FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2019/2020
semestar:
3. semestar

2019/2020

3ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Baze podataka i baze znanja BPBZ Ne
Informatika u obrazovanju IO Ne
Informacijsko i programsko inženjerstvo IPI Ne
Organizacija poslovnih sustava OPS Ne
3. semestar
2. nastavna godina

Nenasilno rješavanje sukoba npp:93143

Engleski naziv

Non-Violent Conflict Resolution

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

PP

Cilj kolegija

Povećati korištenje kvalitetnih i konstruktivnih oblika ponašanja u konfliktnim situacijama i situacijama rješavanja sukoba.

Nastava

Predavanje
15sati
Seminar
15sati
Vježbe (jezici, tzk)
15sati

Ishodi učenja predmeta

  • analizirati primjere sukoba iz stvarnog života
  • demonstrirati i koristiti učinkovite postupke nenasilnog rješavanja sukoba
  • identificirati uzroke i povode sukoba
  • planirati i provoditi postupke kojima ćete djelovati na uzroke i povode sukoba
  • upravljati tijekom rješavanja sukoba

Ishodi učenja programa

  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …) Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijamaOsmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijama
  • Predstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesaPredstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesa
  • Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)
  • Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucijeUpravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije

Sadržaj predavanja

  • Čovjek je i socijalno biće…
  • Sukob kao jedan od oblika socijalne interakcije.
  • Interpersonalni i intrapersonalni sukobi.
  • Sukob – nepoželjni ili/i poželjni i oblik socijalne interakcije?!
  • Uzroci i povodi sukoba.
  • Emocije i sukob.
  • Što dovodi do jačanja sukoba?
  • Što dovodi do slabljenja sukoba?
  • Psihologijski okvir - kontekst u kojem djelujemo prilikom sukoba.
  • Konstruktivno rješavanje sukoba.
  • Mogući ishodi sukoba i njihovo naknadno djelovanje na sudionike.
  • Posredovanje u sukobu.
  • Životne vještine važne za konstruktivno rješavanje sukoba.
  • Sukobi i rodna pripadnost sudionika.
  • Sukobi i uloge sudionika.
  • Sukobi i dob sudionika; … etnička pripadnost, obrazovanje…
  • Preventivni programi usmjereni na suzbijanje nasilja i nenasilno rješavanje sukoba.

Sadržaj seminara/vježbi

  • Tijekom seminara će se:
    Tijekom seminara će se: - raspravljati odabrane teme vezane uz širi kontekst sadržaja koji se obrađuje: na pr. Izbjegavati sukob? Ili ne?!; Osobne karakteristike i njihovo djelovanje na ponašanje u sukobu (temperament, stavovi, predrasude…); Što sam o sukobima naučila/naučio tijekom djetinjstva; Roditelji kao posrednici u rješavanju sukoba; Preventivni programi u obrazovnim institucijama (škole s „nultom tolerancijom“ na nasilje…); - analizirati zadaće - analizirati odabrani tekstovi i primjeri koji aktualiziraju problematiku nastavnih sadržaja - raspravljati o osobnom iskustvu - procjenjivati i komentirati individualne osobine koje mogu utjecati na djelovanje u sukobima
  • Tijekom vježbi će se:
    Tijekom vježbi će se: - simulirati situacije sukoba, pratiti i analizirati njihov tijek prema sadržajima iz teorije - vježbati komunikacijske vještine - analizirati primjeri sukoba: - pratiti tijek emocija, - utjecaje koji su doprinijeli jačanju/slabljenju sukoba, - obilježja komunikacije, - prepoznavati obilježja u kontekstu psihologijskog okvira - pronalaziti načini konstruktivnog rješavanja sukoba - … - vježbati uloga posrednika - vježbati prepoznavanje i zauzimanje stajališta pojedinih sudionika sukoba (djelovanje iz pozicije „drugog“) - …

Osnovna literatura

  • Ajduković, N. Pečnik, R. (1994). Nenasilno rješavanje sukoba, Zagreb: Alinea
  • Nelson-Jones, R. (2007). Praktične vještine u psihološkom savjetovanju i pomaganju, Jastrebarsko: Naklada Slap

Dopunska literatura

  • Brown, R. (2006). Grupni procesi, Jastrebarsko: Naklada Slap
  • Pennington, D.C. (2008). Osnove socijalne psihologije, Jastrebarsko:Naklada Slap

Slični predmeti

  • Kolegiji naziva sa ključnim riječima: sprečavanje, prevencija, sukob, nasilje. Nositelju nisu poznati, osim u drugom kontekstu na Rehabilitacijsko edukacijskom fakultetu.
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Ciglar Vesna Predavanje 15 0 0
Seminar 15 0 0
Vježbe (jezici, tzk) 15 0 0
Nema definiranih ispitnih rokova
Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh