FOI nastava
FOI logo

Lista kolegija iz:

ak.god:
2014/2015
semestar:
2. semestar

2014/2015

3ECTSa

Preddiplomski

Informacijski/Poslovni sustavi v1.1

Program Obavezan
Informacijski sustavi IS Ne
Poslovni sustavi PS Ne
2. semestar
1. nastavna godina

Komuniciranje u organizaciji npp:47251

Engleski naziv

Organizational Communication

Katedra

Katedra za organizaciju

Kategorija ("boja")

OU

Cilj kolegija

Unaprijediti znanja i vještine povezane s komunikacijskim procesima u organizaciji, komunikacijom u malim skupinama i u timu, prilikom kreativnog rješavanja problema u skupini, kod odlučivanja u skupini, motiviranja i vodstva. Pripremiti za djelotvorniju analizu i istraživanje komunikacijskih procesa u poslovnim organizacijama, uspješnije vođenje timova i radnih grupa, sudjelovanje u poslovnom odlučivanju na sastancima i u odborima, kao i za djelotvorniju menadžersku komunikaciju.

Nastava

Predavanje
30sati
Seminar
15sati

Ishodi učenja predmeta

  • kritički analizirati znanstvene teorije i stručne tekstove povezane s komunikacijskim procesima u organizaciji
  • moći identificirati i razumijeti činitelje koji utječu na učinkovitost organizacijske komunikacije i komunikacije menadžera, kao i srodne činitelje koji utječu na kreativnost timova, procese odlučivanja, vodstvo i političko ponašanje u organizaciji.
  • poticati kreativno rješavanje problema i razvoj interpersonalnih odnosa u timu
  • pretraživati izvore stručne i znanstvene literature na webu i u on-line bazama podataka vezane uz komuniciranje u organizaciji i srodne discipline
  • primijeniti znanja i vještine vezane uz organizacijsku komunikaciju za povećanje uspješnosti rada u timu, vodstvo timova, motiviranje podređenih i djelotvornije odlučivanje u grupi/timu.
  • razumijeti osnovne pojmove vezane uz organizacijsku komunikaciju, komunikaciju u timovima, komunikaciju menadžera i vođa te interkulturalnu komunikaciju

Ishodi učenja programa

  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanjaidentificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne temepratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studijurazumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju

Sadržaj predavanja

  • Procesi organizacijske komunikacije
    Područja istraživanja organizacijske komunikacije. Teorijski modeli komuniciranja u organizaciji. Informacijski procesi u organizaciji. Komunikacijski kanali i mreže u organizacijama. Formalna i neformalna komunikacija. Glasine. Komunikacijska klima. Komunikacijski aspekti organizacijske kulture.
  • Komunikacija između različitih razina u organizaciji
    Interpersonalna komunikacija u organizaciji. Skupna komunikacija u organizaciji. Problemi u komuniciranju nadređenih i podređenih. Temelji individualnog i skupnog komunikacijskog ponašanja u organizaciji. Komunikacijski stilovi nadređenih.
  • Skupna komunikacija u organizaciji
    Skupine i procesi skupne komunikacije u organizacijama. Razvoj skupina u organizaciji. Individualni i skupni ciljevi. Komunikacija u malim skupinama. Kohezija i norme u skupini. Konformiranje i devijantno ponašanje u skupini. Suradnja u skupini.
  • Timska komunikacija
    Obilježja komunikacije u uspješnim timovima. Vrste timova. Razvoj timova. Uloge članova tima vezane uz zadatke i komunikaciju. Povjerenje u timu.
  • Komunikacijski aspekti kreativnog rješavanja problema
    Činitelji koji utječu na kreativnost. Faze kreativnog rješavanja problema. Osobine posebno kreativnih pojedinaca. Komunikacija u kreativnom rješavanju problema. Tehnike za unapređenje individualne (i skupne) kreativnosti: check-liste, slučajne riječi, generiranje alternativa, liste atributa, kreativno fokusiranje, manipuliranje glagolima, analiza polja sila.
  • Skupne tehnike kreativnog rješavanja problema
    Osnove komunikacije u skupini prilikom kreativnog rješavanja problema. Skupne kreativne tehnike: oluja mozgova, zapisivanja misli, zapisivanje ideja, tehnika nominalne grupe, kreativni izazov, provokacija. Tehnike za izbor kreativnog rješenja u skupini.
  • Komunikacija u procesima odlučivanja
    Vrste odluka i činitelji koji utječu na odlučivanje. Procesi komunikacije kod odlučivanja u skupini. Skupne rasprave. Osobni faktori i komunikacija kod pogrešaka u odlučivanju. Prednosti i nedostaci skupina u odlučivanju. Grupno mišljenje (%22groupthink%22) i polarizacija skupine kod odlučivanja. Uzroci zastoja u pojedinim fazama skupnog odlučivanja. Procesi komunikacije kod odlučivanja u velikim organizacijama. Uloge i zadaci vođa kod odlučivanja.
  • Komunikacija u vodstvu
    Definicije rukovođenja i vodstva. Komunikacijska kompetencija vođa. Teorijski modeli vodstva i struktura komunikacije vođa. Komunikacija u transformacijskom vodstvu i vodstvu koje je usmjereno promjenama.
  • Komunikacija u procesima motiviranja zaposlenika
    Povezanost komunikacije i motivacije. Osnovne teorije motivacije i komunikacijski procesi u organizaciji. Posebne motivacijske tehnike. Načini utjecanja komunikacijom na povećanje motivacije zaposlenika.
  • Komunikacija kod političkog ponašanja u organizaciji
    Status i statusni simboli u organizaciji. Menadžment dojmova. Izvori moći pojedinaca i skupina u organizaciji. Koalicije, klike, oligarhija i drugi oblici povezivanja pojedinaca u interesne skupine u organizacijama. Intergrupni sukob. Medijacija u organizacijskim sukobima.
  • Interkulturalna komunikacija u organizaciji
    Vrijednosti i kultura socijalne ili organizacijske sredine. Percepcije prostora, vremena, spolnih uloga, hijerarhije i promjena. Procjena kulture u određenom socijalnom okruženju. Individualizam i kolektivizam. Stilovi komunikacije u različitim kulturama. Kulture visokog i niskog konteksta u komunikaciji. Eksplicitna i implicitna pravila u interkulturalnoj komunikaciji. Činitelji kompetencije u interkulturalnoj komunikaciji.
  • Teorijske osnove i metode istraživanja organizacijske komunikacije
    Teorije iz područja komunikologije. Klasične i znanstvene teorije u menadžmentu. Teorije međuljudskih odnosa i razvoja ljudskih potencijala. Sustavske i kontingencijske teorije. Komunikacijska revizija. Procjena komunikacijske klime. Istraživanje komunikacijske kulture. Interpretativna i kvalitativna istraživanja.

Osnovna literatura

  • Sikavica, P.; Bahtijarević-Šiber, F.; Pološki Vokić, N. Temelji menadžmenta. Školska knjiga, Zagreb, 2008.

Dopunska literatura

  • Miller, K. Organizational Communication: Approaches and Processes. 5th ed. Wadsworth Cengage Learning, Boston, 2009.
  • Shockley-Zalabak, P.S.; Fundamentals of Organizational Communication: Knowledge, Sensitivity, Skills, Values. 7th ed. Pearson, Boston, 2009.

Slični predmeti

  • Leadership and Communication in Groups, The Wharton School, Undergraduate Division, University of Pennsilvania,http://undergrad.wharton.upenn.edu/
  • Organizational Communication, University of Washington, http://www.washington.edu/
  • Topics In Organizational Communication, McMaster University, Canada, http://www.mcmaster.ca
Nastavnik Oblik nastave Tjedana Sati tjedno Grupa
Bubaš Goran Predavanje 15 2 1
Ćorić Samardžija Ana Seminar 15 1 6
Izvanredni rok
Datum: 02.12.2019.
Vrijeme: 18:00
Napomena:
Izvanredni rok
Datum: 07.05.2020.
Vrijeme: 18:00
Napomena:
Predavanje Seminar Auditorne vježbe Laboratorijske vježbe Vježbe (jezici, tzk) Ispit Kolokviji Nadoknade Demonstrature
Copyright © 2015 FOI Varaždin. All Rights Reserved. Sva prava pridržana.
Povratak na vrh