FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2013/2014
semestar:
1. semestar

2013/2014

5ECTSa

Diplomski

Diplomski studij informatike v1.2

Program Obavezan
Baze podataka i baze znanja BPBZ Ne
Informatika u obrazovanju IO Da
Informacijsko i programsko inženjerstvo IPI Ne
Organizacija poslovnih sustava OPS Ne
1. semestar
1. nastavna godina

Osnove opće i razvojne psihologije npp:93112

Engleski naziv

Fundamentals of Educational Personality - Personality Psychology

Katedra

Katedra za strane jezike i općeobrazovne discipline

Kategorija ("boja")

PP

Cilj kolegija

Osposobiti polaznike da osvještavaju sebe i druge kao psihička bića i upravljaju svojim postupcima. Podići razinu razumijevanja procesa razvoja i omogućiti kreiranje primjerenih razvojnih utjecaja.

Nastava

Predavanje
30sati
Seminar
30sati

Ishodi učenja predmeta

  • identificirati fenomene psihičnog te ih povezati sa funkcijama tjelesnih sustava i okolinskih utjecaja
  • osmisliti optimalne razvojne utjecaje u pojedinim razdobljima
  • osvijestiti i bolje razumjeti sebe i druge kao psihičke jedinke
  • pratiti i procijenjivati razvoj vaših interpersonalnih i intrapersonalnih kompetencija
  • prepoznati i uvažavati razvojna i individualna obilježja ljudskih jedinki
  • razumjeti proces razvoja u interpretaciji osnovnih teorija razvoja
  • uspješnije predviđati moguća ponašanja drugih
  • uspješnije upravljati svojim ponašanjem

Ishodi učenja programa

  • Predstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesaPredstavljati informatička znanja i vještine kao učinkovite instrumente za podupiranje integracijskih procesa
  • Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)Preispitivati, strukturirati i restrukturirati svoja osobna i profesionalna iskustva (razvijati refleksivnu praksu)
  • Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)Razumjeti odrednice djelovanja i ponašanja ljudske jedinke i grupnu dinamiku (razrednog odjeljenja, timova, kolektiva …)
  • Razumjeti povijesni aspekt edukacijskih sustava, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i diferenciranost suvremenih odgojno-obrazovnih koncepcija Razumjeti povijesni aspekt edukacijskih sustava, društvenu uvjetovanost odgojno-obrazovne prakse i diferenciranost suvremenih odgojno-obrazovnih koncepcija

Sadržaj predavanja

  • Pojam psihologije, predmet i ciljevi
  • Laičko tumačenje psihičkog života- „psihologija“ u svakodnevnom životu
    Svi smo mi „psiholozi“u svakodnevnom životu!
  • Status psihologije danas:
    Status psihologije danas: - specijalizacija (grane psihologije, uvjetovanost promjenama u vremenu i društvu), - interdisciplinarnost, - prepoznata široka primjenjivost.
  • Psihički život
    Psihički život – uvjetna podjela (psihički procesi, psihička stanja i osobine i njihova m
  • Fiziološke osnove psihičkih pojava
    Fiziološke osnove psihičkih pojava: - živčani sustav i sustav žlijezda s unutarnjim izlučivanjem - građa i funkcija živčanog sustava ljudske vrste - receptori i efektori - psihosomatske bolesti
  • Spoznajni procesi
    Spoznajni procesi: - percepcija, - predodžbe, - mišljenje…; - složeni spoznajni procesi: učenje, pamćenje, rješavanje problema…
  • Motivacijski i emocionalni procesi
    Motivacijski i emocionalni procesi: - teorije motivacije, - klasifikacije motiva, - razina aspiracije - emocije - uloga emocija u motivaciji
  • Frustracije; obrambeni mehanizmi
    Frustracije: pojam, uzroci… Osobitosti ponašanja u frustrativnim situacijama. Obrambeni mehanizmi. Tolerancija na frustraciju. Frustracije kao pokretači
  • Ličnost (osobnost):
    Ličnost (osobnost): - problemi u proučavanju ličnosti - pristupi u proučavanju ličnosti
  • Razvoj ljudske jedinke
    Osobitosti razvoja ljudske jedinke.
  • Teorije ontogenetskog razvoja
    Jednofaktorske teorije. Teorija konvergencije. Dinamička teorija razvoja: - činitelji razvoja prema dinamičkoj teoriji
  • Mehanizmi razvoja
    Mehanizmi razvoja: sazrijevanje i učenje i njihova interakcija. Optimalna razdoblja.
  • Područja razvoja
    Tjelesni rast i razvoj. Razvoj psihomotorike. Razvoj govora. Razvoj mišljenja. Socijalni i emocionalni razvoj. Razvoj moralnosti.
  • Periodizacija; Odabrana razvojna razdoblja
    Periodizacije kao sustavi praćenja razvoja. Razvojna razdoblja. Optimalni uvjeti ranog razvoja. Razvojna obilježja adolescenata.
  • Individualne razlike
  • Individualne razlike i njihov utjecaj na učenje i obrazovanje

Sadržaj seminara/vježbi

  • Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara ć
    Teme seminarskih radova dogovaraju se sa studentima prema njihovim prijedlozima. Tijekom seminara će se: - izlagati seminarski radovi - raspravljati odabrane teme vezane uz širi kontekst sadržaja koji se obrađuje: na pr. Čovjek i duhovnost; Problemi dihotomije razum /emocije; Slika o sebi u razdoblju adolescencije; Problemi ostvarivanja roditeljske uloge; Novi pogled na potencijale djece predškolske dobi; Važnost vršnjačkih skupina i interakcije s njima… - analizirati zadaće - analizirati odabrani tekstovi i primjeri koji aktualiziraju problematiku nastavnih sadržaja - raspravljati o osobnom iskustvu - procjenjivati i komentirati individualne osobine

Osnovna literatura

  • Andrilović. V.; Metode i tehnike istraživanja u psihologiji odgoja i obrazovanja. Školska knjiga, Zagreb, (razna izdanja)
  • Andrilović, V.; Čudina-Obradović, M. Osnove opće i razvojne psihologije. 4. izdanje, str 121–218, Školska knjiga, Zagreb, 1994.
  • Vizek-Vidović, V.; Rijavec, M.; Vlahović-Štetić, V.; Miljković, D. Psihologija obrazovanja. str 41-106, IEP, Zagreb, 2003.

Dopunska literatura

  • Vasta, R.; Haith. M.M.; Miller, S.A. Dječja psihologija: moderna znanost. Naklada Slap, Jastrebarsko, 1998.
  • Feinstein, S. Tajne tinejdžerskog mozga. (odabrana poglavlja), Naklada Kosinj, Zagreb, 2005.

Slični predmeti

  • Opća psihologija
  • Uvod u psihologiju
  • Osnove psihologije
  • Razvojna psihologija i slični koji se izvode u sličnom opsegu i vrednuju istim brojem ECTS bodova na različitim fakultetima.
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Ciglar Vesna Predavanje 15 1 1
Seminar 15 1 1
Nema definiranih ispitnih rokova
Nema podataka o rasporedu
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh