Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
IT menadžment
IT Management
2016/2017
5 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS)
Katedra za razvoj informacijskih sustava
NN
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 3 obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS) 3 obavezan
Cilj kolegija
Cilj kolegija jest upoznati se s temeljnim idejama, trendovima, područjima i metodama područja IT menadžmenta te ukazati na potrebu primjene ove discipline u praksi i njen značaj za svaki poslovni sustav. Cilj je da studenti nauče prepoznati probleme ovog područja te ovladaju metodama njihovog rješavanja. Kolegij pruža detaljni pregled ove discipline s aspektom na informatičke usluge i pripremi studenata na profesionalno korištenje IT-a.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Draganić Melita Nositelj Predavanja
Vježbe u praktikumu
10
10
2
2
1
4
Strahonja Vjeran Nositelj Predavanja 5 2 1
Pažur Aničić Katarina Suradnik Vježbe u praktikumu 0 0 0
Sekovanić Vlatka Suradnik
Žgela Mario Vanjski suradnik
Sadržaj predavanja
  • IT kao poslovni resurs
    1. IT kao poslovni resurs (2 sata) Aspekti IT-a: IT kao tehnologija, IT tržište, IT kao djelatnost i struka, IT kao poslovna šansa, IT kao poslovni rizik. Analiza dobrih i loših primjera korištenja IT-a. Razvoj zrelosti korištenja IT-a. Čimbenici uspješnosti korištenja IT-a
  • IT menadžment kao stručno područje i znanstvena disciplina
    IT menadžment kao stručno područje i znanstvena disciplina (2 sata) Upravljanje informatikom i IT menadžment: pojam, područje djelovanja, struktura i veze s drugim disciplinama i područjima. IT menadžment u upravi i u poslovnim sustavima. IT kao poslovna vrijednost (IT Governance), upravljanje tehnološkom infrastrukturom (ITIM), upravljanje IT uslugama (ITSM), upravljanje IT imovinom (IT Asset Management).
  • Usluge vezane uz informacijske tehnologije i sustave (2 sata) Definicija, priroda i uloga usluga
    3. Usluge vezane uz informacijske tehnologije i sustave (2 sata) Definicija, priroda i uloga usluga u društvu. Informatičke usluge i e-usluge: vrste, područja, razine usluga i odnosa s kupcima. Vanjske i unutarnje usluge. Politike i strategije primanja i pružanja usluga. Tržište informatičkih usluga: povijest, trendovi, kvalitativni i kvantitativni pokazatelji.
  • Planiranje, procjena izvodljivosti i razvoj informacijskih sustava
    Planiranje, procjena izvodljivosti i razvoj informacijskih sustava (2 sata) Razvojni ciklus i poduhvati razvoja IS. Planiranje i procjena izvodljivosti razvoja IS. Metodike razvoja IS. Proces, metode, tehnike, razvojne okoline i pomagala za razvoj IS. Rezultati i isporuke.
  • Primjena i administriranje sustava
    Primjena i administriranje sustava (2 sata) Vrste, područja i problemi primjene sustava. Planiranje primjene. Pilot-primjena i primjena u punom opsegu. Instalacija opreme i infrastrukture. Seljenje i inženjering podataka. Testiranje prihvatljivosti. Vrste, pristupi, oblici i proces edukacije. Podrška korisnicima u početnom razdoblju korištenja. Prijenos tehnologije. Poboljšanja poslovnog procesa tijekom primjene sustava. Administriranje resursa. Administriranje podataka. Administriranje baze podataka. Administriranje sigurnosti.
  • Potpora korisnicima i održavanje sustava
    Potpora korisnicima i održavanje sustava (3 sata) Služba pomoći (Help desk) i centar potpore (Service center). Primanje i obrada zahtjeva. Raspoređivanje zadataka. Neposredno i pozadinsko rješavanje. Razine potpore. Sustavi računalne potpore. Korisnički portali. Vrste i oblici usluga održavanja. Pouzdanost, raspoloživost i mogućnost održavanja sustava. Reaktivna i proaktivna politika. Otklanjanje uočenih grešaka i kvarova. Prognoziranje incidenata i planiranje mjera za njihovo sprečavanje i rješavanje. Eskalacija i praćenje rješavanja. Poboljšanje i usavršavanje sustava.
  • Upravljanje odnosima korisnika i davatelja usluga
    Upravljanje odnosima korisnika i davatelja usluga (2 sata) Modeli odnosa. Proces nabave usluga, zahtjev za ponudom i natječajna dokumentacija. Kalkulacije i nuđenje usluga. Oblici ugovornih odnosa. Ugovaranje usluga i izvršenje ugovornih obveza. Nadzor, izvješćivanje i komuniciranje.
  • Koncepti ITSM i ITIL
    Koncepti ITSM i ITIL (4 sata) Pojam, područje i sadržaj upravljanja IT uslugama (IT Service Management – ITSM). Najbolja praksa. ITIL (IT Infrastructure Library) kao okvir upravljanja IT uslugama: povijest i područja primjene. Procesi potpore korisnicima: Upravljanje uslužnim centrom, Upravljanje incidentima, Upravljanje problemima, Upravljanje konfiguracijom, Upravljanje promjenama, Upravljanje izdanjima. Procesi upravljanja uslugama: Upravljanje razinama usluga, Upravljanje raspoloživošću, Upravljanje kapacitetima, Upravljanje kontinuitetom poslovanja, Upravljanje financijama. Relevantne studije o primjeni ITIL-a, potencijalni učinci i opasnosti u primjeni ITIL-a. Programska potpora ITIL-u. ITIL i CobIT
  • Upravljanje IT učincima, investicijama i troškovima
    Upravljanje IT učincima, investicijama i troškovima (2 sata) Potreba za iskazivanjem mjerenja IT učinaka. Dosadašnji razvoj metoda za mjerenje IT učinaka. Kvantitativne i kvalitativne metode iskazivanja učinaka investicija u IS i način njihovog korištenja. Identifikacija i nadzor IS troškova. Rizici u vođenju IS investicija. Analize primjera iz prakse.
  • Razvoj informatičke usluge
    Razvoj informatičke usluge (3 sata) Životni ciklus usluge. Struktura usluge. Sustav pružanja usluge. Mjesto pružanja usluge i lokacija uslužne organizacije. Elementi dizajna usluge. Proces razvoja usluge. Kvaliteta usluge. Koncept, norme i način uspostave sustava kvalitete.
  • Organiziranje i vođenje informatičke funkcije
    Organiziranje i vođenje informatičke funkcije (2 sata) Upravljanje radom informatičke funkcije. Funkcije/poslovni procesi u informatičkoj funkciji razvoj i održavanje IS-a, procesiranje, infrastruktura, potpora korisnicima. Modeliranje odgovornosti. HRM u informatičkoj funkciji. Upravljanje sigurnošću IS-a. Upravljanje IT kvalitetom. Upravljanje kontinuitetom poslovanja. Komuniciranje s poslovodstvom PS-a i korisnicima. Korištenje vanjskih resursa (outsourcing).
  • Kompetencije u informatici i njihov razvoj
    Kompetencije u informatici i njihov razvoj (2 sata) Definiranje informatičke profesije i informatičkih zanimanja. Profesionalna etika. Ovlaštenja, certificiranje i akreditiranje. Politika EU u ovom području. Profesionalni i pridruženi informatičari. Povezivanje potreba tržišta, izobrazbe i razvoja karijere informatičara. Modeli razvoja informatičkih zanimanja (ISM, SFIA, P-CMM i dr.). Modeli informatičke izobrazbe korisnika (ECDL).
  • Kontrola i revizija IT-a
    Kontrola i revizija IT-a (2 sata) Metode i načini kontrole IT-a. Izrada i izvedba programa kontrole IT-a. Revizija IT-a: razlozi, standardi, načini provedbe. Procjene usklađenosti IT-a sa zakonima, strategijom i planovima poslovnog sustava. Mjerenje djelotvornosti i učinkovitosti IT-a. Povratni utjecaj menadžmenta poslovnog sustava na IT.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti potrebu, mjesto i ulogu IT menadžmenta
  • Razumjeti, primijeniti i stvoriti uvjete za primjenu i procijeniti učinak metoda, procesa i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima
  • Razumjeti, primijeniti i procijeniti učinak pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz IT
  • Razumjeti, procijeniti i poboljšati uvjete za razvoj IS i primjenu IT u organizaciji
  • Razumjeti i primijeniti najbolju praksu i referentne modele upravljanja uslužnim operacijama, podrške i pružanja informatičkih usluga
  • Aktivno sudjelovati u procesu projektiranja, razvoja sustava, primjene sustava, školovanja korisnika i savjetovanja, prema zadanom obrascu i u ulozi koju određuje osnovna struka.
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
  • OGC (2006) ITIL Glossary of Terms, Definitions and Acronyms, Baseline v01, Office of Government Commerce
  • OGC (2002) ITIL Service Delivery and ITIL Service Support. OMG, The Stationery Office Books, ISBN 0113300174 and ISBN 0113300158
Dopunska literatura
  • Krakar, Strahonja (2009) IT menadžment – zbirka prezentacija za predavanja i vježbe, Dostupno u digitalnom obliku
  • Fitzsimmons, J.A., Fitzsimmons, M.J.: Service Management: Operations, Strategy, and Information Technology, 5th Ed., Irwin/McGraw-Hill, Homewood, IL, 2006.
  • Johnston, R.: Service Operations Management, Improving Service Delivery, Prentice Hall, Pearson Education, 2005.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda