Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Upoznati studente s temeljnim poslovnim procesima u proizvodnim poduzećima te drugim profitnim i neprofitnim organizacijama. Predočiti poduzeće kao sustav i objasniti ulogu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija u njegovom upravljanju. Sistematizirati procese u kataloške grupe. Sistematizirati informacijske, materijalne i ostale tijekove u organizacijama. Detaljno izučiti poslovnu logiku i algoritme funkcioniranja tipičnih poslovnih procesa
Poduzeće kao sustav i organizacija. Pojam poduzeća. Klasifikacija poduzeća. Sustavni, organizacijski i funkcionalni prikaz poduzeća. Osnovni transformacijski proces i veza poduzeća s okolinom. Organizacijski sustav i njegovi procesi. Organizacijski sustav i njegov informacijski podsustav.
Planiranje i prodaja proizvoda. Opis procesa planiranja i prodaje proizvoda i njegovih aktivnosti. Predviđanje potražnje kao tehnika planiranja prodaje. Metode predviđanja (metode vremenskih serija i regresijska analiza). Mjere točnosti predviđanja. Korištenje Excel-a za predviđanje potražnje.
Tehnička priprema rada. Opis procesa oblikovanja proizvoda i tehnološkog procesa i njegovih aktivnosti. Izrada osnovne tehničke dokumentacije (CAD, CAE). Izrada i računalni zapis sastavnica (Bill of Materials – BOM). Sklopna, strukturna i količinska popis operacija. Funkcija tehničke i tehnološke dokumentacije.sastavnica i pregledi upotrebe dijela. Tehnološka dokumentacija – postupnik i
Upravljanje zalihama. Pojam i funkcija skladišta. Troškovi zaliha. ABC klasifikacija. Parametri upravljanja zalihama. Modeli upravljanja zalihama. Minimalne i maksimalne količine naručivanja. Točka naručivanja. Ekonomična količina naručivanja (Economic order Quantity – EOQ) za razne modele potrošnje.
Planiranje proizvodnje i proizvodnih kapaciteta. Osnovno planiranje potražnje i obujma proizvodnje (Master Production Schedule-MPS). Strategije zaposjedanja proizvodnih kapaciteta. Planiranje kapaciteta za proizvodnju (Capacity requirements planning – CRP).
Planiranje proizvodnih resursa. Planiranje potreba materijala za proizvodnju (Material requirements planning – MRP). Matični i strukturni podaci o proizvodnim čimbenicima. Raspuštanje sastavnica. Nezavisne, primarne i sekundarne potrebe. Nalozi za proizvodnju i nalozi za nabavu. ERP i MRP moduli za računalno planiranje proizvodnih resursa.
Planiranje projekata. Pojam projekta i vođenja projekta. Oblikovanje projektnog tima. Planiranje projekta. Mrežni dijagram kao grafički prikaz plana projekta. Matrica prethođenja. Pravila izgradnje mrežnog dijagrama po CPMmetodi.
Proračun vremena na mrežnom dijagramu i vođenje projekata. Vremenska analiza projekta. Kritične aktivnosti, kritični put i trajanje projekta. Vremenske rezerve. Gantogram. Povratne obavijesti i nadzor nad odvijanjem projekta. Upotreba alata MS Project za planiranje i vođenje projekata.
Jednostavno terminiranje. Pojam radnog naloga i radnog mjesta. Protočno terminiranje. Optimalno raspoređivanje poslova na jednom resursu. Raspoređivanje poslova na dva resursa (Johnsonovo pravilo).
Terminiranje u realnim uvjetima. Raspoređivanje poslova na više resursa. Kriteriji za terminiranje. Nadzor izvršavanja naloga. Izvješća nadzora proizvodnje. Raspoređivanje kadrova. Outsourcing i Just-in-Time.
Upravljanje lancem nabave. Pojam lanca nabave. Upravljanje lancem nabave (Supply Chain Management). Opis upravljanja dijelovima lanca nabave. Uloga suvremenih Internet tehnologija na SCM. Transportni problem.
Optimalizacija na linearnom modelu. Pojam linearnog programiranja. Opći model linearnog programiranja. Grafička rješenja problema maksimuma i minimuma.
Redovi čekanja i slučajni procesi. Pojam redova čekanja. Problem opsluživanja kod slučajnih poziva. Model jednog poslužitelja. Model s više poslužitelja. Područja primjene u računalnim mrežama.
Osiguranje kakvoće u poslovnim procesima. Pojam kvalitete. Načela integralnog upravljanja kvalitetom (TQM). Troškovi kvalitete. Učinci kvalitete na produktivnost. Statistička kontrola kvalitete. Kontrolne karte i područja primjene.
Standardi i alati za modeliranje i prikaz poslovne tehnologije. Pojam poslovne tehnologije. Model tokova rada (Work Flow). Odnos poslovne tehnologije i informacijskog sustava. Alati za modeliranje i prikaz poslovnih procesa.
Sadržaj seminara/vježbi
Primjeri za algoritme pojedinih poslovnih procesa U okviru vježbi razrađivati će se primjeri za algoritme pojedinih poslovnih procesa, uz korištenje Excel-a i DSwindows alata. Svako obrađeno poglavlje na predavanjima biti će popraćeno laboratorijskom vježbom, u okviru koje će studenti naučiti kako praktično koristiti stečena znanja u poslovnoj praksi.
Ishodi učenja kolegija
razumjeti poslovne procese u organizaciji i informacijske i materijalne veze među njima.
razumjeti algoritme odvijanja pojedinih procesa i iste primijeniti na zadani slučaj.
razlikovati ulogu pojedinih poslovnih procesa u proizvodnim organizacijama.
pratiti informacijske tokove od nabave, preko proizvodnje do prodaje.
informacijski povezati poslovne procese u logičan slijed, na temelju predviđanja potražnje za proizvodima
primijeniti određene algoritme radi rješavanja ili optimizacije pojedinih slučajeva u poslovanju organizacije.
Ishodi učenja programa
razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
Brumec, J.; Dobrović, Ž. Poslovni procesi u organizaciji. elektronička skripta, dostupna na Moodlu
Monks, J. Schaum's outline of operations management. 2nd ed. McGraw-Hill, New York, 1996.
Slični kolegiji
Operations Management ili na svim poslovnim studijima u Europi (npr. Manchester Metropolitan University-Business School)
Management of Operations u SAD (npr. University of Chicago-Graduate School of Business ili MIT-Sloan)
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 29.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 28.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.