Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni procesi u organizaciji
Operations Management
2017/2018
5 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za organizaciju
OU
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 4 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 4 obavezan
Cilj kolegija
Upoznati studente s temeljnim poslovnim procesima u proizvodnim poduzećima te drugim profitnim i neprofitnim organizacijama. Predočiti poduzeće kao sustav i objasniti ulogu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija u njegovom upravljanju. Sistematizirati procese u kataloške grupe. Sistematizirati informacijske, materijalne i ostale tijekove u organizacijama. Detaljno izučiti poslovnu logiku i algoritme funkcioniranja tipičnih poslovnih procesa
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
45 sati
Auditorne vježbe
15 sati
Vježbe u praktikumu
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Pihir Igor Nositelj Auditorne vježbe
Vježbe u praktikumu
Predavanja
2
2
2
1
1
3
4
6
1
Tomičić-Pupek Katarina Nositelj Predavanja 5 3 1
Tomičić Furjan Martina Izvođač Auditorne vježbe
Vježbe u praktikumu
Predavanja
13
13
8
1
1
3
4
6
1
Kušer Martina Demonstrator
Sadržaj predavanja
  • Poduzeće kao sustav i organizacija.
    Pojam poduzeća. Klasifikacija poduzeća. Sustavni, organizacijski i funkcionalni prikaz poduzeća. Osnovni transformacijski proces i veza poduzeća s okolinom. Organizacijski sustav i njegovi procesi. Organizacijski sustav i njegov informacijski podsustav.
  • Planiranje i prodaja proizvoda.
    Opis procesa planiranja i prodaje proizvoda i njegovih aktivnosti. Predviđanje potražnje kao tehnika planiranja prodaje. Metode predviđanja (metode vremenskih serija i regresijska analiza). Mjere točnosti predviđanja. Korištenje Excel-a za predviđanje potražnje.
  • Tehnička priprema rada.
    Opis procesa oblikovanja proizvoda i tehnološkog procesa i njegovih aktivnosti. Izrada osnovne tehničke dokumentacije (CAD, CAE). Izrada i računalni zapis sastavnica (Bill of Materials – BOM). Sklopna, strukturna i količinska popis operacija. Funkcija tehničke i tehnološke dokumentacije.sastavnica i pregledi upotrebe dijela. Tehnološka dokumentacija – postupnik i
  • Upravljanje zalihama.
    Pojam i funkcija skladišta. Troškovi zaliha. ABC klasifikacija. Parametri upravljanja zalihama. Modeli upravljanja zalihama. Minimalne i maksimalne količine naručivanja. Točka naručivanja. Ekonomična količina naručivanja (Economic order Quantity – EOQ) za razne modele potrošnje.
  • Planiranje proizvodnje i proizvodnih kapaciteta.
    Osnovno planiranje potražnje i obujma proizvodnje (Master Production Schedule-MPS). Strategije zaposjedanja proizvodnih kapaciteta. Planiranje kapaciteta za proizvodnju (Capacity requirements planning – CRP).
  • Planiranje proizvodnih resursa.
    Planiranje potreba materijala za proizvodnju (Material requirements planning – MRP). Matični i strukturni podaci o proizvodnim čimbenicima. Raspuštanje sastavnica. Nezavisne, primarne i sekundarne potrebe. Nalozi za proizvodnju i nalozi za nabavu. ERP i MRP moduli za računalno planiranje proizvodnih resursa.
  • Planiranje projekata.
    Pojam projekta i vođenja projekta. Oblikovanje projektnog tima. Planiranje projekta. Mrežni dijagram kao grafički prikaz plana projekta. Matrica prethođenja. Pravila izgradnje mrežnog dijagrama po CPMmetodi.
  • Proračun vremena na mrežnom dijagramu i vođenje projekata.
    Vremenska analiza projekta. Kritične aktivnosti, kritični put i trajanje projekta. Vremenske rezerve. Gantogram. Povratne obavijesti i nadzor nad odvijanjem projekta. Upotreba alata MS Project za planiranje i vođenje projekata.
  • Jednostavno terminiranje.
    Pojam radnog naloga i radnog mjesta. Protočno terminiranje. Optimalno raspoređivanje poslova na jednom resursu. Raspoređivanje poslova na dva resursa (Johnsonovo pravilo).
  • Terminiranje u realnim uvjetima.
    Raspoređivanje poslova na više resursa. Kriteriji za terminiranje. Nadzor izvršavanja naloga. Izvješća nadzora proizvodnje. Raspoređivanje kadrova. Outsourcing i Just-in-Time.
  • Upravljanje lancem nabave.
    Pojam lanca nabave. Upravljanje lancem nabave (Supply Chain Management). Opis upravljanja dijelovima lanca nabave. Uloga suvremenih Internet tehnologija na SCM. Transportni problem.
  • Optimalizacija na linearnom modelu.
    Pojam linearnog programiranja. Opći model linearnog programiranja. Grafička rješenja problema maksimuma i minimuma.
  • Redovi čekanja i slučajni procesi.
    Pojam redova čekanja. Problem opsluživanja kod slučajnih poziva. Model jednog poslužitelja. Model s više poslužitelja. Područja primjene u računalnim mrežama.
  • Osiguranje kakvoće u poslovnim procesima.
    Pojam kvalitete. Načela integralnog upravljanja kvalitetom (TQM). Troškovi kvalitete. Učinci kvalitete na produktivnost. Statistička kontrola kvalitete. Kontrolne karte i područja primjene.
  • Standardi i alati za modeliranje i prikaz poslovne tehnologije.
    Pojam poslovne tehnologije. Model tokova rada (Work Flow). Odnos poslovne tehnologije i informacijskog sustava. Alati za modeliranje i prikaz poslovnih procesa.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Primjeri za algoritme pojedinih poslovnih procesa
    U okviru vježbi razrađivati će se primjeri za algoritme pojedinih poslovnih procesa, uz korištenje Excel-a i DSwindows alata. Svako obrađeno poglavlje na predavanjima biti će popraćeno laboratorijskom vježbom, u okviru koje će studenti naučiti kako praktično koristiti stečena znanja u poslovnoj praksi.
Ishodi učenja kolegija
  • razumjeti poslovne procese u organizaciji i informacijske i materijalne veze među njima.
  • razumjeti algoritme odvijanja pojedinih procesa i iste primijeniti na zadani slučaj.
  • razlikovati ulogu pojedinih poslovnih procesa u proizvodnim organizacijama.
  • pratiti informacijske tokove od nabave, preko proizvodnje do prodaje.
  • informacijski povezati poslovne procese u logičan slijed, na temelju predviđanja potražnje za proizvodima
  • primijeniti određene algoritme radi rješavanja ili optimizacije pojedinih slučajeva u poslovanju organizacije.
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Brumec, J.; Dobrović, Ž. Poslovni procesi u organizaciji. elektronička skripta, dostupna na Moodlu
  • Russell, R.S.; Taylor, B.W. Operations Management. Prentice Hall, Upper Saddle River, 2008.
Dopunska literatura
  • Monks, J. Schaum's outline of operations management. 2nd ed. McGraw-Hill, New York, 1996.
Slični kolegiji
  • Operations Management ili na svim poslovnim studijima u Europi (npr. Manchester Metropolitan University-Business School)
  • Management of Operations u SAD (npr. University of Chicago-Graduate School of Business ili MIT-Sloan)
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 26.04.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda