FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2016/2017
semestar:
1. semestar

2016/2017

4ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Baze podataka i baze znanja BPBZ Ne
Informatika u obrazovanju IO Da
Informacijsko i programsko inženjerstvo IPI Ne
Organizacija poslovnih sustava OPS Ne
1. semestar
1. nastavna godina

Primjenjene metode istraživanja u društvenim znanostima npp:93113

Engleski naziv

Applied Research Methods in the Social Sciences

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

OP

Cilj kolegija

Ciljevi predmeta jesu osposobljavanje studenata za znanstveni i stručni rad. Studente treba upoznati s metodama istraživanja u društvenim znanostima.

Nastava

Predavanje
30sati
Seminar
30sati

Ishodi učenja predmeta

  • Naučit će vrste znanstvenih i stručnih radova
  • Obradit će djelove znanstvenog djela (knjige i članka) i znanstvene dokumentacije
  • Planiranje i organiziranje znanstvenoistraživačkog rada
  • Poznavanje istraživanja i znanstvenog istraživanja
  • Prepoznati ekonomsku učinkovitost i djelotvornost znanstvenih istraživanja
  • Prepoznavanje teorije znanosti
  • Studenti će svladati planiranje i oblikovanje istraživanja pomoću ankete
  • Studenti će upoznati pronalaženje znanstvenih informacija i njihovih izvora
  • Studenti će upoznati znanstvene institucije
  • Svladat će tehnike izrade diplomskog rada i doktorske disertacije
  • Svladavanje znanstvenih metoda
  • Upoznat će se s obranom diplomskog rada i doktorske disertacije

Ishodi učenja programa

  • Primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struciPrimijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se koriste u struci
  • Primijeniti metode i tehnike pretraživanja i klasifikacije informacijaPrimijeniti metode i tehnike pretraživanja i klasifikacije informacija
  • Unaprijediti i primijeniti metode stručnog rada pronalaženjem i vrednovanjem suvremenih izvora znanja Unaprijediti i primijeniti metode stručnog rada pronalaženjem i vrednovanjem suvremenih izvora znanja
  • Valorizirati stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jezikuValorizirati stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku
  • Voditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timuVoditi interdisciplinarni tim i raditi u takvom timu

Sadržaj predavanja

  • Znanstvena istraživanja u društvenim znanostima
    Uloga znanosti u društvu. Faze i svojstva znanstvenog istraživanja. Vrste znanstvenih istraživanja po kontroli nezavisnih čimbenika, po metodološkom pristupu, po izvoru podataka, po učestalosti, po vrsti podataka koji se obrađuju, po ciljevima, po primjenjivosti, po obuhvatu i po vremenu na koje se odnose.
  • Etika u znanstvenim istraživanjima
    Važnost etičnosti u znanstvenim istraživanjima. Temeljna etička načela i etički kodeksi Odbora za etiku u znanosti i visokom obrazovanju, Sveučilišta u Zagrebu, međunarodnih strukovnih organizacija i u programima Europske unije.
  • Istraživačka hipoteza i prethodna istraživanja
    Cilj istraživanja, istraživački problem i istraživačka hipoteza. Karakteristike kvalitetne istraživačke hipoteze. Pretraživanje literaturnih izvora u tiskanom obliku i putem interneta. Primarni, sekundarni i tercijarni izvori znanstvenih informacija. Evaluacija znanstvenih časopisa (bibliometrija) i znanstvenog rada.
  • Znanstvene i stručne publikacije
    Znanstvene publikacije. Vrste znanstvenih i stručnih radova. Struktura znanstvenog ili stručnog rada. Citiranje. Znanstveno predavanje i poster. Diplomski rad, Pravilnik o diplomskom radu i diplomskom ispitu na diplomskom studiju na FOI.
  • Metodologija znanstveno-istraživačkog rada
    Znanstvena metoda, metodika i metodologija. Kvalitativni i kvantitativni pristup znanstvenim istraživanjima. Ciljevi, način istraživanja, metode, mogućnost uopćavanja, uzorak, uloga ispitanika i istraživača, podaci i njihova obrada, načela valjanosti istraživanja i očekivani doprinos.
  • Mjerenje i mjerne skale
    Model mjerenja. Izvori grešaka. Mjerne skale (nominalna, ordinalna, intervalna i omjerna). Pouzdanost i valjanost mjernog instrumenta.
  • Primarni i sekundarni izvori podataka. Mjerenje sposobnosti i stavova.
    Primarni i sekundardni izvori podataka. Metode prikupljanja podataka. Testovi sposobnosti i analiza čestica. Klasična teorija testova, teorija odgovora na zadatke (IRT). Anketa. Ljestvice stavova.
  • Grafički i kvantitativni sumarni prikazi podataka
    Deskriptivna statistika. Frekvencijske tablice. Stupčasti i strukturni dijagram. Kontingencijska tablica i mozaik dijagram. Simpsonov paradoks. Načelo površine. Deskriptivni pokazatelji kvantitativnih varijabli (aritmetička sredina, mod, medijan, kvartili). Histogram, box-plot, oblici razdiobe i transformacije varijabli. Primjeri u programskom okruženju R.
  • Metode uzorkovanja
    Populacija i uzorak. Randomizacija. Probabilistički i neprobabilistički uzorci. Jednostavan slučajan uzorak, stratificirani uzorak, uzorak skupina, sistematski uzorak, kvotni, prigodni, prosudbeni i lančano izabran uzorak.
  • Testiranje statističkih hipoteza i veličina uzorka
    Procjena parametara na uzorku. Razdioba uzorkovanja. Standardna pogreška procjene. Interval pouzdanosti. Testiranje statističkih hipoteza. Nul-hipoteza, alternativna hipoteza (jednostrana, dvostrana). Statistička značajnost. Pogreške prve i druge vrste. Snaga testa, veličina uzorka.
  • Pregled statističkih metoda za usporedbu skupina
    Svojstva procjene parametara – nepristranost, konzistentnost, efikasnost, robustnost. t-test za zavisne i nezavisne uzorke, ANOVA, Levenov test, Wilcoxon-Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test
  • Pregled statističkih metoda za procjenu povezanosti varijabli
    Korelacijski koeficijent (Pearson, Spearman), linearna regresija, parcijalna korelacija, kontingencijska tablica, multipla linearna regresija, analiza kovarijance
  • Planiranje znanstveno-istraživačkog rada
    Planiranje znanstveno-istraživačkog rada, načela planiranja, idejni projekt, plan istraživačkih aktivnosti, izvori financiranja projekata, struktura prijedloga projekta, planiranje osobne karijere
  • Znanstvene organizacije u Hrvatskoj i svijetu
    Znanstvene organizacije, HAZU, Hrvatski institut za tehnologiju, visokoškolske ustanove, znanstveni instituti, privatne znanstvene ustanove, NSK, Leksikografski zavod „Miroslav Krleža“, CARNet, Srce, EU istraživačke ustanove Zajednički istraživački centri, Europski institut za tehnologiju, Europski institut za javnu upravu. UNESCO
  • Pravni i institucionalni okvir znanstvene djelatnosti
    Tijela državne uprave i regulatorna tijela nadležna za znanstvenu djelatnost, propisi koji uređuju znanstvenu djelatnost i područja relevantna za znanost

Sadržaj seminara/vježbi

  • Metodološki seminar
    Studenti(ce) prezentiraju seminarski rad na zadanu temu vezan uz metodologiju znanstvenoistraživačkog rada.
  • Analiza znanstvenih publikacija
    Studenti(ce) prezentiraju kritički prikaz znanstvenog rada po zadanim kriterijima za evaluaciju.

Osnovna literatura

  • Tkalac Verčić A, D Sinčić Ćorić, N Pološki Vokić (2010) Priručnik za metodologiju istraživačkog rada – Kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno i stručno istraživanje. Zagreb: M.E.P. doo.
  • Žugaj M, K Dumičić, V Dušak (1999) Temelji znanstvenoistraživačkog rada. Varaždin: FOI.
  • Stojanovski J (2007) Online baze podataka – Priručnik za pretraživanje, 2. dopunjeno i prerađeno izdanje. Zagreb: CARNet. (http://damp.nsk.hr/index.php?show=archive&idpublication=1937#)
  • Sveučilište u Zagrebu (2009) Etički kodeks. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu. (http://www.unizg.hr/fileadmin/rektorat/dokumenti/izvjesca_uprave/Eticki_kodeks.pdf)
  • Eticki kodeks Odbora za etiku u znanosti i visokom obrazovanju (http://public.mzos.hr/fgs.axd?id=14038)

Dopunska literatura

  • Vučina Ž (2006) Pretraživanje i vrednovanje informacija na Internetu. Zagreb: CARNet. (http://edu-udzbenik.carnet.hr/2/udzbenik1.pdf)
  • BAZA ZNANJA - METODE ISTRAŽIVANJA U DRUŠTVENIM ZNANOSTIMA (http://infoz.ffzg.hr/Afric/VjekoBZ/default.asp)
  • Evers K (2003) Codes of conduct: Standards for ethics in research. Brussels: European Communities. (http://ec.europa.eu/research/science-society/pdf/codes_conduct_en.pdf)
  • Salkind NJ (2009) Exploring Research, 7th ed. Upper Saddle River: Pearson/Prentice Hall.
  • de Veaux RD, Velleman PF, Bock DE (2009) Intro Stats (3. izdanje). Boston: Pearson Education Inc.

Slični predmeti

  • 10285 Research Methods in Social Sciences: Guiding Principles and Research Styles, The Open University of Israel (http://www-e.openu.ac.il/courses/10285.htm)
  • QMSS 4080 Designing Social Science Research, Columbia University, New York, USA (http://qmss.columbia.edu/content/courses)
  • DIS 280 %22Social Science Research Methodology for Information Studies%22, UCLA, USA (http://polaris.gseis.ucla.edu/jrichardson/courses/280F10.htm)
  • FOR 422/522: Research Methods in Social Science, Oregon State University, USA (http://ica.library.oregonstate.edu/course-guide/836-FOR422-522)
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Šimić Diana Predavanje 15 1 1
Seminar 15 1 1
Izvanredni rok
Datum: 21.04.2020.
Vrijeme: 17:00
Napomena:

Primjenjene metode istraživanja u društvenim znanostima - Redovni studenti

Studij: Diplomski studij informatike
Akademska godina: 2016/2017

Praćenje rada studenata

Elementi praćenjaBodova
Aktivnost na nastavi i on-line10
Domaće zadaće (seminari)30
Kolokviji60
ZBROJ100


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)


Uvjet za potpis je prisustvo na nastavi (dozvoljena najviše 4 izostanka) i postizanje najmanje 7 bodova iz svakog seminarskog rada.


Kolokviji

Naziv / Tjedan 1234567891011121314151617 1. razdoblje
udio (%)
2. razdoblje
udio (%)
3. razdoblje
udio (%)
Trajanje Pismeni Usmeni
Kolokvij 1 + 100.0 0.0 0.0 60 +
Kolokvij 2 + 20.0 80.0 0.0 60 + +


Opis elemenata praćenja

Elementi praćenja Bodovi Uvjet Opis Nadoknada
Granica Opis Rok
Aktivnost na nastavi i on-line 10 0 Studenti mogu sudjelovati u diskusijama na predavanjima ili on-line, rješavati probleme ili kratke provjere razumijevanja upravo obrađenog gradiva (aktivno pristustvovanje!).
Seminari, prezentacija 30 14 Studenti pišu dva seminarska rada. Pisani dio seminara i prezentaciju treba postaviti u sustav za e-učenje unutar zadanog roka te prezentirati seminar u dogovorenom terminu. U dogovoru s nastavnikom moguće je predati ispravak seminarskog rada u sustav za e-učenje. Dva tjedna nakon objave rezultata.
Kolokvij 1 30 10 Pisani test s pitanjima otvorenog tipa i s ponuđenim odgovorima koja ispituju razumijevanje.
Kolokvij 2 30 10 Pisani test s pitanjima otvorenog tipa i s ponuđenim odgovorima koja ispituju razumijevanje.


Kontinuirano praćenje obuhvaća aktivnost na nastavi, dva pisana kolokvija (od kojih drugi obuhvaća i usmenu provjeru znanja), pisanje i prezentiranje dva seminarska rada. Studenti koji ne steknu uvjete za prolaznu ocjenu u okviru kontinuiranog praćenja polažu pisani i usmeni ispit. Pisani ispit provodi se na redovnim ispitnim rokovima. Ispitno gradivo je obuhvaćeno obveznom ispitnom literaturom, materijalima i prezentacijama te snimkama predavanja dostupnim u sustavu za e-učenje Moodle. Na usmeni ispit izlaze studenti koji su dobili pozitivnu ocjenu na pisanom dijelu ispita (minimalno 30 od ukupno 60 bodova). Na usmenom se ispitu formira konačna ocjena temeljem bodova ostvarenih kroz seminarske radove te bodova s pisanog i usmenog ispita prema skali za ocjenjivanje.

Primjenjene metode istraživanja u društvenim znanostima - Izvanredni studenti

Studij: Diplomski studij informatike
Akademska godina: 2016/2017

Praćenje rada studenata - Model A

Elementi praćenjaBodova
Aktivnost na nastavi i on-line10
Domaće zadaće (seminari)30
Kolokviji60
ZBROJ100


Praćenje rada studenata - Model B

Elementi praćenjaBodova
Domaće zadaće (seminari)30
Pisani ispit60
Usmeni ispit10
ZBROJ100


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)


Izvanredni studenti mogu birati između dva modela praćenja. Model A se odnosi na sudjelovanje u nastavi na isti način kao redovni studenti. Model B uključuje izradu seminarskih radova tijekom semestra i polaganje pisanog i usmenog ispita u redovitim i izvanrednim ispitnim rokovima. 

Izvanredni studenti moraju se javiti predmetnom nastavniku unutar prva dva tjedna nastave i dogovoriti način praćenja. Nije moguće mijenjati model praćenja u toku semestra.


Kolokviji

Naziv / Tjedan 1234567891011121314151617 1. razdoblje
udio (%)
2. razdoblje
udio (%)
3. razdoblje
udio (%)
Trajanje Pismeni Usmeni
Kolokvij 1 + 100.0 0.0 0.0 60 +
Kolokvij 2 + 20.0 80.0 0.0 60 + +


Opis elemenata praćenja - Model A

Elementi praćenja Bodovi Uvjet Opis Nadoknada
Granica Opis Rok
Aktivnost na nastavi i on-line 10 0 Studenti mogu sudjelovati u diskusijama na predavanjima ili on-line, rješavati probleme ili kratke provjere razumijevanja upravo obrađenog gradiva (aktivno pristustvovanje!).
Seminari, prezentacija 30 14 Studenti pišu dva seminarska rada. Pisani dio seminara i prezentaciju treba postaviti u sustav za e-učenje unutar zadanog roka te prezentirati seminar u dogovorenom terminu. U dogovoru s nastavnikom moguće je predati ispravak seminarskog rada u sustav za e-učenje. Dva tjedna nakon objave rezultata.
Kolokvij 1 30 10 Pisani test s pitanjima otvorenog tipa i s ponuđenim odgovorima koja ispituju razumijevanje.
Kolokvij 2 30 10 Pisani test s pitanjima otvorenog tipa i s ponuđenim odgovorima koja ispituju razumijevanje.


Opis elemenata praćenja - Model B

Elementi praćenja Bodovi Uvjet Opis Nadoknada
Granica Opis Rok
Seminari, prezentacije 30 14 Studenti pišu dva seminarska rada. Pisani dio seminara i prezentaciju treba postaviti u sustav za e-učenje unutar zadanog roka te prezentirati seminar u dogovorenom terminu konzultacija ili tijekom nastave. U dogovoru s nastavnikom moguće je predati ispravak seminarskog rada. Sedam dana prije termina pisanog ispita.
Pisani ispit 60 30 Pisani ispit s pitanjima otvorenog tipa i s ponuđenim odgovorima koja ispituju razumijevanje.
Usmeni ispit 10 0


Model A obuhvaća prisustvo i aktivnost na nastavi, dva pisana kolokvija (od kojih drugi obuhvaća i usmenu provjeru znanja), pisanje i prezentiranje dva seminarska rada. Model B obuhvaća pisanje i prezentiranje (u terminu konzultacija nastavnika) dva seminarska rada te pisani i usmeni ispit. Studenti koji ne steknu uvjete za prolaznu ocjenu u okviru kontinuiranog praćenja, kao i oni koji su izabrali Model B, polažu pisani i usmeni ispit. Pisani ispit provodi se na redovnim i izvanrednim ispitnim rokovima. Ispitno gradivo je obuhvaćeno obveznom ispitnom literaturom, materijalima i prezentacijama te snimkama predavanja dostupnim u sustavu za e-učenje. Na usmeni ispit izlaze studenti koji su dobili pozitivnu ocjenu na pisanom dijelu ispita (minimalno 30 od ukupno 60 bodova) i ostvarili najmanje 7 bodova iz svakog seminarskog rada. Na usmenom se ispitu formira konačna ocjena temeljem bodova ostvarenih kroz seminarske radove te bodova s pisanog i usmenog ispita prema skali za ocjenjivanje. 

Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh