FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2019/2020
semestar:
2. semestar

2019/2020

5ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Informatika u obrazovanju IO Da
2. semestar
1. nastavna godina

Školska praksa 1 npp:93134

Engleski naziv

School Internship 1

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

PP

Cilj kolegija

Omogućiti studentima da izravno upoznaju nastavnu praksu u srednjim školama, aktivnosti i zaduženja nastavnika, uspoređuju pristupe i postupke različitih nastavnika i osmisle svoja ponašanja i nastavnu praksu u %22stvarnim-simuliranim%22 uvjetima.

Nastava

Vježbe (jezici, tzk)
66sati

Ishodi učenja predmeta

  • organizirati vođenje potrebne/propisane dokumentacije
  • osmišljavati osobnu nastavnu praksu
  • preispitati svoja očekivanja, stavove, kompetencije i osobine vezano uz poziv koji ste izabrali
  • preispitivati osobne ideje o reagiranju u pojedinim situacijama
  • prepoznati probleme ispitivanja, ocjenjivanja i vrednovanja znanja i uspješnije izvoditi te postupke
  • prepoznati učinke pojedinih postupaka nastavnika
  • pripremiti se za rad s roditeljima
  • prosuditi važnost uspostavljana navike praćenja, vrednovanja i po potrebi, mijenjanja svog rada u odgojno-obrazovnom procesu
  • razumjeti ustroj škole
  • usporediti i vrednovati pristupe i postupke različitih nastavnika

Ishodi učenja programa

  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …) Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Organizirati nastavni proces Organizirati nastavni proces
  • Osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijamaOsmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijama
  • Poznavati organizaciju sustava odgoja i obrazovanja te ustroj odgojno-obrazovnog procesa na svim razinama Poznavati organizaciju sustava odgoja i obrazovanja te ustroj odgojno-obrazovnog procesa na svim razinama
  • Predstavljati nastavnicima mogućnosti korištenja informatike u odgojno-obrazovnom procesuPredstavljati nastavnicima mogućnosti korištenja informatike u odgojno-obrazovnom procesu
  • Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)
  • Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)
  • Upravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucijeUpravljati razrednim odjeljenjem, i surađivati s roditeljima i drugim strukturama unutar i izvan odgojno-obrazovne institucije
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje,ocjenjivanje i vrednovanje u skladu s zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnostiVoditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje,ocjenjivanje i vrednovanje u skladu s zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti

Sadržaj predavanja

  • Studenti obavljaju praksu prema Naputku u kojem su navedene obaveze.
    Studenti obavljaju praksu prema Naputku u kojem su navedene obaveze. Hospitiraju u dvije srednje škole. Tijekom prakse obavezno moraju prisustvovati: -nastavi: 5 dana po minimalno 5 sati nastave (ne samo nastavni predmet Informatika) u svakoj školi -po jednom satu razredne zajednice u svakoj školi -po jednom roditeljskom sastanku u svakoj školi -po jednoj sjednici Vijeća nastavnika u svakoj školi Praksa se realizira tijekom travnja, svibnja i lipnja. Plan prakse student individualno dogovara u školi da bi je mogao prilagoditi ostalim obavezama koje ima. Izrada zadaća: prije polaska na praksu student će dobiti zadatak iz predmeta: Didaktika II, Metodika nastave informatike I i Psihologija učenja i poučavanja. Izrada izvješće s prakse. Izvješće je dokument u kojem student vodi dnevnik prakse, iznosi zapažanja, komentare, stavove, propituje moguća reagiranja, razmišlja o svojem ponašanju u slučaju da se nađe u sličnoj situaciji i dokumentira realizaciju ostalih zadataka iz Naputka.
  • Studenti obavljaju praksu prema Naputku u kojem su navedene obaveze.
    StudStudenti obavljaju praksu prema Naputku u kojem su navedene obaveze. Hospitiraju u dvije srednje škole. Tijekom prakse obavezno moraju prisustvovati: - nastavi: 5 dana po minimalno 5 sati nastave (ne samo nastavni predmet Informatika) u svakoj školi - po jednom satu razredne zajednice u svakoj školi - po jednom roditeljskom sastanku u svakoj školi - po jednoj sjednici Vijeća nastavnika u svakoj školi Praksa se realizira tijekom ožujka, travnja, svibnja i lipnja. Izrada zadaća: prije polaska na praksu student će dobiti zadatak iz predmeta: Didaktika 2, Metodika nastave informatike 1 i Psihologija učenja i poučavanja/Osnove opće i razvojne psihologije. Izrada izvješće s prakse. Izvješće je dokument u kojem student vodi dnevnik prakse, iznosi zapažanja, komentare, stavove, propituje moguća reagiranja, razmišlja o svojem ponašanju u slučaju da se nađe u sličnoj situaciji i dokumentira realizaciju ostalih zadataka iz Naputka. Sadržaj seminara/vježbi Sadržaj vježbi nije moguće definirati jer se izvode u obliku hospitacija. Najmanje dva puta tijekom hospitacija predviđena je rasprava o obavljenoj školskoj praksi u grupi studenata – polaznika kolegija.enti obavljaju praksu prema Naputku u kojem su navedene obaveze.

Osnovna literatura

  • Osnovna literatura s popisa kolegija: Opća pedagogija, Didaktika 1 i 2, Osnove opće i razvojne psihologije, Psihologija učenja i poučavanja, Metodika nastave informatike 1

Dopunska literatura

  • Dopunska literatura s popisa kolegija: Opća pedagogija, Didaktika I i II, Osnove opće i razvojne psihologije, Psihologija učenja i poučavanja, Metodika nastave informatike I
  • Dopunska literatura s popisa kolegija: Opća pedagogija, Didaktika 1 i 2, Osnove opće i razvojne psihologije, Psihologija učenja i poučavanja, Metodika nastave informatike 1

Preduvjeti

  • Didaktika 1
    1. Upoznati didaktičke pojmove i pojave. Identificirati različita teorijska polazišta i kriterije, važni za nastanak teorijskih modela. 2. Upoznati didaktičke modele. 3. Upoznati suvremene didaktičke teorije, napose teorije koje objašnjavaju odgojno-obrazovni proces. 4. Upoznati didaktičke spoznaje o organizaciji odgojno-obrazovnog procesa u suvremenoj školi. 5. Stjecanje kompetencija za kritičku raščlambu nastavnog procesa u osnovnoj i srednjoj školi.
  • Opća pedagogija
    Upoznati razvoj odgojne i obrazovne djelatnosti i pedagoške misli u povijesti ljudskog roda, kao referentnog okvira za razumijevanje suvremenih problema odgoja i obrazovanja. Usvojiti temeljne spoznaje iz sustava pedagogijske znanosti. Razvijati sposobnosti za kritičko mišljenje o pedagogijskim spoznajama. Razvijati sposobnosti za evaluaciju i primjenu usvojenih pedagogijskih znanja na području prakse odgoja. Upoznati školski sustav kao društveni podsustav, ali i podsustave škola. Razumjeti funkciju sustava i njihovu horizontalnu i vertikalnu povezanost. Upoznati temeljne funkcije škole i uvjete za njihovo ostvarenje. 8. Razvijati kritički odnos spram školskih sustava, razumjeti sudjelovanje u njihovoj promjeni i/ili reformi. Razvijati profesionalno-stručne i osobne kompetencije te govorno-jezične kompetencije, uz sposobnost razvoja vlastite efikasnosti u nastavnom procesu i obrazovnom sustavu u najširem smislu.
  • Osnove opće i razvojne psihologije
    Osposobiti polaznike da osvještavaju sebe i druge kao psihička bića i upravljaju svojim postupcima. Podići razinu razumijevanja procesa razvoja i omogućiti kreiranje primjerenih razvojnih utjecaja.

Slični predmeti

  • Kolegiji koji obvezuju studenta na praćenje rada u školi: Školska praksa, Pedagoška praksa, Stručna praksa za nastavnike.
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Ciglar Vesna Vježbe (jezici, tzk) 11 6 1
Nema definiranih ispitnih rokova
Nema podataka o rasporedu
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh