Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Menadžerska komunikacija i vodstvo
Managerial Communication and Leadership
2018/2019
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS)
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za organizaciju
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS) 2 izborni
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 2 izborni
Cilj kolegija
Unaprjeđenje znanja i vještina povezanih s komunikacijom vođe i menadžera u poslovnim organizacijama, a u odnosu na druge zaposlenike na različitim razinama, skupine i timove, kao i predstavnike drugih poslovnih organizacija. Upoznavanje komunikacijskih procesa u organizacijama, kao i procesa vezanih uz komunikaciju u malim skupinama i timu, komunikaciju prilikom motiviranja i vodstva, kod odlučivanja, kao i tijekom upravljanja promjenama i u kriznim situacijama. Priprema za djelotvorniju analizu i istraživanje komunikacijskih procesa u poslovnim organizacijama, kao i za oblikovanje komunikacijskih strategija vezanih uz internu i eksternu organizacijsku komunikaciju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
14 sati
Vježbe u praktikumu
1 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Bubaš Goran Nositelj Predavanja 15 2 1
Brčić Ruža Nositelj
Malbašić Ivan Suradnik
Devčić Antonela Izvođač Vježbe u praktikumu
Seminar
1
14
1
1
2
2
Sadržaj predavanja
  • Procesi organizacijske komunikacije
    Područja istraživanja organizacijske komunikacije. Teorijski modeli komuniciranja u organizaciji. Informacijski procesi u organizaciji. Komunikacijski kanali i mreže u organizacijama. Formalna i neformalna komunikacija. Glasine. Komunikacijska klima. Komunikacijski aspekti organizacijske kulture.
  • Komunikacija između različitih razina u organizaciji
    Interpersonalna i skupna komunikacija u organizaciji. Problemi u komuniciranju nadređenih i podređenih. Temelji individualnog i skupnog komunikacijskog ponašanja u organizaciji. Komunikacijski stilovi nadređenih.
  • Skupna komunikacija u organizaciji
    Skupine i procesi skupne komunikacije u organizacijama. Razvoj skupina u organizaciji. Individualni i skupni ciljevi. Komunikacija u malim skupinama. Kohezija i norme u skupini. Konformiranje i devijantno ponašanje u skupini. Suradnja u skupini. Vođenje sastanaka radnih skupina i odbora.
  • Strateška komunikacija
    Model strateške komunikacije. Analiza komunikacijske situacije i primatelja poruke. Definiranje komunikacijskih ciljeva. Razvoj komunikacijskih kompetencija. Izbor načina realizacije komunikacijskih ciljeva (definiranje komunikacijske strategije).
  • Osobine, sposobnosti i vještine učinkovitih vođe
    Taksonomije rukovoditeljskih ponašanja. Osobine vođa i učinkovitost. Kompetencije vođa i situacijska relevantnost sposobnosti. Moć i utjecaj vođe. Političko ponašanje. Participativno vodstvo. Teorija kontinuuma vodstva. Menadžerska mreža.
  • Kontingencijske teorije vođenja
    Fiedlerova teorija vodstva. Teorija put-cilj. Teorija situacijskog rukovođenja. Teorija zamjene za rukovođenje. Model višestruke povezanosti. Teorija kognitivnih resursa.
  • Karizmatsko i transformacijsko vođenje
    Atribucijska teorija karizmatskog rukovođenja. Transformacijsko naprema transakcijskom vođenju.
  • Timski rad i vođenje timova
    Obilježja komunikacije u uspješnim timovima. Vrste timova. Razvoj timova. Uloge članova tima vezane uz zadatke i komunikaciju. Povjerenje u timu. Djelotvorno ponašanje vođa timova.
  • Komunikacija u vodstvu
    Definicije rukovođenja i vodstva. Komunikacijska kompetencija vođa. Komunikacijski procesi i teorijski modeli vodstva.
  • Komunikacija kod primjene tehnika skupnog kreativnog rješavanja problema
    Osnove komunikacije u skupini prilikom kreativnog rješavanja problema. Skupne kreativne tehnike: oluja mozgova, zapisivanja misli, zapisivanje ideja, tehnika nominalne grupe, primjena individualnih tehnika u skupini. Tehnike za izbor kreativnog rješenja u skupini. Vođenje i kreativno rješavanje problema.
  • Komunikacija u procesima odlučivanja
    Vrste odluka i činitelji koji utječu na odlučivanje. Procesi komunikacije kod odlučivanja u skupini. Skupne rasprave. Osobni faktori i komunikacija kod pogrešaka u odlučivanju. Prednosti i nedostaci skupina u odlučivanju. Grupno mišljenje (%22groupthink%22) i polarizacija skupine kod odlučivanja. Uzroci zastoja u pojedinim fazama skupnog odlučivanja. Procesi komunikacije kod odlučivanja u velikim organizacijama. Uloge i zadaci vođa kod odlučivanja.
  • Komunikacija u procesima motiviranja zaposlenika
    Povezanost komunikacije i motivacije. Osnovne teorije motivacije i komunikacijski procesi u organizaciji. Posebne motivacijske tehnike. Načini utjecanja komunikacijom na povećanje motivacije zaposlenika.
  • Komunikacija kod političkog ponašanja u organizaciji
    Status i statusni simboli u organizaciji. Menadžment dojmova. Izvori moći pojedinaca i skupina u organizaciji. Koalicije, klike, oligarhija i drugi oblici povezivanja pojedinaca u interesne skupine u organizacijama. Intergrupni sukob. Medijacija u organizacijskim sukobima.
  • Etično vođenje i interkulturalna komunikacija (različitosti) u organizaciji
    Etičke dileme vezane uz vodstvo. Oblikovanje etičke klime u organizacijama. Percepcije prostora, vremena, radnih i spolnih uloga te hijerarhije u različitim kulturama. Eksplicitna i implicitna pravila u interkulturalnoj komunikaciji. Postupanje s različitostima. Činitelji kompetencije vođe u interkulturalnoj komunikaciji.
  • Komunikacija u krizama
    Faze procesa komunikacije u krizama. Prikupljanje i analiza podataka o mogućim krizama. Procjena mogućih kriza i povezanih rizika. Preventivne mjere i priprema za kriznu komunikaciju. Komunikacijski procesi i organizacija rada u timovima za upravljanje krizama. Uloga glasnogovornika u kriznim situacijama. Izrada plana za kriznu komunikaciju. Informacijski procesi u krizama. Definiranje kriznih poruka i uvjeravanje.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumjeti osnovne pojmove vezane uz komunikaciju menadžera i vođa, organizacijsku komunikaciju, komunikaciju u skupinama i timovima, interkulturalnu komunikaciju, kao i komunikaciju u krizama;
  • Analizirati činitelje koji utječu na učinkovitost vodstva i menadžerske komunikacije u organizaciji, kao i srodne činitelje koji utječu na učinkovitost i kreativnost pojedinaca i timova, procese odlučivanja i političko ponašanje u organizaciji;
  • Primijeniti znanja i vještine vezane uz vodstvo, menadžersku i organizacijsku komunikaciju za povećanje uspješnosti rada u timu, djelotvorno vodstvo timova i organizacijskih odjela, motiviranje podređenih i djelotvornije odlučivanje u skupini;
  • Pronaći i evaluirati izvore iz stručne i znanstvene literature na webu i u on-line bazama podataka koji su vezani uz vodstvo, menadžersku komunikaciju i komuniciranje u organizaciji te srodne discipline;
  • Kritički analizirati stručne tekstove povezane s menadžerskom komunikacijom i vodstvom;
  • Izraditi i prezentirati rješenja različitih zadataka ili problema vezanih uz komunikaciju menadžera i vođa, kao i suradnju u odborima, timovima i projektnim skupinama;
  • Moći odabrati, kritički evaluirati i primijeniti suvremene internetske alate koji mogu pomoći menadžerima i voditeljima timova za uspješniju komunikaciju u radnoj skupini, timu, odboru, kao i s podređenima i drugim članovima organizacije u situacijama rada na projektima, skupnog odlučivanja, informiranja i sl.
  • Pronaći na Internetu/webu i upotrebljavati dostupne materijale za e-učenje (npr. za potrebe osobnog usavršavanja i cjeloživotnog učenja) te kreirati obrazovne sadržaje za prezentaciju pomoću odabranih Web 2.0 alata (wiki, blog ili sl.).
Ishodi učenja programa
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
Osnovna literatura
  • Yukl, G., Rukovođenje u organizacijama: teorijske spoznaje, pojmovi, praktične smjernice. Jastrebarsko: „Naklada Slap“, 2008.
  • Sikavica, P., Bahtijarević-Šiber, F., Pološki Vokić, N., Temelji menadžmenta. Zagreb: Školska knjiga, 2008.
Dopunska literatura
  • Bebek, B., Integrativno vodstvo – leadership. Zagreb: Sinergija nakladništvo, Zagreb, 2005.
  • Barrett, D., Leadership communication. New York, NY: McGraw-Hill Companies, 2007.
  • DuBrin, A.J., Leadership: research findings, practice, and skills. Florence, KY: Cengage Learning, 2010.
  • Hackman, M.Z., Johnson, C.E., Leadership: a communication perspective. Prospect Hights, IL: Waveland Press, 2008.
  • Daft, R.L., The leadership experience. Mason, OH: Thomson South-Western, 2008.
  • Schein, E.H., Organizational culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass, 2004.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 24.04.2026.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda