijska klima. Komunikacijski aspekti organizacijske kulture.
  • Komunikacija između različitih razina u organizaciji
    Interpersonalna i skupna komunikacija u organizaciji. Problemi u komuniciranju nadređenih i podređenih. Temelji individualnog i skupnog komunikacijskog ponašanja u organizaciji. Komunikacijski stilovi nadređenih.
  • Skupna komunikacija u organizaciji
    Skupine i procesi skupne komunikacije u organizacijama. Razvoj skupina u organizaciji. Individualni i skupni ciljevi. Komunikacija u malim skupinama. Kohezija i norme u skupini. Konformiranje i devijantno ponašanje u skupini. Suradnja u skupini. Vođenje sastanaka radnih skupina i odbora.
  • Strateška komunikacija
    Model strateške komunikacije. Analiza komunikacijske situacije i primatelja poruke. Definiranje komunikacijskih ciljeva. Razvoj komunikacijskih kompetencija. Izbor načina realizacije komunikacijskih ciljeva (definiranje komunikacijske strategije).
  • Osobine, sposobnosti i vještine učinkovitih vođe
    Taksonomije rukovoditeljskih ponašanja. Osobine vođa i učinkovitost. Kompetencije vođa i situacijska relevantnost sposobnosti. Moć i utjecaj vođe. Političko ponašanje. Participativno vodstvo. Teorija kontinuuma vodstva. Menadžerska mreža.
  • Kontingencijske teorije vođenja
    Fiedlerova teorija vodstva. Teorija put-cilj. Teorija situacijskog rukovođenja. Teorija zamjene za rukovođenje. Model višestruke povezanosti. Teorija kognitivnih resursa.
  • Karizmatsko i transformacijsko vođenje
    Atribucijska teorija karizmatskog rukovođenja. Transformacijsko naprema transakcijskom vođenju.
  • Timski rad i vođenje timova
    Obilježja komunikacije u uspješnim timovima. Vrste timova. Razvoj timova. Uloge članova tima vezane uz zadatke i komunikaciju. Povjerenje u timu. Djelotvorno ponašanje vođa timova.
  • Komunikacija u vodstvu
    Definicije rukovođenja i vodstva. Komunikacijska kompetencija vođa. Komunikacijski procesi i teorijski modeli vodstva.
  • Komunikacija kod primjene tehnika skupnog kreativnog rješavanja problema
    Osnove komunikacije u skupini prilikom kreativnog rješavanja problema. Skupne kreativne tehnike: oluja mozgova, zapisivanja misli, zapisivanje ideja, tehnika nominalne grupe, primjena individualnih tehnika u skupini. Tehnike za izbor kreativnog rješenja u skupini. Vođenje i kreativno rješavanje problema.
  • Komunikacija u procesima odlučivanja
    Vrste odluka i činitelji koji utječu na odlučivanje. Procesi komunikacije kod odlučivanja u skupini. Skupne rasprave. Osobni faktori i komunikacija kod pogrešaka u odlučivanju. Prednosti i nedostaci skupina u odlučivanju. Grupno mišljenje (%22groupthink%22) i polarizacija skupine kod odlučivanja. Uzroci zastoja u pojedinim fazama skupnog odlučivanja. Procesi komunikacije kod odlučivanja u velikim organizacijama. Uloge i zadaci vođa kod odlučivanja.
  • Komunikacija u procesima motiviranja zaposlenika
    Povezanost komunikacije i motivacije. Osnovne teorije motivacije i komunikacijski procesi u organizaciji. Posebne motivacijske tehnike. Načini utjecanja komunikacijom na povećanje motivacije zaposlenika.
  • Komunikacija kod političkog ponašanja u organizaciji
    Status i statusni simboli u organizaciji. Menadžment dojmova. Izvori moći pojedinaca i skupina u organizaciji. Koalicije, klike, oligarhija i drugi oblici povezivanja pojedinaca u interesne skupine u organizacijama. Intergrupni sukob. Medijacija u organizacijskim sukobima.
  • Etično vođenje i interkulturalna komunikacija (različitosti) u organizaciji
    Etičke dileme vezane uz vodstvo. Oblikovanje etičke klime u organizacijama. Percepcije prostora, vremena, radnih i spolnih uloga te hijerarhije u različitim kulturama. Eksplicitna i implicitna pravila u interkulturalnoj komunikaciji. Postupanje s različitostima. Činitelji kompetencije vođe u interkulturalnoj komunikaciji.
  • Komunikacija u krizama
    Faze procesa komunikacije u krizama. Prikupljanje i analiza podataka o mogućim krizama. Procjena mogućih kriza i povezanih rizika. Preventivne mjere i priprema za kriznu komunikaciju. Komunikacijski procesi i organizacija rada u timovima za upravljanje krizama. Uloga glasnogovornika u kriznim situacijama. Izrada plana za kriznu komunikaciju. Informacijski procesi u krizama. Definiranje kriznih poruka i uvjeravanje.

Osnovna literatura

  • Yukl, G., Rukovođenje u organizacijama: teorijske spoznaje, pojmovi, praktične smjernice. Jastrebarsko: „Naklada Slap“, 2008.
  • Sikavica, P., Bahtijarević-Šiber, F., Pološki Vokić, N., Temelji menadžmenta. Zagreb: Školska knjiga, 2008.

Dopunska literatura

  • Bebek, B., Integrativno vodstvo – leadership. Zagreb: Sinergija nakladništvo, Zagreb, 2005.
  • Barrett, D., Leadership communication. New York, NY: McGraw-Hill Companies, 2007.
  • DuBrin, A.J., Leadership: research findings, practice, and skills. Florence, KY: Cengage Learning, 2010.
  • Hackman, M.Z., Johnson, C.E., Leadership: a communication perspective. Prospect Hights, IL: Waveland Press, 2008.
  • Daft, R.L., The leadership experience. Mason, OH: Thomson South-Western, 2008.
  • Schein, E.H., Organizational culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass, 2004.
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Bubaš Goran Predavanje 15 2 1
Ćorić Samardžija Ana Seminar 12 1 1
Vježbe (jezici, tzk) 1 1 1
Horvat Jelena Seminar 2 1 1
Izvanredni rok
Datum: 04.12.2019.
Vrijeme: 18:00
Napomena:
Izvanredni rok
Datum: 07.05.2020.
Vrijeme: 18:00
Napomena:
Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh