FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2018/2019
semestar:
1. semestar

2018/2019

5ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Baze podataka i baze znanja BPBZ Ne
Informatika u obrazovanju IO Da
Informacijsko i programsko inženjerstvo IPI Ne
Organizacija poslovnih sustava OPS Ne
1. semestar
1. nastavna godina

Osnove opće i razvojne psihologije npp:93112

Engleski naziv

Fundamentals of Educational Personality - Personality Psychology

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

PP

Cilj kolegija

Osposobiti polaznike da osvještavaju sebe i druge kao psihička bića i upravljaju svojim postupcima. Podići razinu razumijevanja procesa razvoja i omogućiti kreiranje primjerenih razvojnih utjecaja.

Nastava

Predavanje
30sati
Seminar
30sati

Ishodi učenja predmeta

  • identificirati fenomene psihičnog te ih povezati sa funkcijama tjelesnih sustava i okolinskih utjecaja
  • osmisliti optimalne razvojne utjecaje u pojedinim razdobljima
  • osvijestiti i bolje razumjeti sebe i druge kao psihičke jedinke
  • pratiti i procijenjivati razvoj vaših interpersonalnih i intrapersonalnih kompetencija
  • prepoznati i uvažavati razvojna i individualna obilježja ljudskih jedinki
  • razumjeti proces razvoja u interpretaciji osnovnih teorija razvoja
  • uspješnije predviđati moguća ponašanja drugih
  • uspješnije upravljati svojim ponašanjem

Ishodi učenja programa

  • Predstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesaPredstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesa
  • Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)
  • Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)
  • Razumjeti povijesni aspekt edukacijskih sustava, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i diferenciranost suvremenih odgojno-obrazovnih koncepcija Razumjeti povijesni aspekt edukacijskih sustava, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i diferenciranost suvremenih odgojno-obrazovnih koncepcija

Sadržaj predavanja

  • Pojam psihologije, predmet i ciljevi
  • Laičko tumačenje psihičkog života- „psihologija“ u svakodnevnom životu
    Svi smo mi „psiholozi“u svakodnevnom životu!
  • Status psihologije danas:
    Status psihologije danas: - specijalizacija (grane psihologije, uvjetovanost promjenama u vremenu i društvu), - interdisciplinarnost, - prepoznata široka primjenjivost.
  • Psihički život
    Psihički život – uvjetna podjela (psihički procesi, psihička stanja i osobine i njihova m
  • Fiziološke osnove psihičkih pojava
    Fiziološke osnove psihičkih pojava: - živčani sustav i sustav žlijezda s unutarnjim izlučivanjem - građa i funkcija živčanog sustava ljudske vrste - receptori i efektori - psihosomatske bolesti
  • Spoznajni procesi
    Spoznajni procesi: - percepcija, - predodžbe, - mišljenje…; - složeni spoznajni procesi: učenje, pamćenje, rješavanje problema…
  • Motivacijski i emocionalni procesi
    Motivacijski i emocionalni procesi: - teorije motivacije, - klasifikacije motiva, - razina aspiracije - emocije - uloga emocija u motivaciji
  • Frustracije; obrambeni mehanizmi
    Frustracije: pojam, uzroci… Osobitosti ponašanja u frustrativnim situacijama. Obrambeni mehanizmi. Tolerancija na frustraciju. Frustracije kao pokretači
  • Ličnost (osobnost):
    Ličnost (osobnost): - problemi u proučavanju ličnosti - pristupi u proučavanju ličnosti
  • Razvoj ljudske jedinke
    Osobitosti razvoja ljudske jedinke.
  • Teorije ontogenetskog razvoja
    Jednofaktorske teorije. Teorija konvergencije. Dinamička teorija razvoja: - činitelji razvoja prema dinamičkoj teoriji
  • Mehanizmi razvoja
    Mehanizmi razvoja: sazrijevanje i učenje i njihova interakcija. Optimalna razdoblja.
  • Područja razvoja
    Tjelesni rast i razvoj. Razvoj psihomotorike. Razvoj govora. Razvoj mišljenja. Socijalni i emocionalni razvoj. Razvoj moralnosti.
  • Periodizacija; Odabrana razvojna razdoblja
    Periodizacije kao sustavi praćenja razvoja. Razvojna razdoblja. Optimalni uvjeti ranog razvoja. Razvojna obilježja adolescenata.
  • Individualne razlike
  • Individualne razlike i njihov utjecaj na učenje i obrazovanje

Sadržaj seminara/vježbi

  • Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara ć
    Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara će se: - izlagati seminarski radovi - raspravljati odabrane teme vezane uz širi kontekst sadržaja koji se obrađuje: na pr. Čovjek i duhovnost; Problemi dihotomije razum /emocije; Slika o sebi u razdoblju adolescencije; Problemi ostvarivanja roditeljske uloge; Novi pogled na potencijale djece predškolske dobi; Važnost vršnjačkih skupina i interakcije s njima… - analizirati zadaće - analizirati odabrani tekstovi i primjeri koji aktualiziraju problematiku nastavnih sadržaja - raspravljati o osobnom iskustvu - procjenjivati i komentirati individualne osobine

Osnovna literatura

  • Andrilović. V.; Metode i tehnike istraživanja u psihologiji odgoja i obrazovanja. Školska knjiga, Zagreb, (razna izdanja)
  • Andrilović, V.; Čudina-Obradović, M. Osnove opće i razvojne psihologije. 4. izdanje, str 121–218, Školska knjiga, Zagreb, 1994.
  • Vizek-Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović-Štetić, V.; Miljković, D. Psihologija obrazovanja. str 41-106, IEP, Zagreb, 2003.

Dopunska literatura

  • Vasta, R.; Haith. M.M.; Miller, S.A. Dječja psihologija: moderna znanost. Naklada Slap, Jastrebarsko, 1998.
  • Feinstein, S. Tajne tinejdžerskog mozga. (odabrana poglavlja), Naklada Kosinj, Zagreb, 2005.

Slični predmeti

  • Opća psihologija
  • Uvod u psihologiju
  • Osnove psihologije
  • Razvojna psihologija i slični koji se izvode u sličnom opsegu i vrednuju istim brojem ECTS bodova na različitim fakultetima.
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Ciglar Vesna Predavanje 15 1 1
Seminar 15 1 1
Nema definiranih ispitnih rokova

Osnove opće i razvojne psihologije - Redovni studenti

Studij: Diplomski studij informatike
Akademska godina: 2018/2019

Praćenje rada studenata: po eliminacijskom modelu


Praćenje rada studenata

Elementi praćenjaBodova
Prisustvovanje nastavi0
Aktivnost, angažiranost (na nastavi, forumu, pretraživanju izvora …)8
Seminar12
Prezentacija3
Zadaće17
Kolokviji60
ZBROJ100


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)



Kolokviji

Naziv / Tjedan 1234567891011121314151617 1. razdoblje
udio (%)
2. razdoblje
udio (%)
3. razdoblje
udio (%)
Trajanje Pismeni Usmeni
1. kolokvij + 30.0 60 +
2. kolokvij + 40.0 60 +
3. kolokvij + 30.0 60 +


Opis elemenata praćenja

Elementi praćenja Bodovi Uvjet Opis Nadoknada
Granica Opis Rok
Prisustvovanje na predavanjima Na predavanjima se redovito obavlja provjera prisustvovanja. Dozvoljena su 3 izostanka.
Uvjet za potpis
4 izostanka Javiti se nastavniku u roku 7 dana od dana kad je evidentiran četvrti izostanak. Zadatak za nadoknadu može biti u obimu do 4 sata rada studenta.
Dodatnu obavezu treba realizirati u roku 14 dana od zadavanja obaveze ili ako se radi o izostanku pri kraju semestra, do kraja trećeg međuispitnog razdoblja.
Prisustvovanje na seminarima Student može kroz različite oblike aktivnosti doprinositi izvođenju kolegija: diskusijom u nastavi, izradom rječnika, prikupljanjem dodatnih materijala i odlaganjem na stranice kolegija…
Aktivnost treba biti kontinuirana, a vrednuju nju studenti i nastavnik.
Uvjet za potpis
3 izostanka Javiti se nastavniku u roku 7 dana od dana kad je evidentiran treći izostanak.
Zadatak za nadoknadu može biti u obimu do 2 sata rada studenta.
obavezna.
Dodatnu obavezu treba realizirati u roku 14 dana od zadavanja obaveze ili ako se radi o izostanku pri kraju semestra, do kraja trećeg međuispitnog razdoblja.
Aktivnost, angažiranost (na nastavi, forumu, pretraživanju izvora …) 8 4 Student može kroz različite oblike aktivnosti doprinositi izvođenju kolegija: diskusijom u nastavi, izradom rječnika, prikupljanjem dodatnih materijala i odlaganjem na stranice kolegija…
Aktivnost treba biti kontinuirana, a vrednuju nju studenti i nastavnik.
Uvjet za potpis
Nadoknade za ovaj oblik praćenja nema.
Seminar 12 6 Student ima mogućnost u prva tri tjedna nastave predložiti temu ili područje iz kojeg želi raditi seminar.
Ne učini li to, dobije temu seminara.
Pismeni rad mora postaviti na Web unutar roka zadanog pri definiranju teme.
Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost).
Uvjet za potpis
Za seminar nema nadoknade.
Ako za seminarski rad ne dobije 3 boda, pristupniku se sugeriraju nužne ispravke i određuje rok u kojem ih treba obaviti. Broj bodova koje dobije u ponovljenom postupku umanjuje se za (zaokruženo) 20%. Postupak se može primijeniti samo jednom.
Prezentacija seminara 3 1 Prezentaciju u PowerPoint-u treba postaviti na Web unutar zadanog roka te prezentirati seminar u terminu dogovorenom najmanje 14 dana prije izlaganja.
Student je dužan izraditi prezentaciju i u slučaju da seminar nije predviđen za izlaganje.
Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.)
Uvjet za potpis
Za prezentaciju nema nadoknade. Ako prezentacija ne dobije 1 bod, određuje se rok u kojem nju treba promijeniti. Za promijenjenu prezentaciju student može dobiti najviše 1 bod.
Zadaće 17 8 Broj zadaća određuje se u svakoj nastavnoj godini posebno.
Bodovi se raspodjeljuju ovisno o zahtjevnosti zadaće.
Zadaće se provjeravaju tijekom predavanja, seminara i preko sustava za e-učenje. Svaki student treba moći predstaviti svaku svoju zadaću. Student koji nije spreman predstaviti određenu zadaću gubi bodove iz te zadaće.
Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
Uvjet za potpis
Za zadaće koje nisu predane na vrijeme nema nadoknađivanja novim zadaćama.
1. kolokvij 20 10 Pismeno ispitivanje znanja zadacima različitih tipova: višestrukog izbora, dopunjavanja, sređivanja, povezivanja, imenovanja, ispravljanja, slobodne produkcije na temu …
Postignuti broj bodova se linearno svodi na skalu od 20 bodova.
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
0 Kolokvij se izdvojeno ponavlja u produljenom trećem međuispitnom razdoblju.
Ponavljati se može samo jedan kolokvij.
Zadnji dan produljenog trećeg međuispitnog razdoblja
2. kolokvij 20 10 Pismeno ispitivanje znanja zadacima različitih tipova: višestrukog izbora, dopunjavanja, sređivanja, povezivanja, imenovanja, ispravljanja, slobodne produkcije na temu …
Postignuti broj bodova se linearno svodi na skalu od 20 bodova.
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
0 Kolokvij se izdvojeno ponavlja u produljenom trećem međuispitnom razdoblju.
Ponavljati se može samo jedan kolokvij.
Zadnji dan produljenog trećeg međuispitnog razdoblja
3. kolokvij 20 10 Pismeno ispitivanje znanja zadacima različitih tipova: višestrukog izbora, dopunjavanja, sređivanja, povezivanja, imenovanja, ispravljanja, slobodne produkcije na temu …
Postignuti broj bodova se linearno svodi na skalu od 20 bodova.
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
0 Kolokvij se izdvojeno ponavlja u produljenom trećem međuispitnom razdoblju.
Ponavljati se može samo jedan kolokvij.
Zadnji dan produljenog trećeg međuispitnog razdoblja


Osnove opće i razvojne psihologije - Izvanredni studenti

Studij: Diplomski studij informatike
Akademska godina: 2018/2019

Praćenje rada studenata: po eliminacijskom modelu


Praćenje rada studenata

Elementi praćenjaBodova
Prisustvovanje nastavi0
Aktivnost, angažiranost (na nastavi, forumu, pretraživanju izvora …)8
Seminar12
Prezentacija3
Zadaće17
Kolokviji60
ZBROJ100


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)


Bodovna skala ocjena

OdDoOcjena
0 49 nedovoljan (1)
50 60 dovoljan (2)
61 75 dobar (3)
76 90 vrlo dobar (4)
91 100 odličan (5)



Kolokviji

Naziv / Tjedan 1234567891011121314151617 1. razdoblje
udio (%)
2. razdoblje
udio (%)
3. razdoblje
udio (%)
Trajanje Pismeni Usmeni
1. kolokvij + 30.0 60 +
2. kolokvij + 40.0 60 +
3. kolokvij + 30.0 60 +


Opis elemenata praćenja

Elementi praćenja Bodovi Uvjet Opis Nadoknada
Granica Opis Rok
Prisustvovanje na predavanjima Na predavanjima se redovito obavlja provjera prisustvovanja. Dozvoljena su 3 izostanka.
Uvjet za potpis
4 izostanka Javiti se nastavniku u roku 7 dana od dana kad je evidentiran četvrti izostanak. Zadatak za nadoknadu može biti u obimu do 4 sata rada studenta.
Dodatnu obavezu treba realizirati u roku 14 dana od zadavanja obaveze ili ako se radi o izostanku pri kraju semestra, do kraja trećeg međuispitnog razdoblja.
Prisustvovanje na seminarima Student može kroz različite oblike aktivnosti doprinositi izvođenju kolegija: diskusijom u nastavi, izradom rječnika, prikupljanjem dodatnih materijala i odlaganjem na stranice kolegija…
Aktivnost treba biti kontinuirana, a vrednuju nju studenti i nastavnik.
Uvjet za potpis
3 izostanka Javiti se nastavniku u roku 7 dana od dana kad je evidentiran treći izostanak.
Zadatak za nadoknadu može biti u obimu do 2 sata rada studenta.
obavezna.
Dodatnu obavezu treba realizirati u roku 14 dana od zadavanja obaveze ili ako se radi o izostanku pri kraju semestra, do kraja trećeg međuispitnog razdoblja.
Aktivnost, angažiranost (na nastavi, forumu, pretraživanju izvora …) 8 4 Student može kroz različite oblike aktivnosti doprinositi izvođenju kolegija: diskusijom u nastavi, izradom rječnika, prikupljanjem dodatnih materijala i odlaganjem na stranice kolegija…
Aktivnost treba biti kontinuirana, a vrednuju nju studenti i nastavnik.
Uvjet za potpis
Nadoknade za ovaj oblik praćenja nema.
Seminar 12 6 Student ima mogućnost u prva tri tjedna nastave predložiti temu ili područje iz kojeg želi raditi seminar.
Ne učini li to, dobije temu seminara.
Pismeni rad mora postaviti na Web unutar roka zadanog pri definiranju teme.
Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost).
Uvjet za potpis
Za seminar nema nadoknade.
Ako za seminarski rad ne dobije 3 boda, pristupniku se sugeriraju nužne ispravke i određuje rok u kojem ih treba obaviti. Broj bodova koje dobije u ponovljenom postupku umanjuje se za (zaokruženo) 20%. Postupak se može primijeniti samo jednom.
Prezentacija seminara 3 1 Prezentaciju u PowerPoint-u treba postaviti na Web unutar zadanog roka te prezentirati seminar u terminu dogovorenom najmanje 14 dana prije izlaganja.
Student je dužan izraditi prezentaciju i u slučaju da seminar nije predviđen za izlaganje.
Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.)
Uvjet za potpis
Za prezentaciju nema nadoknade. Ako prezentacija ne dobije 1 bod, određuje se rok u kojem nju treba promijeniti. Za promijenjenu prezentaciju student može dobiti najviše 1 bod.
Zadaće 17 8 Broj zadaća određuje se u svakoj nastavnoj godini posebno.
Bodovi se raspodjeljuju ovisno o zahtjevnosti zadaće.
Zadaće se provjeravaju tijekom predavanja, seminara i preko sustava za e-učenje. Svaki student treba moći predstaviti svaku svoju zadaću. Student koji nije spreman predstaviti određenu zadaću gubi bodove iz te zadaće.
Korištenje tuđeg rješenja (plagijat) je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
Uvjet za potpis
Za zadaće koje nisu predane na vrijeme nema nadoknađivanja novim zadaćama.
1. kolokvij 20 10 Pismeno ispitivanje znanja zadacima različitih tipova: višestrukog izbora, dopunjavanja, sređivanja, povezivanja, imenovanja, ispravljanja, slobodne produkcije na temu …
Postignuti broj bodova se linearno svodi na skalu od 20 bodova.
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
0 Kolokvij se izdvojeno ponavlja u produljenom trećem međuispitnom razdoblju.
Ponavljati se može samo jedan kolokvij.
Zadnji dan produljenog trećeg međuispitnog razdoblja
2. kolokvij 20 10 Pismeno ispitivanje znanja zadacima različitih tipova: višestrukog izbora, dopunjavanja, sređivanja, povezivanja, imenovanja, ispravljanja, slobodne produkcije na temu …
Postignuti broj bodova se linearno svodi na skalu od 20 bodova.
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
0 Kolokvij se izdvojeno ponavlja u produljenom trećem međuispitnom razdoblju.
Ponavljati se može samo jedan kolokvij.
Zadnji dan produljenog trećeg međuispitnog razdoblja
3. kolokvij 20 10 Pismeno ispitivanje znanja zadacima različitih tipova: višestrukog izbora, dopunjavanja, sređivanja, povezivanja, imenovanja, ispravljanja, slobodne produkcije na temu …
Postignuti broj bodova se linearno svodi na skalu od 20 bodova.
Prepisivanje je zabranjeno te povlači disciplinsku odgovornost.
0 Kolokvij se izdvojeno ponavlja u produljenom trećem međuispitnom razdoblju.
Ponavljati se može samo jedan kolokvij.
Zadnji dan produljenog trećeg međuispitnog razdoblja


Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh