Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Upravljanje znanjem
Knowledge Management
2017/2018
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za teorijske i primijenjene osnove informacijskih znanosti
RI
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 4 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 4 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 6 izborni
Cilj kolegija
Cilj predmeta je da osposobi studente za razumijevanje teorije, prakse, alata i tehnika upravljanja znanjem. U okviru predmeta studenti će naučiti i moći primijeniti metode analize i procjene KM rješenja te ovladati i primijeniti metode semantičkog modeliranja i rezoniranja o znanju u upravljanju znanjem. Također, studenti će razumjeti ulogu upravljanja znanjem u organizacijama, što bi im moglo pomoći u ostvarenju uspješne karijere.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
14 sati
Vježbe u praktikumu
16 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Lovrenčić Sandra Nositelj Predavanja
Seminar
7
6
2
2
1
2
Maleković Mirko Nositelj Predavanja 8 2 1
Okreša Đurić Bogdan Suradnik Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
7
1
2
2
1
3
Sekovanić Vlatka Suradnik Vježbe u praktikumu
Vježbe u praktikumu
7
1
2
2
5
3
Sadržaj predavanja
  • Uvod
    Upoznavanje studenata sa sadržajem i ulogom kolegija, oblicima nastave i načinu polaganja ispita. Znanje i upravljanje znanjem (KM).
  • Tipovi znanja
    Podatak, informacija, znanje. Alternativni pogledi na znanje. Klasifikacija znanja. Lokacije znanja. Karakteristike znanja. Znanje i inovacija.
  • Problemi
    Tipovi problema. Popperovi mogući svjetovi. Elementi logičkog rezoniranja. Znanje i vjerovanje.
  • Struktura KM rješenja
    KM i KM rješenje. KM procesi, KM sustavi, KM mehanizmi i tehnologije. KM infrastruktura.
  • Elementi implementacije KM-a
    Poslovna strategija: proces, organizacija, informacijska tehnologija (IT). Identifikacija nekih mitova o odnosu IT i KM.
  • Organizacijski utjecaji KM-a
    Utjecaji na: zaposlenike, procese, produkte i performanse.
  • Faktori koji utječu na KM
    Univerzalnost KM rješenja. Kontekstualna ovisnost KM rješenja. Kategorije kontekstualnih faktora: karakteristike zadataka, karakteristike znanja, karakteristike okruženja. Identifikacija odgovarajućeg KM rješenja.
  • KM procjena organizacije
    Važnost KM procjene. Tipovi KM procjena. Procjena KM rješenja. Procjena znanja. Procjena utjecaja.
  • Semantičko modeliranje
    Problem modeliranja. Koncept. Homonimi, sinonimi. Konceptualna mreža
  • Asocijacije
    Klasifikacija. Agregacija. Generalizacija.
  • Rezoniranje o znanju
    Potreba za formalizacijom znanja. Model mogućih svjetova. Operatori znanja i vjerovanja. Višeagentni sustav.
  • Svojstva znanja
    Svojstva operatora znanja. Metarezoniranje o znanju. Opće znanje. Distribuirano znanje.
  • Karakterizacija organizacija temeljem njihovog znanja
    Znanje o znanju: O1 [znamo što znamo], O2 [znamo što neznamo], O3 [ne znamo što znamo], O4 [ne znamo što ne znamo].
  • Kreativno rezoniranje
    Teorijska i praktična potreba za kreativnim rezoniranjem. Znanje i kreativnost. Lateralno rezoniranje.
  • Zaključak
    Kratak pregled sadržaja kolegija. Budućnost KM-a.
  • Uvod
    Upoznavanje studenata sa sadržajem i ulogom kolegija, oblicima nastave i načinu polaganja ispita. Znanje i upravljanje znanjem (KM).
  • Tipovi znanja
    Podatak, informacija, znanje. Alternativni pogledi na znanje. Klasifikacija znanja. Lokacije znanja. Karakteristike znanja. Znanje i inovacija.
  • Problemi
    Tipovi problema. Popperovi mogući svjetovi. Elementi logičkog rezoniranja. Znanje i vjerovanje.
  • Struktura KM rješenja
    KM i KM rješenje. KM procesi, KM sustavi, KM mehanizmi i tehnologije. KM infrastruktura.
  • Elementi implementacije KM-a
    Poslovna strategija: proces, organizacija, informacijska tehnologija (IT). Identifikacija nekih mitova o odnosu IT i KM.
  • Organizacijski utjecaji KM-a
    Utjecaji na: zaposlenike, procese, produkte i performanse.
  • Faktori koji utječu na KM
    Univerzalnost KM rješenja. Kontekstualna ovisnost KM rješenja. Kategorije kontekstualnih faktora: karakteristike zadataka, karakteristike znanja, karakteristike okruženja. Identifikacija odgovarajućeg KM rješenja.
  • KM procjena organizacije
    Važnost KM procjene. Tipovi KM procjena. Procjena KM rješenja. Procjena znanja. Procjena utjecaja.
  • Semantičko modeliranje
    Problem modeliranja. Koncept. Homonimi, sinonimi. Konceptualna mreža
  • Asocijacije
    Klasifikacija. Agregacija. Generalizacija.
  • Rezoniranje o znanju
    Potreba za formalizacijom znanja. Model mogućih svjetova. Operatori znanja i vjerovanja. Višeagentni sustav.
  • Svojstva znanja
    Svojstva operatora znanja. Metarezoniranje o znanju. Opće znanje. Distribuirano znanje.
  • Karakterizacija organizacija temeljem njihovog znanja
    Znanje o znanju: O1 [znamo što znamo], O2 [znamo što neznamo], O3 [ne znamo što znamo], O4 [ne znamo što ne znamo].
  • Kreativno rezoniranje
    Teorijska i praktična potreba za kreativnim rezoniranjem. Znanje i kreativnost. Lateralno rezoniranje.
  • Zaključak
    Kratak pregled sadržaja kolegija. Budućnost KM-a.
Sadržaj seminara/vježbi
  • 6 Thinking Hats
    Potencijalna tema za seminarski rad. Tehnika 6 Thinking Hats je zanimljiva tehnika za kreativno donošenje odluka koja putem različitih načina razmišljanja o problemu pokušava prodrijeti u njegovu bit.
  • Distribucija znanja
    Potencijalna tema za seminarski rad. Distribucija znanja je aktivnost kojom se znanje širi među ljudima, organizacijama odnosno unutar društva. Distribucija znanja predstavlja najveći izazov na području upravljanja znanjem unutar organizacije jer neki zaposlenici odbijaju podijeliti svoje znanje sa ostalima.
  • Formalizacija znanja o organizaciji XY
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju odabrati organizaciju te na temelju raznih izvora znanja (web stranice, marketinški materijal, osobni razgovori i intervjui i sl.) formalizirati znanje o zadanoj organizaciji.
  • Industrijska špijunaža
    Potencijalna tema za seminarski rad. Industrijska špijunaža (engl. industrial espionage, njem. Industriespionage) označava aktivnosti usmjerene prema otkrivanju poslovnih tajni konkurentskih poduzeća, s ciljem da se one iskoriste i na taj način stekne što bolja pozicija na tržištu.
  • Integracija heterogenih izvora informacija
    Potencijalna tema za seminarski rad. Organizacije i ljudi u njima neprestano prikupljaju informacije, koje su im potrebne za različite svrhe. Te informacije se prikupljaju različitim metodologijama, u različitim vremenima, a kao rezultat se dobivaju skupovi nediferenciranih, visoko heterogenih informacija. Informacije u takvim skupovima su neujednačene, različitih fizičkih i semantičkih realizacija, i upravo se zbog toga pristupa njihovoj integraciji na različitim razinama.
  • Inteligentni agenti i višeagentni sustavi
    Potencijalna tema za seminarski rad. Inteligentni agenti temelje se na tehnikama umjetne inteligencije, raspodjeljenom programiranju, internet tehnologijama, mobilnim komunikacijama. Oni djeluju samostalno u ime korisnika. Inteligentni agent predstavlja program koji je u stanju automatski obaviti zadani zadatak koji mu postavi osoba ili drugi program (agent).
  • Konceptualno modeliranje
    Potencijalna tema za seminarski rad. Konceptualno modeliranje bavi se modeliranjem objektivne stvarnosti u svrhu njezinog prikaza i praćenja informacijskom tehnologijom.
  • Kreativno rezoniranje
    Potencijalna tema za seminarski rad. Rezoniranje se odnosi na proces donošenja zaključaka na osnovi podataka prema određenim načelima polazeći od onoga što nam je poznato da bi smo donijeli novi zaključak ili procijenili predloženi. Kreativnost tj. stvaralaštvo je pojam koji se u naučno- tehničkoj literaturi koristi na sličan način kao i u svakodnevnom jeziku za označavanje misaonih procesa kojima se dolazi do rješenja, ideja, umjetničkih oblika, teorija ili proizvoda koji su jedinstveni i novi.
  • Mape uma
    Potencijalna tema za seminarski rad. Mind map ili mapa uma je diagram koji se koristi za predstavljanje riječi, ideja i zadataka povezanih i organiziranih oko glavne(centralne) riječi ili ideje. Koristimo ih za generaliziranje, vizualiziranje, strukturiranje i klasificiranje ideja i kao pomoć u učenju, organizaciji, rješavanju različitih problema i donošenju odluka.
  • Ontologije
    Potencijalna tema za seminarski rad. Informacijske znanosti ontologiju definiraju kao obrazac podatka koji predstavlja koncepte unutar neke domene i odnose između tih koncepata. Koristi se za razumijevanje objekata unutar te domene.
  • Organizacijsko učenje i organizacijsko zaboravljanje
    Potencijalna tema za seminarski rad. Organizacije uče kroz razne procese stvaranja znanja u organizaciji. Ipak, organizacije i zaboravljaju najčešće odlaskom ljudi koji imaju specifična tacitna znanja koja nisu nigdje pohranjena.
  • Otkrivanje znanja
    Potencijalna tema za seminarski rad. Otkrivanje znanja je koncept automatskog traženja velikog broja podataka za eventualne rezultate koji bi se mogli smatrati znanjem.
  • Poslovna inteligencija
    Potencijalna tema za seminarski rad. Poslovna inteligencija (Business Intelligence, BI) je skup metodologija i softverskih alata koji omogućavaju korištenje podataka iz skladišta podataka (Data Warehouse) i njihovo pretvaranje u informaciju potrebnu za donošenje poslovnih odluka.
  • Poslovna pravila
    Potencijalna tema za seminarski rad. Poslovna pravila opisuju operacije, definicije i ograničenja koja se primjenjuju na organizaciju. Upotrebljavaju se kako bi pomogla nekoj organizaciji odnosno poduzeću u lakšem postizanju ciljeva. Osim toga, koriste se i kako bi pripomogla prenošenju načela i sredstava, za komunikaciju između organizacije i ostalih zainteresiranih strana, za prikazivanje izvršenja zakonitih obaveza, za djelotvornije i efikasnije poslovanje odnosno upravljanje u organizaciji, za automatizaciju različitih operacija i slično.
  • Povijest upravljanja znanjem
    Potencijalna tema za seminarski rad. Povijest upravljanja znanjem u načelu počinje početkom 90-tih u to vrijeme je upravljanje znanjem kao područje bilo novo i neistraženo pa su mnoge diskusije ostale samo teoretske, ali u to vrijeme je bilo nekoliko obećavajućih projekata vezanih uz znanje koji su bili istaknuti.
  • Prikupljanje znanja
    Potencijalna tema za seminarski rad. Prikupljanje znanja obuhvaća iznošenje znanja,prikupljnaje, analizu, modeliranje i vrednovanje znanja u procesu KM-a.
  • Proizvodi i alati za upravljanje znanjem
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju pronaći niz alata koji se koriste pri upravljanju znanjem te opisati njihove mogućnosti, prednosti i nedostatke.
  • Razumijevanje i razlikovanje umjetne inteligencije i upravljanja znanjem
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju opisati dva u načelu povezana područja ali ih znati jasno diferencirati.
  • Rječnik pojmova domene XY
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju odabrati proizvoljnu domenu te ju formalizirati u obliku rječnika na semantičkom wiki sustavu.
  • Rudarenje i skladištenje podataka
    Potencijalna tema za seminarski rad. Danas kada cijeli svijet čini jedno globalno selo povezano putem satelita i interneta, pojavljuje se masivna količina podataka dostupna svima nama, a na nama je da sebi podložimo te podatke, tj. da iz tih podataka izvučemo samo one korisne i iz njih stvorimo znanje. Dakako da je taj postupak najpotrebniji poslovnim ljudima koji moraju donositi neke važne poslovne odluke pa je to razlog zašto velike kompanije imaju i posebne odjele koje razvijaju modele rudarenja podataka, a nešto više o tome ćemo u nastavku razraditi.
  • Semantički web
    Potencijalna tema za seminarski rad. Semantički web predlaže da se pomogne računalima %22čitanje%22 i korištenje Web-a. Velika ideja je poprilično jednostavna -- metadata dodana na web stranicu može napraviti postojeći World Wide Web čitljiv.
  • Semantičko modeliranje
    Potencijalna tema za seminarski rad. Semantičko modeliranje je, po svoj prirodi, tehnika za organizaciju znanja.
  • Sustavi temeljeni na znanju
    Potencijalna tema za seminarski rad. Sustavi temeljeni na znanju jesu računalni programi temeljeni na znanju iz nekog specijalističkog područja, te u tom području postižu kvalitetu i efikasnost rasuđivanja eksperata i na taj način pomažu u rješavanju problema.
  • Suvremene organizacije i upravljanje znanjem
    Potencijalna tema za seminarski rad. Znanje čini skup činjenica, informacija i vještina stečenih izobrazbom ili iskustvom, s ciljem teoretskog ili praktičnog razumijevanja i rješavanja problema. Za postizanje izvrsnosti neophodno je stalno ulaganje u znanje pojedinaca, kao i organizacije kojoj pripadaju – vrijednost organizacije čine ljudi, njihovo znanje i umješnost korištenja znanja. Konkurentska se prednost organizacije ostvaruje sposobnošću kreiranja i korištenja znanja – znanje ima stratešku ulogu u vođenju moderne organizacije.
  • Tehnologije za upravljanje znanjem
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju prepoznati suvremene tehnologije za upravljanje znanjem i opisati ih.
  • Učeća organizacija
    Potencijalna tema za seminarski rad. Učeća organizacija je ona organizacija u kojoj ljudi na svim nivoima, individualno ili kolektivno, kontinuirano povećavaju svoj kapacitet da bi došli do cilja kojeg priželjkuju (znanja).
  • Unifed Modeling Language
    Potencijalna tema za seminarski rad. UML je jezik za objektno-orijentirano semantičko modeliranje sustava. Studenti trebaju opisati mogućnosti njegovog korištenja u upravljanju znanjem.
  • Upravljanje znanjem i alati za rad u skupini
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju prepoznati alate za rad u skupini kao potencijalne alate za upravljanje znanjem te ih opisati iz gledišta upravljanja znanjem u organizaciji.
  • Upravljanje znanjem i ljudskim potencijalima
    Potencijalna tema za seminarski rad. Upravljanje znanjem i upravljanje ljudskim potencijalima dvije su neminovno povezane discipline. Studenti trebaju prepoznati tu povezanost i opisati je.
  • Upravljanje znanjem i multimedija
    Potencijalna tema za seminarski rad. Multimedija je danas suvremeni način prikaza znanja. Studenti trebaju prepoznati potencijalne mogućnosti multimedije u upravljanju znanjem i opisati ih.
  • Upravljanje znanjem i organizacijska kultura
    Potencijalna tema za seminarski rad. Organizacijska kultura jedna je od ključnih faktora uspjeha upravljanja znanjem. Kako organizacijska kultura utječe na upravljanje znanjem studenti trebaju opisati u ovom seminarskom radu.
  • Upravljanje znanjem i organizacijska struktura
    Potencijalna tema za seminarski rad. Organizacijska struktura definira poredak u organizaciji - odnosno definira prava i obveze ljudi u organizaciji. Koja prava i obveze postoje pri upravljanju znanjem pitanje je koje studenti trebaju odgovoriti kroz ovaj seminarski rad.
  • Upravljanje znanjem i poslovni procesi
    Potencijalna tema za seminarski rad. Organizacija koja uvodi upravljanje znanjem mora voditi računa o KM procesima. Na koji način to organizacije čine studenti trebaju odgovoriti i opisati u ovom seminarskom radu.
  • Upravljanje znanjem i strategija
    Novi Potencijalna tema za seminarski rad. Strategija je ključ uspjeha. Kakvu strategiju provesti za uspješno upravljanje znanjem je pitanje koje studenti trebaju odgovoriti u ovom seminarskom radu.
  • Upravljanje znanjem i WEB2.0
    Potencijalna tema za seminarski rad. WEB2.0 u odnosu na postojeći World Wide Web stavlja naglasak na uključenost pojedinaca u razvoj samog weba. Kakve su mogućnosti primjene ovog koncepta u upravljanju znanjem pitanje je koje studenti trebaju odgovoriti u ovom seminarskom radu.
  • Upravljanje znanjem u organizaciji XY
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju pronaći organizaciju za koju mogu dobiti adekvatne podatke te opisati na koji način se upravljanje znanjem provodi u toj organizaciji.
  • Visoka cijena nepronalaska informacija
    Potencijalna tema za seminarski rad. Koliko košta informacija u pravo vrijeme, na pravom mjestu? A koliko košta ne pronalazak takve informacije? Takva i slična pitanja tema su za promišljanje u ovom seminarskom radu.
  • Vrste prikaza znanja
    Potencijalna tema za seminarski rad. Studenti trebaju prepoznati različite mogućnosti prikaza znanja i opisati ih.
  • Vrste znanja
    Potencijalna tema za seminarski rad. Postoji mnogo različitih podjela vrsta znanja. Studenti ih trebaju prepoznati i opisati u ovom seminarskom radu.
  • Hipertekst organizacija
    Potencijalna tema za seminarski rad. Nonakina hipertekst organizacija primjer je koncepta organizacije temeljene na znanju. Studenti trebaju opisati taj koncept i potkrijepiti ga primjerima.
  • Semantički wiki sustavi
    Potencijalna tema za seminarski rad. Semantički wiki sustavi progresivna su tehnologija za upravljanje znanjem. Koji sustavi postoje i koje su njihove prednosti odnosno nedostaci studenti trebaju opisati u ovom seminarskom radu.
  • Vizualizacija znanja i podataka
    Potencijalna tema za seminarski rad. Znanje i podatke moguće je vizualizirati različitim tehnikama. Studenti trebaju prepoznati te tehnike te ih opisati u ovom seminarskom radu.
  • KM Procesi
    Potencijalna tema za seminarski rad. Postoji niz procesa upravljanja znanjem. Te procese valja prepoznati i opisati u ovom seminarskom radu.
  • KM Procjene
    Potencijalna tema za seminarski rad. Koliko dobro se provodi upravljanje znanjem i na koji način to mjeriti pitanje je na koje studenti trebaju odgovoriti u ovom seminarskom radu.
  • Svijetovi Karla Poppera
    Potencijalna tema za seminarski rad. Karl Popper opisao je tri svijeta na koje raztavlja svemir. Ta su tri svijeta bitna iz perspektive ljudske spoznaje i znanja. Zašto su oni bitni studenti trebaju odgovoriti u ovom seminarskom radu.
  • Uvod u vježbe
    Ishodi učenja, ciljevi, plan rada.
  • Znanje i upravljanje znanjem
    Znanje, eksplicitno znanje, tacitno znanje, upravljanje znanjem, tehnologije za upravljanje znanjem.
  • Semantički wiki sustavi
    Wiki sustavi, Semantički web, Semantički wiki sustavi.
  • Semantičko modeliranje i objektno-orijentirani pristup modeliranju znanja
    Semantičko modeliranje, Koncepti, Relacije, Objekti, Domene, Atributi, Hijerarhija klasa.
  • Upiti i F-Logika
    Upiti, logika temeljena na okvirima (engl. F-logic, frame logic).
  • Upravljanje znanjem pomoću ontologija
    Alat Protege, upravljanje ontologijama, vizualizacija znanja.
Ishodi učenja kolegija
  • opisati ključne komponente KM rješenja: infrastruktura
  • mehanizmi i tehnologije, sustavi i procesi
  • analizirati i evaluirati: utjecaje KM na organizaciju, faktore koji utječu na KM
  • procijeniti KM rješenje organizacije
  • pokazati razumijevanje važnosti intelektualnog kapitala u stjecanju kompetitivne prednosti organizacija
  • razumjeti i primijeniti koncepte i alate semantičkog modeliranja, rezoniranja o znanju i lateralnog rezoniranja u realizaciji KM rješenja
  • primijeniti odgovarajući alat za prikaz i upravljanje znanjem u kreiranju ontologije neke aplikacijske domene
  • raditi u timu, uključujući i distribuirani timski rad korištenjem kolaborativnog alata, i prezentirati rezultate
  • jasno karakterizirati tipove znanja i strukturu KM rješenja.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Maleković, M. Predavanja
  • Becerra-Fernandez, I.; Gonzales, A.; Sabherval, R. Knowledge Management: Challenges, Solutions, and Technologies. Pearson Education, Upper Saddle River, 2004.
Dopunska literatura
  • Choo, C.W. Information Management for the Intelligent Organization. Information today, Inc., 2002.
  • Malhotra, Y. Knowledge Management and Business Model Innovation. Idea Group Publishing, 2001.
  • Srikantaiah, T.K.; Koening, M.E.D. Knowledge Management for the Information Professional. Information Today, Inc., 2001.
Slični kolegiji
  • Kent State University
  • School of Information, The University of Texas at Austin
  • University of Westminster, Harrow School of Computing
  • Nordic Research School in Library and Information Science
  • Dominican University, Center for Knowledge Management,
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda