FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2013/2014
semestar:
2. semestar

2013/2014

3ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Baze podataka i baze znanja BPBZ Ne
Informatika u obrazovanju IO Ne
Informacijsko i programsko inženjerstvo IPI Ne
Organizacija poslovnih sustava OPS Ne
2. semestar
1. nastavna godina

Interdisciplinarni pristup vizualnoj i medijskoj kulturi npp:93121

Engleski naziv

Interdisciplinarni pristup vizualnoj i medijskoj kulturi

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

PP

Cilj kolegija

Upoznavanje s osnovama i specifičnostima u području vizualne kulture, u svakodnevnom životu i u umjetnosti Interdisciplinarna i intermedijalna analiza vizualnih formi kao dominantnih karakteristika medija, komunikacije i informacije u postmodernom svijetu. Upoznati popularne i ''low'' kulturne forme i medije kao i djela ''visoke ''umjetnosti''. Razumijevanje uloge vizualnih medija u svakodnevnom životu i njihove važnosti u širenju i prosljeđivanju ideja i manipulacijama u sferi javnog prostora. Proširiti spoznaje o primarnosti slike/percepcije kao okosnice živog iskustva, kroz čin primanja/čitanja/interpretiranja vizualnih informacija u kulturi. Istražiti i razvijati percepciju, recepciju različitih utjecaja (efekata) vizualnog na gledatelja. Stvaralačko istraživanje neverbalnog (vizualnog) komuniciranja kroz metode i tehnike vizualnih komunikacija i vizualne kulture. Razumjeti vizualnu kulturu, kao kulturu koja proizlazi iz povijesti umjetnosti definiranu svojim interdisciplinarnim studijem slike kroz različite medije (kao što su fotografija, televizija i film), nove medije, dizajn i umjetnost (uključujući tradicionalne medije poput slikarstva i skulpture kao i novih multimedijalnih umjetničkih formi) preko širokog spektra socijalnih relacija uključujući vijesti, umjetnost, znanost, reklamiranje i popularnu kulturu.

Nastava

Predavanje
15sati
Seminar
15sati

Ishodi učenja predmeta

  • Izabrati kvalitetne načine za selekciju potrebnih vizualnih materijala u svojoj profesiji.
  • Poznavati tehnike i metode specifične za pojedine medije kao nosioce izraza i poruka.
  • Prepoznati kvalitetno plasirane vizualne informacije.
  • Razumjeti principe vizualnih komunikacija i specifičnosti vizualnog jezika pojedinih medija
  • Upotrijebiti znanja iz odnosa forme i sadržaja pri kreaciji i recepciji djela vizualnih komunikacija/informacija.

Ishodi učenja programa

  • Koristiti stečena znanja o vizualnom oblikovanju i sadržajima u ostvarivanju kreativnih vizualnih projekata pri radu s računalom.Koristiti stečena znanja o vizualnom oblikovanju i sadržajima u ostvarivanju kreativnih vizualnih projekata pri radu s računalom.
  • Koristiti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.Koristiti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju.
  • Modelirati postojeće vizualne sadržaje za potrebe konkretnih osobnih (ili učeničkih) računalnih radova (web dizajn, grafički dizajn, dizajn multimedija,…).Modelirati postojeće vizualne sadržaje za potrebe konkretnih osobnih (ili učeničkih) računalnih radova (web dizajn, grafički dizajn, dizajn multimedija,…).

Sadržaj predavanja

  • Vizualna kultura, medijska kultura
  • Što vidimo, kako gledamo? Što je slika?
  • Vizualni jezik (izražajna sredstva filma, fotografije i 1ikovne umjetnosti)
  • Boja i svjetlo u slici
  • Ravnoteža i simetrija
  • Okvir slike, prostor u slici i kompozicija
  • Vrijeme i pokret u slici
  • Montažne tehnike u vizualnim umjetnostima
  • Odnos forme i sadržaja (kako sagledavamo, kako doživljavamo), recepcija i interpretacija slike
  • Tehnički aspekti fotografije i videa

Sadržaj seminara/vježbi

  • Osnove grafičkog oblikovanja: odnos slike i teksta
  • Citatnost, recikliranje, prisvajanje (Appropriation art) - rekompozicija i redefinicija
    Citatnost, recikliranje, prisvajanje (Appropriation art) - rekompozicija i redefinicija
  • Sinestezija –interakcija slike i zvuka
  • Animacija kao sinkretička umjetnos
  • Dokumentaristički koncept, slika kao informacija
  • Video art
  • Estetsko, trivijalno i popularno
    Estetsko, trivijalno i popularno
  • Oglašavanje i reklama
    Oglašavanje i reklama
  • Koncepcijski i stvaralački pristup videu i fotografiji

Osnovna literatura

  • Rudolf Arnheim, Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye
  • Krešimir Mikić, Film u nastavi medijske kulture, Educa, Zagreb, 2001.
  • Milan Fizi, Fotografija, Grafički zavod Hrvatske, Zagreb, 1977.

Dopunska literatura

  • M. Bačić, J. Mirenić-Bačić, Uvod u likovno mišljenje, Školska knjiga Zagreb, 1996.
  • Lev Manovich, The Language of New Media
  • John Hedgecoe, Sve o fotografiji i fotografiranju, Mladost, Zagreb 1977.
  • Jadranka Damjanov, Vizualni jezik i likovna umjetnost, Školska knjiga Zagreb, 1991.
  • ur. Chris Jenks, Vizualna kultura, Naklada Jesenski i Turk, 2002.

Slični predmeti

  • Likovna kultura 1; Učiteljski fakultet Zagreb
  • Kreativni pristupi filmu i videu, Učiteljski fakultet Zagreb
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Horvat-Blažinović Kristina Predavanje 15 1 1
Seminar 15 1 1
Nema definiranih ispitnih rokova
Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh