Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovno odlučivanje
Business Decision-Making
2015/2016
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za organizaciju
OU
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 6 obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 6 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta Poslovno odlučivanje je upoznavanje studenata s osnovnim konceptima poslovnog odlučivanja i spoznajama teorije odlučivanja neophodnim za kvalitetnu pripremu odluke (definiranje problema i prikupljanje informacija) te razvoj modela za analizu i donošenje poslovnih odluka. U okviru kolegija analiziraju se načini odlučivanja u različitim okolnostima s obzirom na pouzdanost informacija na temelju kojih se donosi odluka (uvjeti sigurnosti, nesigurnosti i rizika), faze procesa odlučivanja te faktori odlučivanja koji utječu na kvalitetu odluke. Posebna pažnja pridaje se ulozi informacijskih sustava u odlučivanju i metodama i tehnikama odlučivanja. Studenti će usvojene metode i tehnike primjenjivati na zadacima i studijama slučaja.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Begičević Ređep Nina Nositelj Seminar 14 2 2
Hunjak Tihomir Nositelj Predavanja 15 2 1
Kadoić Nikola Suradnik Seminar 1 2 2
Sadržaj predavanja
  • 1. Uvod u poslovno odlučivanje (2 sata)
    Uvod u kolegij – ciljevi i svrha kolegija. Pojam, definiranje i uloga poslovnog odlučivanja. Problemi odlučivanja, faze procesa odlučivanja. Stilovi odlučivanja.
  • 2. Teorije odlučivanja (2 sata)
    Struktura i vrsta odluka. Kvalitativne i kvantitativne dimenzije odluke. Normativna i deskriptivna teorija odlučivanja.
  • 3. Psihološka dimenzija odlučivanja (2 sata)
    Pristupi odlučivanju (bihevioralni, humanistički, psihodinamički, kognitivni pristup). Greške (zamke) u odlučivanju.
  • 4. Organizacijski kontekst odlučivanja (2 sata)
    Važnost i utjecaj organizacijske strukture na odlučivanje u organizaciji. Utjecaj organizacijske kulture na ponašanje donositelja odluke. Etičnost donositelja odluke. Modeli etičnosti.
  • 5. Kreativno rješavanje problema (2 sata)
    Važnost kreativnosti u poslovanju. Teorije kreativnosti i kreativno rješavanje problema. Tehnike kreativnosti.
  • 6. Konflikti, moć i politika u odlučivanju (2 sata)
    Tipovi konflikata u organizaciji. Uzroci konflikata. Načini odgovaranja na konflikte. Izvori moći u organizaciji te njen utjecaj na odlučivanje. Organizacijska politika.
  • 7. Pregovaranje i odlučivanje (2 sata)
    Važnost i uloga pregovaranja u rješavanju problema. Priprema za pregovore. Strategije pregovaranja. Tipovi pregovarača. Analiza primjera.
  • 8. Grupno odlučivanje (2 sata)
    Karakteristike grupnog odlučivanja. Prednosti i nedostaci grupnog donošenja odluke. Vrste grupa u odlučivanju. Tehnike grupnog odlučivanja.
  • 9. Odlučivanje u uvjetima nesigurnosti i rizika (4 sata)
    Nesigurnost u odlučivanju. Pravila za odlučivanje na temelju stava prema nepoznatom; s pesimističkim stavom, s optimističkim stavom, koeficijent optimizma, minimaliziranje žaljenja. Stablo odlučivanja. Softverska podrška: TreePlan. Analiza rizika u odlučivanju. Vjerojatnost i očekivana vrijednost. Matrica vjerojatnosti i utjecaja. Tornado graf i strategija upravljanja rizicima. Softverska podrška: SensIt.
  • 10. Odlučivanje u uvjetima sigurnosti (2 sata)
    Programirane odluke. Linearno programiranje kao primjer.
  • 11. Metode za višekriterijsko odlučivanje (2 sata)
    Važnost metoda za višekriterijsko odlučivanje. Pregled osnovnih metoda za višekriterijsko odlučivanje. Određivanje prioriteta alternativa i težina kriterija na temelju njihovog uspoređivanja u parovima.
  • 12. AHP (Analitički Hijerarhijski Proces) metoda i njene primjene (4 sata)
    Osnove AHP metode. BOCR (Benefits-koristi, Opportunities – mogućnosti, Costs – troškovi, Risks – rizici) hijerarhijski modeli. Primjena AHP metode u grupnom odlučivanju. Primjena AHP metode u strateškom odlučivanju. Softverska podrška: SuperDecision, Decision Lens, ExpertChoice.
  • 13. Informacijski sustavi za potporu odlučivanju (2 sata)
    Uloga i važnost sustava za potporu odlučivanju. Vrste i značajke sustava za potporu odlučivanju. Analiza primjera primjene sustava za potporu odlučivanju u donošenju odluka.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Interaktivni rad sa studentima.Analize slučajeva te praktični zadaci za individualni i timski rad.
    Problemski zadaci na nastavi i domaće zadaće (ukupno 6), diskusijska aktivnost na seminarima, prezentacije i seminarski rad.
Ishodi učenja kolegija
  • razumjeti i primjeniti različite pristupe u rješavanju problema odlučivanja ovisno o njegovim karateristikama.
  • razlikovati normativne i deskriptivne modele za analizu odluke, programirane i neprogramirane odluke, strukturirane i nestrukturirane odluke te stilove odlučivanja
  • razumjeti potrebu usklađenosti između: organizacijske strukture, organizacijske kulture, organizacijske politike te odlučivanja u organizaciji
  • prepoznati faktore koji mogu utjecati na racionalnost donositelja odluke te prepoznati i izbjeći najčešće zamke (greške) u odlučivanju
  • primijeniti principe kreativnog mišljenja u rješavanju poslovnih problema
  • razumjeti prednosti i nedostatke grupnog odlučivanja te znati primijeniti osnovne metode grupnog odlučivanja
  • prepoznati potrebu za primjenom metoda za višekriterijsko odlučivanje u rješavanju višekriterijskih problema odlučivanja i znati primjeniti metodu AHP u rješavanju višekriterijskih problema odlučivanja
  • razumjeti ulogu i važnost informacijskih sustava za potporu odlučivanju u poslovanju
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Teale, M.; Dispenza, V.; Flynn, J.; Currie, D. Management Decision Making: Towards an Integrative Approach. Pearson, New York, 2003.
  • Sikavica, P. et al. Poslovno odlučivanje. Informator, Zagreb, 1999.
Dopunska literatura
  • Balakrishnan, N., Render, B., Stair, R. M. Managerial decision modeling with spreadsheets. 2nd ed. Prentice Hall, Upper Saddle River, 2007.
  • Hitt, M.A.; Miller, C.C.; Colella, A. Organizational Behavior: A Strategic Approach. John Wiley and Sons, Hoboken, 2006.
  • Hammond, J.S.; Keeney, R.L.; Raiffa, H. Smart Choices: A Practical Guide to Making Better Decisions. Broadway Books, New York, 1999.
  • Proctor, T. Creative Problem Solving for Managers: Developing skills for decision making and innovation. 2nd ed. Routledge, New York, 2005.
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 24.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda