Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Znanstvenoistraživački rad u informacijskim znanostima
Research Methods in Information Science
2014/2015
7 ECTSa
Doktorski studij Informacijske znanosti 1.1 (PDDSIZ)
Katedra za organizaciju
NN
1. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Cilj kolegija
Studenti će steći znanje i razumijevanje provedbe znanstveno-istraživačkog procesa od faze identifikacije problema, pripreme i provedbe znanstvenog istraživanja do objave rezultata. Steći će praktična znanja koja će im omogućiti identificiranje relevantnih izvora znanstvenih rezultata i podataka, pretraživanje i evaluiranje literature, izbor metodologije prikupljanja i obrade podataka, planiranje objavljivanja i odabir načina komuniciranja rezultata primjeren ciljnoj publici, planiranje znanstvene karijere. Nadalje, studenti će steći razumijevanje društvenih, etičkih i pravnih aspekata znanstvenih istraživanja (vezanih uz npr. zaštitu intelektualnog vlasništva, zaštitu osobnih podataka, izvore financiranja znanstveno-istraživačkog rada, uvjete izbora u znanstvena i znanstveno-nastavna zvanja itd.). Konačno, studenti će razviti intelektualni aparat za analizu i prepoznavanje kriterija primjerenosti metodologije i originalnosti znanstvenog doprinosa.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Šimić Diana Nositelj Predavanja doktorski studij 3 10 1
Sadržaj predavanja
  • Što je znanost?
    Uloga znanosti u društvu. Proces znanstvenog istraživanja. Vrste znanstvenih istraživanja. Osnovne istraživačke paradigme (ontologija, epistemologija, metodologija). Istraživački ciljevi, pitanja i hipoteze. Opće i specifične znanstvene metode.
  • Znanstvena literatura
    Pretraživanje referentnih baza podataka. Sistematska analiza literature. Bibliometrijski pokazatelji.
  • Prikupljanje podataka
    Izvori podataka / kvaliteta podataka. Metode prikupljanja podataka (analiza sadržaja, studija slučaja, promatranje, ispitivanje, eksperiment itd.). Mjerni instrumenti i njihova metrijska svojstva (mjerenje stavova - Likertova, Thurstonova i Guttmanova skala, mjerenje sposobnosti – analiza čestica, valjanost, pouzdanost). Metode uzorkovanja.
  • Dokumentiranje istraživačkog procesa
    Dokumentacija istraživačkog projekta. Primarni i sekundarni podaci. Organizacija i dokumentacija podataka. Norme za metapodatke. Trajna pohrana podataka i stavljanje na raspolaganje znanstvenoj zajednici.
  • Objavljivanje rezultata
    Struktura znanstvenog i stručnog rada. Formatiranje tablica i slika. Stilovi citiranja i referenciranja. Zaštita intelektualnog vlasništva, kriteriji autorstva, plagijat. Otvoreni pristup znanstvenim informacijama.
  • Društveni, etički i pravni aspekti znanstvenih istraživanja
    Pravni okvir znanstvene djelatnosti u Republici Hrvatskoj. Nadležna tijela javne uprave. Znanstvenoistraživačke organizacije. Znanstvena zvanja. Etički kodeksi u znanosti. Strukovne i znanstvene udruge. Izvori financiranja znanstvenih projekata.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Anotirana bibliografija s prijedlogom nacrta istraživanja
    Studenti biraju uže istraživačko područje, pretražuju dostupne online citatne baze znanstvenih publikacija te izabiru relevantan skup znanstvenih publikacija, analiziraju izabrane publikacije i identificiraju istraživačka pitanja i hipoteze, dizajn istraživanja i metode, zaključke i otvorna pitanja / probleme. Temeljem analize literature predlažu dizajn istraživanja i znanstvene metode koje bi omogućile nalaženje odgovora na postavljeno istraživačko pitanje, odnosno rješenja za problem.
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Booth WC, Colomb GG, Williams JM (2008) The Craft of Research, 3. izdanje. Chicago: University of Chicago Press.
  • Creswell JW (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 4th edition. London: SAGE Publications, Inc. ISBN-13: 978-1452226101
Dopunska literatura
  • Kalton G (ur.) (1983) Introduction to Survey Sampling. Sage Publications, Inc. ISBN-13: 978-0803921269
  • Milliken GA, Johnson DE (1984) Analysis of Messy Data, Volume I: Designed Experiments. Chapman & Hall. ISBN-13: 978-0-412-99081-6
  • Milliken GA, Johnson DE (1989) Analysis of Messy Data, Volume II: Nonreplicated Experiments. Chapman & Hall. ISBN-13: 978-0-412-06371-8
  • Milliken GA, Johnson DE (2001) Analysis of Messy Data, Volume III: Analysis of Covariance. Chapman & Hall. ISBN-13: 978-1-584-88083-7
  • Izenman AJ (2008) Modern Multivariate Statistical Techniques: Regression, Classification, and Manifold Learning. Springer. ISBN-13: 978-0387781884
  • McCulloch CE, Searle SR, Neuhaus JM (2008) Generalized, Linear, and Mixed Models (2. izdanje, Wiley Series in Probability and Statistics). Wiley-Interscience
  • Skrondal A, Rabe-Hesketh S (2004) Generalized Latent Variable Modeling: Multilevel, Longitudinal, and Structural Equation Models. Chapman and Hall/CRC. ISBN-13: 978-1584880004
  • Cowpertwait PSP, Metcalfe AV (2009) Introductory Time Series with R. Springer. ISBN-13: 978-0387886978
  • Ostini R, Nering ML (ur.) (2005) Polytomous Item Response Theory Models (Quantitative Applications in the Social Sciences). Sage Publications, Inc. ISBN-13: 978-0-761-93068-6
  • Simon JL (1997) Resampling: The New Statistics (2. izdanje). Resampling Stats. ISBN-13: 978-0534217204 http://www.resample.com/content/text/index.shtml
  • Hoaglin DC, Mosteller F, Tukey JW (ur.) (2000) Understanding Robust and Exploratory Data Analysis. Wiley-Interscience. ISBN-13: 978-0471384915
  • Aldenderfer MS, Blashfield RK (1984) Cluster Analysis. Sage Publications, Inc. ISBN-13: 978-0803923768
  • Lynch SM (2009) Introduction to Applied Bayesian Statistics and Estimation for Social Scientists. New York: Springer. ISBN-13: 978-1441924346
  • Myers MD, Avison D (2002) Qualitative Research in Information Systems. SAGE Publications Ltd. ISBN-13: 978-0761966326
  • Silverman D, Marvasti A (2008) Doing Qualitative Research: A Comprehensive Guide (2. izdanje). Sage Publications Inc. ISBN-13: 978-1412926393
  • Salkind NJ (2008) Exploring Research (7. izdanje) Prentice Hall. ISBN-13: 978-0-136-01137-8
  • Shalizi CR (2010) Scientific Method and Philosophy of Science. Carnegie Melon University. http://www.cscs.umich.edu/~crshalizi/notebooks/scientific-method.html
Slični kolegiji
  • University of Pittsburg, School of Information Sciences, Graduate Program in Information Science and Technology: • INFSCI 2040 Research Design • INFSCI 2210 Information Ethics • INFSCI 2220 Information Policy • INFSCI 3005 Intro To Doctoral Program 1
  • Doktorski program u području informacijske znanosti i tehnologije. Research Methods – cilj je upoznati studente s načelima empirijskih znanstvenih istraživanja temeljenih na kvantitativnim metodama te poboljšati njihove pismene i usmene komunikacijske vještine.
  • Doktorski program Informacijske znanosti • INSC 501 Theoretical Foundations for Information Science • INSC 570 Research Design • INSC 571 Quantitative Methods in Information Science • INSC 572 Qualitative Methods in Information Science
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda