FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2016/2017
semestar:
2. semestar

2016/2017

6ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Baze podataka i baze znanja BPBZ Ne
Informatika u obrazovanju IO Da
Informacijsko i programsko inženjerstvo IPI Ne
Organizacija poslovnih sustava OPS Ne
2. semestar
1. nastavna godina

Psihologija učenja i poučavanja npp:93125

Engleski naziv

Psychology of Learning and Instruction

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

PP

Cilj kolegija

Povećavati uspješnost polaznika u aktivnostima učenja i poučavanja, pronalaženjem i primjenjivanjem učinkovitih individualnih strategija učenja i poučavanja.

Nastava

Predavanje
45sati
Seminar
30sati

Ishodi učenja predmeta

  • djelovati na razvoj samoreguliranog učenja učenika
  • identificirati probleme motivacije za učenje i uspješno djelovati na nju
  • razlikovati procese učenja i poučavanja i razumijeti njihovu interakciju
  • razlikovati različite mehanizme /oblike učenja i uvjete njihove primjene
  • razumijeti probleme ispitivanja, ocjenjivanja i vrednovanja znanja i uspješnije izvoditi te postupke
  • razvijati vještine potrebne za uspješno poučavanje
  • uspješno organizirati i realizirati proces učenja i poučavanja
  • uspostaviti naviku praćenja, vrednovanja i po potrebi, mijenjanja svog rada u odgojno-obrazovnom procesu
  • utvrditi i uvažavati individualna obilježja učenika

Ishodi učenja programa

  • Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva Artikulirati nastavni sat primjenjujući primjerene nastavne metode i oblike rada, didaktičke principe i nastavna sredstva
  • Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …) Izvoditi proces poučavanja u multikulturalnim i multietničkim sredinama i drugim posebnim uvjetima (treća dob, centri izvrsnosti …)
  • Osmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijamaOsmisliti postupke za upravljanje procesom učenja i poučavanja u rizičnim situacijama
  • Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju Poučavati učenike primjeni različitih oblika učenja, samovrednovanju i samoreguliranom učenju
  • Predstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesaPredstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesa
  • Predstavljati nastavnicima mogućnosti korištenja informatike u odgojno-obrazovnom procesuPredstavljati nastavnicima mogućnosti korištenja informatike u odgojno-obrazovnom procesu
  • Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)
  • Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)
  • Voditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje,ocjenjivanje i vrednovanje u skladu s zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnostiVoditi pedagošku dokumentaciju, ispitivanje,ocjenjivanje i vrednovanje u skladu s zakonskom regulativom i kriterijima osobne i profesionalne etičnosti

Sadržaj predavanja

  • Učenje i poučavanje-određenje pojmova
  • Činioci uspješnosti učenja
    Osnovne grupe činioca uspješnosti u učenju: - fiziološki - psihički - organizacijski - fizikalni - obilježja gradiva/sadržaja učenja
  • Klasifikacije učenja
    Klasifikacije učenja prema različitim kriterijima
  • Bihevioristički pristupi učenju
  • Kognitivistički pristupi učenju i pamćenju
  • Socijalne teorije učenja
  • Inteligencija i uspjeh u školi
    Osnovne značajke inteligencije. Kako obrazovni sustav podupire razvoj inteligencije. Korelacija inteligencije i školskog uspjeha.
  • Učenici s posebnim potrebama u obrazovnom sustavu
    Učenici s posebnim potrebama u obrazovnom sustavu. - daroviti učenici u obrazovnom sustavu - učenici sa teškoćama u obrazovnom sustavu - integracija i inkluzija učenika s teškoćama.
  • Daroviti učenici
  • Motivacija i učenje
    Motivacija i učenje Kako djelovati na povećanje motivacije? Kako oblikovati učinkovite povratne informacije?
  • Kako djelovati na povećanje motivacije
  • Metode poučavanja i modeli učenja
    Metode poučavanja i modeli učenja - izravno poučavanje - poučavanje vođenim otkrivanjem i razgovorom - samostalno učenje
  • Samoregulirano učenje
    Samoregulirano učenje: pojam i širi kontekst teme Vještine samostalnog/samoreguliranog učenja Faze samoreguliranog učenja Kako poučavati samoreguliranom učenju
  • Kompetencije za cjeloživotno učenje
    Pojam cjeloživotnog učenja. Cjeloživotno učenje je neizbježno! Kompetencije za cjeloživotno učenje
  • Vještine važne za uspješno poučavanje
    Vještine za uspješno poučavanje: - davanje učinkovitih povratnih informacija - individualizirani pristup - praćenja napretka učenika …
  • Osobine učitelja i uspješno poučavanje
    Osobine učitelja važne za uspješno poučavanje: - stavovi i očekivanja - stručna znanja - navike refleksije
  • Cjeloživotno učenje i razvoj profesionalnog identiteta učitelja
  • Učitelj kao refleksivni praktičar
    Učitelj kao refleksivni praktičar: - što je refleksivna praksa - kako razviti refleksivnu praksu
  • Ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje znanja
    Ispitivanje, ocjenjivanje i vrednovanje znanja: načini, instrumenti, problemi… Vanjsko vrednovanje

Sadržaj seminara/vježbi

  • Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima.
    Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara će se: - izlagati seminarski radovi - raspravljati odabrane teme vezane uz širi kontekst sadržaja koji se obrađuje: na pr. Inteligencija i uspjeh u školi – značaj koji obrazovni sustav pridaje sposobnostima; Kako učenici percipiraju utjecaj sposobnosti na uspjeh u školi, Navike učenja – kako ih steći; Što radim dobro u učenju a što ne?!... - analizirati zadaće i raspravljati o njihovom sadržaju - analizirati odabrani tekstovi i primjeri koji aktualiziraju problematiku nastavnih sadržaja - procjenjivati i komentirati individualne osobine važne za učenje i poučavanje

Osnovna literatura

  • Andrilović, V.; Čudina-Obradović, M. Psihologija učenja i nastave. str. 11 –125, 149-155, Školska knjiga, Zagreb, 1991.
  • Vizek-Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović-Štetić; V., Miljković; D. (2003). Psihologija obrazovanja. (str. 141 – 269, 307 –469), IEP, Zagreb, 2003.

Dopunska literatura

  • Čudina-Obradović, M. Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Školska knjiga, Zagreb, 1991.
  • Feinstein, S. Tajne tinejdžerskog mozga. (odabrana poglavlja), Naklada Kosinj, Zagreb, 2005.
  • Zarevski, P. Psihologija pamćenja i učenja. Naklada Slap, Jastrebarsko, 1997.

Preduvjeti

  • Osnove opće i razvojne psihologije
    Osposobiti polaznike da osvještavaju sebe i druge kao psihička bića i upravljaju svojim postupcima. Podići razinu razumijevanja procesa razvoja i omogućiti kreiranje primjerenih razvojnih utjecaja.

Slični predmeti

  • Pedagoška psihologija
  • Psihologija obrazovanja
  • Psihologija obrazovanja
  • Psihologija učenja i poučavanja
  • te slični kolegiji koji se izvode u sličnom opsegu i vrednuju istim brojem ECTS bodova na različitim fakultet
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Ciglar Vesna Predavanje 12 2 1
Seminar 15 1 1
Nema definiranih ispitnih rokova

Psihologija učenja i poučavanja - Redovni studenti

Studij: Diplomski studij informatike
Akademska godina: 2016/2017


Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh