Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Logistika
Logistics
2015/2016
4 ECTSa
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS)
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS)
Katedra za gospodarstvo
NN
2. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Ekonomika poduzetništva 1.0 (EP-DS) 2 izborni
Ekonomika poduzetništva 1.1 (EP-DS) 2 izborni
Cilj kolegija
Cilj kolegija je omogućiti studentima usvajanje teorijskih i praktičnih znanja o logistici, razumijevanje potrebe upravljanja i planiranja distribucije robe na principima integracije i koordinacije te stjecanje analitičkih i menadžerskih vještina neophodnih za primjenu stečenih znanja u poslovnom okruženju.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
11 sati
Vježbe u praktikumu
4 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dvorski Stjepan Nositelj Predavanja 15 2 1
Kovšca Vladimir Nositelj
Gregurec Iva Suradnik Seminar 15 1 2
Sadržaj predavanja
  • Temelji poslovne logistike
    Pojam i uzroci pojave poslovne logistike kao koncepcije upravljanja. Promjene u pristupu upravljanju u poduzeću putem integralnog upravljanje resursima. Analiza dodane vrijednosti koje logistika doprinosi poslovnim subjektima. Ključne komponente logistike te važnost materijalnih i informacijskih tokova u logistici.
  • Strateška važnost logistike za poduzeće
    Važnost outsourcinga u poslovanju modernih poslovnih subjekata. Sustavni razvoj modela logističkog saveza. Faze u razvoju modela logističkog saveza. Sustavna postavka osnovica logističke koncepcije. Logistička koncepcija upravljanja fizičkom distribucijom i informacijama, logistički ciljevi, upravljanje ukupnim troškovima.
  • Logistički sustavi
    Organizacija logističkog sustava u poduzeću. Logističke funkcije, organizacija odvijanja logističkih procesa i optimalizacija tijeka i zaliha robe. Identificiranje ključnih procesa u logistici. Mapiranje temeljnih elemenata logistike, te utvrđivanje mogućih poboljšanja procesa u logistici ili redizajna istih.
  • Logistika unutar poslovnih funkcija
    Veza logistike i proizvodnje Sadržaj logistike proizvodnje. Sadržaj logistike distribucije. Sadržaj logistike skladišta.
  • Obilježja logističke koncepcije
    Način promatranja logističkih problema. Logističke odluke. Logistički modeli. Ukupni troškovi i troškovni konflikti u logističkom sustavu. Logistička usluga. Usluga isporuke i usluga opskrbe. Komponente logističke usluge (servisne komponente). Učinkovitost logističkog sustava. Korisnost logističke koncepcije i zapreke za njezino provođenje.
  • Odnos logistike i drugih funkcija u poduzeću
    Logistika i marketing. Marketinška logistika. Usluga isporuke i instrumenti marketinškog spleta. Logistika i proizvodnja. Organizacijski tipovi proizvodnje i logistika proizvodnje. Logistika i nabava.
  • Logistički podsustavi poduzeća
    Provođenje cjelovitog logističkog koncepta. Izvršavanje narudžbe. Sustav izvršavanja narudžbi. Informacije o narudžbi. Funkcije izvršavanja narudžbe. Zadaće izvršavanja narudžbe. Oblici obrade narudžbe.
  • Držanje zaliha
    Pojam držanja zaliha. Funkcije držanja zaliha i vrste zaliha. Sastavni dijelovi razine zalihe. Utvrđivanje potrebnih zaliha. Dopunjavanje zaliha. Sigurnosne zalihe. Gospodarenje odabranim artiklima: ABC analiza, primjena sustava gospodarenja odabranim artiklima, XYZ analiza, LMN analiza. Sustavi planiranja i kontrole zaliha.
  • Skladište i pakiranje
    Pojam, funkcije i vrste skladišta. Otpremno skladište. Lokacija otpremnog skladišta. Mikrolokacija proizvodnog skladišta. Skladišni procesi i uže organizacijske jedinice unutar skladišta. Skladište većih količina i komisijsko skladište. Raspored robe u skladištu. Sustav pakiranja. Funkcije pakiranja. Zahtjevi pakiranja i upravljanje ambalažom.
  • Transportni sustav
    Transport i njegovo značenje u gospodarstvu. Podjela transporta. Funkcije transporta. Vrste prijevoznih sredstava. Nove tehnologije u transportu. Transportni problem izbor najpovoljnijeg transportnog sredstva i najpovoljnijeg transportnog procesa. Transportni lanac. Unutarnji transport.
  • Sustav prometa roba
    Cestovni transport. Željeznički transport. Riječni, kanalski i pomorski transport. Zračni transport. Cjevovodni transport. Vrste ugovora o prijevozu. Vrste prijevoznih dokumenata. Transportne klauzule. Vrste pošiljaka i organiziranje prijevoza u pojedinim transportnim granama. Tržište transportnih usluga i način formiranja prijevoznih tarifa u pojedinim transportnim granama.
  • Poslovna logistika u institucijskom smislu
    Organizacija poslovne logistike. Čimbenici organizacije poslovne logistike. Logistika u funkcijskoj, divizijskoj i matričnoj organizacijskoj strukturi. Logistički koncept. Poduzeća za logističke usluge kao tržišni pomagači. Vrste logističkih usluga. Posebnosti logističkih usluga.
  • Logistička poduzeća
    Špediteri (otpremnici). Uloga otpremništva u odvijanju robnog prometa. Osnovne i prateće djelatnosti otpremništva. Tehnika poslovanja otpremnika. Transportna poduzeća. Skladišna i pretovarna poduzeća. Poduzeća za pakiranje. Kooperacija logističkih poduzeća. Međuorganizacijski odnosi. Razine kooperacije. Učinci kooperacije u logističkom kanalu.
  • Međunarodni logistički sustavi
    Međunarodna logistika i međunarodni menadžment. Oblikovanje međunarodnog logističkog sustava. Posebnosti hrvatskog gospodarstva. Utjecaj globalizacije na logističke aktivnosti. Pružatelji logistike treće strane u međunarodnim odnosima.
  • Poslovna logistika u novim koncepcijama menadžmenta
    Potrebe restrukturiranja poduzeća. Koncepcija upravljanja procesima. Razvoj koncepcije. Sastavnice koncepcije. Redizajniranje i kontinuirano poboljšavanje procesa. Logistika i inovativni oblici menadžmenta.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Procijeniti vrijednost koncepta integralnog fizičkog upravljanja operacijama u poduzeću.
  • Komparirati temeljne oblike logističkih sustava i podsustava.
  • Suprotstaviti i komparirati temeljne komponente lanca nabave te izdvojiti za neko poduzeće najbitnije.
  • Analizirati strukturu troškova logističkih sustava te predložiti moguće rješenje i optimizaciju istih.
  • Organizirati odabir optimalnog prijevoznog sredstva,optimalnog prijevoznog puta uz najniže troškove.
  • Primijeniti određene zakonitosti teorije transporta u rješavanju stvarnih ekonomsko-transportnih problema.
  • Analizirati ključne čimbenike važne za kreiranje dugoročne politike nabave i distribucije.
Ishodi učenja programa
  • Analizirati i pripremiti poslovne informacije s ciljem generiranja kvalitetne i konkurentne poslovne odluke ili ideje.
  • Definirati modele višestruke regresije i korelacije za analizu statističkih podataka, primijeniti te modele za analizu podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i predvidjeti vrijednosti zavisne varijable za skup novih vrijednosti nezavisnih varijabli korištenjem regresijskog modela
  • Demonstrirati kritičko razmišljanje i razumijevanje poduzetničkih i upravljačkih promjena u malim, srednjim i velikim poduzećima u sve složenijem poslovnom okruženju.
  • Demonstrirati razumijevanje upravljačkog računovodstva s ciljem utvrđivanja temelja za planiranje, kontrolu i donošenje poslovnih odluka unutar poslovne organizacije.
  • Djelotvorno rješavati prepreke u komunikaciji u procesima pregovaranja u poslovnom okruženju.
  • Generalizirati rezultate statističke analize podataka na uzorku na ciljanu populaciju.
  • Identificirati i analizirati karakteristike institucionalnih investitora i njihovu ulogu u poslovanju malih, srednjih i velikih poduzeća.
  • Identificirati i analizirati mogućnosti i izazove poslovanja u suvremenom konkurentnom okruženju, kao i financiranje novih poduzetničkih poduhvata i ideja.
  • Identificirati i objasniti razlike u pristupima upravljanja ljudskim potencijalima zavisno od vrste gospodarske djelatnosti i tipa poslovne organizacije.
  • Integrirati znanje i vještine iz različitih područja s ciljem kreiranja najboljeg rješenja za poslovni uspjeh poduzeća.
  • Istraživati, prikupljati i vrednovati informacije iz više različitih znanstvenih i stručnih izvora, a sve s ciljem razvijanja novih pristupa u razvoju poduzetništva i gospodarstva u cjelini.
  • Kreirati i koristiti baze podataka s ciljem unapređenja marketinških aktivnosti i aktivnosti poslovnog planiranja.
  • Kritički raspravljati i razumjeti odnos korporacijskog upravljanja i upravljanja na razini malih i srednjih poduzeća.
  • Objasniti i analizirati ulogu i značenje javnog menadžmenta u stvaranju institucionalnih uvjeta poslovanja poduzeća.
  • Objasniti i kritički vrednovati projektni ciklus, kao i kriterije uspješnosti projekta, a sve s ciljem donošenja pravovaljanih poslovnih odluka i provedbe poslovnog plana.
  • Objasniti i raspraviti determinante rasta malih, srednjih i velikih poduzeća u zemljama EU te komparirati s ekonomskim rastom poduzeća u Hrvatskoj.
  • Objasniti prednosti, ali i identificirati izazove poslovanja u suvremenom poslovnom okruženju korištenjem Internet marketinga.
  • Objasniti principe odabranih metoda multivarijatne analize podataka: metode glavnih komponenata i faktorske analize te metoda grupiranja podataka (engl. clustring), primijeniti te metode na skupove podataka korištenjem IT, analizirati dobivene rezultate i na temelju rezultata preporučiti donošenje odgovarajućih poslovnih odluka.
  • Objasniti proces statističkog istraživanja, odabira uzorka te analize i interpretacije rezultata istraživanja
  • Objasniti ulogu institucionalnih investitora u provođenju korporacijskog upravljanja, ali i njihovu važnost za razvoj malog i srednjeg gospodarstva.
  • Objasniti značenje ekonomske učinkovitosti i mehanizme alociranja resursa s ciljem kreiranja kompetitivnog tržišta.
  • Opisati skup statističkih podataka korištenjem alata deskriptivne statistike pomoću IT
  • Organizirati poslovanje u sferi javno-privatnog partnerstva.
  • Prepoznati i primijeniti vještine organizacijskog ponašanja za uspješnost funkcioniranja poduzeća.
  • Prepoznati i analizirati prepreke, ali i izazove upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poslovnih sustava.
  • Primijeniti etička načela poslovanja, poduzetničke vještine, vještine djelotvorne komunikacije i vještinu pregovaranja u međunarodnom poslovnom okruženju.
  • Primijeniti suvremenu informacijsko-komunikacijsku tehnologiju u analizi informacija s realnog tržišta, ali i u unapređivanju postojećih metoda i strategija djelovanja na tržištu.
  • Primijeniti tehnike t-testa te odabranih neparametarskih metoda za testiranje hipoteza o razlikama mjera centralne tendencije
  • Primijeniti znanja o financijskim pokazateljima, metodama i modelima poslovne izvrsnosti ocjenjivanja poslovnog rezultata malih, srednjih i velikih poduzeća u praksi, kao i uspostaviti nadzor nad poslovnim rezultatom.
  • Primijeniti znanje i razumijevanje koncepta, principa i teorije projektnog ciklusa u svim vidovima gospodarske djelatnosti.
  • Primjeniti tehnike jednofaktorske i višefaktorske analize varijance za analizu statističkih podataka korištenjem IT
  • Primjeniti tehniku hi-kvadrata za utvrđivanje zavisnosti kvalitativnih varijabli
  • Razumjeti i primjenjivati poduzetničku teoriju i metode u analizi problematike upravljanja kako malih i srednjih poduzeća, tako i velikih poduzeća i javne uprave.
  • Sudjelovati u kreiranju učinkovite strategije upravljanja ljudskim potencijalima u suvremenim poslovnim organizacijama, ali i u različitim kulturnim okruženjima.
  • Vrednovati radni učinak i primijeniti sustav nagrađivanja u poduzeću
  • Transformirati znanstveno utemeljene metode u praktičan izazov kroz održivost gospodarstva u cjelini.
  • Primijeniti znanja o financijskom tržištu i financijskim pokazateljima kao osnove za uspješno upravljane institucionalnim investitorima
Osnovna literatura
  • Segetlija, Z.: Uvod u poslovnu logistiku, Ekonomski fakultet Osijek, 2008.
  • Bloomberg, D., J. LeMay, S., Hanna, J.B: Logistika, MATE, 2006.
Dopunska literatura
  • Pfohl, H.C.: Logistik Management, Springer-Verlag, Berlin, 2004.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 23.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda