Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Tehnološka osnova e-podrške javnoj upravi Vrste programskih i sklopovskih arhitektura za potporu suvremenim informacijskim sustavima. Slojevi programske aplikacije i načini interakcije slojeva. Tipične razvojne tehnologije pojedinih slojeva. Uloga pojedinih slojeva u informacijskom sustavu. Važniji standardi otvorenih informacijskih sustava: HTML, XML. Razvojne platforme za razvoj suvremenih programskih sustava i njihova komparativna analiza. Primjeri poznatijih razvojnih platformi za pojedine slojeve. Web 2.0 i njegov utjecaj na elektroničko poslovanje.
Povezivanje programskih sustava, interoperabilnost i standardi razmjene podataka Povezanost poslovnih procesa i utjecaj na programske sustave koji ih podržavaju. Interoperabilnost programskih sustava kao preduvjet povezivanja složenih organizacijskih sustava. Raspodijeljeni programski sustavi i načini njihovog povezivanja. Povezivanje programskih podsustava unutar organizacije. Povezivanje programskih sustava između organizacija. Primjena raspodijeljenih programskih sustava u poslovanju.
Elektroničke usluge Definicija i priroda usluga. Definicija pojma i klasifikacija usluga. Uloga usluga u društvu i gospodarstvu. eUsluge. Upravljanje IT uslugama u upravi. Svojstva i formuliranje strategije usluga. Vrijednosni lanac usluga. Proces razvoja usluga. Modeliranje uslužnog procesa. Primjena usluga. Kvaliteta usluga i uslužnog procesa.
Servisno orijentirane arhitekture IS-a Koncept servisno orijentiranih arhitektura (SOA) i njihov odnos prema drugim arhitekturama informacijskih sustava. Značaj servisno orijentiranih arhitektura za poslovanje. Poslovni modeli vezani uz primjenu SOA-e.
Strategija uvođenja, razvoja i primjene elektroničkog poslovanja Elektroničko poslovanje i tržišna prednost. Globalizacija i umreženost suvremenog poslovanja. Organizacijski poslovni procesi i njihova uloga u elektroničkom poslovanju. Organizacijski preustroj u uvjetima elektroničkog poslovanja. Značajniji modeli elektroničkog poslovanja i sustavi za njihovu potporu.
Analiza podataka Mogućnosti i izvori prikupljanja podataka u elektroničkom poslovanju. Poslovni podaci kao strateški i operativni izvori znanja. Organizacija podataka u bazama podataka. Mogućnosti suvremenih analitičkih sustava. Primjena analize podataka u poslovanju.
Budućnost razvoja elektroničkog poslovanja Budućnost Interneta, regulacija i oblici prilagodbe kvalitete usluge. Konvergencija tehnologija i mogućnost primjene u poslovanju.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
Materijali s predavanja dostupni na LMS Moodle sustavu FOI-a
Monteiro, J.L. et al, Towards the Knowledge Society: eCommerce, eBusiness, and eGovernment, Springer, 2002.
Dopunska literatura
Hohpe, G., Woolf, B. Enterprise Integration Patterns : Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions, Addison - Wesley, 2003.
Newcomer, E. Understanding Web Services: XML, WSDL, SOAP, and UDDI, Addison – Wesley, 2002.
Slični kolegiji
Redoviti studentiIzvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.