Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Strategija upravljanja ljudskim potencijalima
Strategic Human Resource Management
2015/2016
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS)
Katedra za organizaciju
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 3 izborni
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS) 3 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je usvajanje znanja i razvijanje vještina za upravljanje ljudskim potencijalima u poslovnim organizacijama. Kod studenata se nastoji razviti razumijevanje strategijske važnosti ljudskih potencijala i upravljanja ljudskih potencijala u ostvarivanju prednosti poslovnih organizacija u sve konkurentnijem okruženju. Cilj je i prikazati suvremene metode i tehnike iz tog područja uz prikaz osnovnih teorija i rezultata istraživanja.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Klačmer Čalopa Marina Nositelj Predavanja 8 2 1
Vidaček-Hainš Violeta Nositelj Predavanja 7 2 1
Đunđek Ivana Suradnik Seminar 15 1 2
Sadržaj predavanja
  • Upravljanje ljudskim potencijalima
    1. Upravljanje ljudskim potencijalima (2 h) - Uvod u predmet – ciljevi i svrha predmeta, literatura i obveze studenata. Definiranje pojma. Usporedba sa srodnim pojmovima. Pristup ljudskim potencijalima tijekom povijesti – Hrvatska i svijet. Važnost upravljanja ljudskim potencijalima. Uloga upravljanja LJP. Reinženjering funkcije upravljanja ljudskim potencijalima. Glavni procesi i funkcije upravljanja LJP. Utjecaj okruženja na upravljanje LJP.
  • Strategijsko upravljanje ljudskim potencijalima
    Strategijsko upravljanje ljudskim potencijalima (2 h) – Značajke strategijskog menadžmenta ljudskih potencijala. Razvojno strategijski aspekti ljudskih potencijala. Razvoj LJP u hrvatskom poduzetničkom okruženju. Odnos strategije i ljudskih potencijala. Planiranje ljudskih potencijala. Ciljevi i strategija upravljanja LJP. Aktivnosti upravljanja LJP. Strategijske opcije menadžmenta ljudskih potencijala. Upravljanje ljudskim potencijalom i životni ciklus poduzeća.
  • Upravljanje ljudskim potencijalom iz perspektive poduzeća
    Upravljanje ljudskim potencijalom iz perspektive poduzeća (2 h) – Upravljanje ljudskim potencijalom iz perspektive malih, srednjih i velikih poduzeća. Specifičnosti ULJP kod malih i srednjih poduzeća. Položaj funkcije upravljanja LJP u poduzeću. Institucionalizacija funkcije – utjecaj organizacijskih faktora na upravljanje LJP. Razlike u upravljanju. Upravljanje LJP u proizvodnji. Korištenje informacijsko – komunikacijske tehnologije u upravljanju LJP.
  • Analiza i procjena posla
    Analiza i procjena posla (2 h) - Metode odabira odgovarajućih radnih mjesta. Psihologija rada – ciljevi, metode i primjena u suvremenim organizacijama. Sistematizacija poslova i radnih zadataka. Utvrđivanje zahtjeva posla. Radna mjesta s posebnim uvjetima rada.
  • Metode i tehnike selekcije zaposlenika
    Metode i tehnike selekcije zaposlenika (2 h) – Metode i tehnike selekcije vezane uz posao. Proces privlačenja ljudskih potencijala. Predviđanje potreba za LJP. Piramida prinosa pribavljanja ljudskih potencijala. Opća strategija pribavljanja ljudskih potencijala. Unutarnji i vanjski izvori pribavljanja LJP. Nekonvencionalne metode selekcije. Metode selekcije menadžera.
  • Motivacija i nagrađivanje zaposlenika
    Motivacija i nagrađivanje zaposlenika (2 h) - Praćenje radne uspješnosti. Poticanje kreativnosti na radnom mjestu. Strategije materijalnog i nematerijalnog nagrađivanja. Kompenzacije i ljudski potencijali. Strategija i politika kompenzacija. Prediktori i kriteriji u praćenju radnog učinka. Odnos LJP i sindikata u zadovoljavanju potreba zaposlenika. Menadžerski ugovori.
  • Praćenja kvalitete rada zaposlenika
    Praćenja kvalitete rada zaposlenika (2 h) - Metode i tehnike evaluacije. Procjena učinka zaposlenika. Skale procjene. Sustavi rangiranja. Metodološki problemi različitih tehnika procjene. Osnovne subjektivne pogreške pri procjenjivanju. Faktori koji utječu na razvoj karijere. Osobine koje poslodavci traže kod zaposlenika. Otkrivanje menadžerskih potencijala.
  • Izobrazba zaposlenika
    Izobrazba zaposlenika (2 h) - Politika i vrste izobrazbe. Razvoj menadžera i karijera. Kreiranje okruženja za učenje. Cjeloživotno učenje. Metode i tehnike obrazovanja. Mogućnost šireg pristupa obrazovanju. Razvoj profesionalne karijere. Usklađivanje osobnih potreba i potreba organizacije. Napredovanje.
  • Stres i upravljanje stresom
    Stres i upravljanje stresom (2 h) - Osnove upravljanja stresom. Utvrđivanje izvora stresa. Stres i radna okolina. Smanjivanje interpersonalnog stresa. Upravljanje poslovnim i privatnim životom. Fluktuacija i apsentizam. Čimbenici umora na radnom mjestu. Sindrom izgaranja na radnom mjestu.
  • Upravljanje radnim odnosima i međuljudski odnosi u organizaciji
    Upravljanje radnim odnosima i međuljudski odnosi u organizaciji (2 h) - Obveze i prava zaposlenih. Obveze i prava menadžera. Strategija rješavanja viška zaposlenih. Upravljanje otkazima. Odlazak u mirovinu. Princip pravičnosti. Alternativni mehanizmi nagodbe. Integracija zaposlenika. Nezaposlenost / zaposlenost i tržište radne snage u RH. Problemi sezonskog zapošljavanja.
  • Razlike u upravljanju ljudskim potencijalima u različitim kulturama
    Razlike u upravljanju ljudskim potencijalima u različitim kulturama (2 h) - Ljudski faktor - najvažniji element svake organizacijske strukture. Razvijene zemlje i zemlje u razvoju. Benchmarking ljudskih potencijala. Ravnopravnost nacionalnih i etničkih manjina. Upravljanje znanjem i intelektualnim kapitalom. Demografske tendencije i ponuda radne snage.
  • Povezanost upravljanja LJP i poslovnog rezultat
    Povezanost upravljanja LJP i poslovnog rezultata (2 h) - Ljudski potencijali kao temelj konkurentske prednosti suvremenog poduzeća. Opći model povezanosti utjecaja upravljanja LJP na poslovne rezultate, analiza koristi na razini pojedinca, organizacije i aktivnosti. Učinak zaposlenih u menadžmentu.
  • Etičnost i profesionalni pristup
    Etičnost i profesionalni pristup (2 h) - Etičnost u vođenju aktivnosti upravljanja ljudskim potencijalima. Načela etičnosti u upravljanju ljudskim potencijalom. Profesionalni pristup selekciji i odabiru zaposlenika. Etičnost državnih službenika. Uloga stručnog savjetnika u upravljanju LJP. Problemi korupcije. Profesionalna tajna. Rodna ravnopravnost.
  • Mjerenje doprinosa upravljanja LJP za uspješnost poduzeća
    Mjerenje doprinosa upravljanja LJP za uspješnost poduzeća (2 h) - Procjena učinkovitosti funkcije – opći pokazatelji i specifični pokazatelji koji služe za usporedbu učinka u produktivnosti, kvaliteti, uslugama u odnosu na konkurentska poduzeća ili standarde. Mjerenje doprinosa ljudskih resursa uspješnosti poslovanja poduzeća. Mjerenje uspješnosti odjela za ljudske potencijale. Kvantitativni indikatori praćenja učinkovitosti. Analiza primjera.
  • Slučajevi iz prakse i case study
    Slučajevi iz prakse i case study (2 h) – Analiza organizacije funkcije upravljanja LJP na praktičnom primjeru.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Analizirati strategijske mogućnosti i opravdati razloge postupaka donošenja odluka u upravljanju LJP.
  • Razumjeti različite koncepte strategijskog menadžmenta u upravljanju ljudskim potencijalima.
  • Stjecati kompetencija za uočavanje važnosti upravljanja ljudskim potencijalima.
  • Ovladati vještinama i znanjima upravljanja ljudskim potencijalima.
  • Identificirati i rješavati praktične probleme iz razvoja ljudskih potencijala u organizacijama.
  • Predlagati mjere unapređivanja odgovarajućih promjena u upravljanju ljudskim potencijalima.
  • Opisati ciljeve, procese i ulogu upravljanja ljudskim potencijalima u organizaciji.
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
  • Bahtijarević-Šiber, F.: Management ljudskih potencijala, Golden Marketing, Zagreb, 1999.
  • Marušić, Sveto: Upravljanje ljudskim potencijalima, Adeco, Ekonomski institut, Zagreb, 2006.
Dopunska literatura
  • Noe, R.A; Hollenbeck, J.R; Gerhart, B; Wright, P.M: Menadžment ljudskih potencijala, Mate, Zagreb, 2006.
  • Sikavica P., Bahtijarević – Šiber, F., Pološki – Vokić , N.: Temelji menadžmenta, Školska knjiga, 2008.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 16.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda