Osnovne informacijemdi-information-variantIzvođači nastavemdi-account-groupNastavni plan i programmdi-clipboard-text-outlineModel praćenjamdi-human-male-boardIspitni rokovimdi-clipboard-check-outlineRasporedmdi-calendar-clockKonzultacijemdi-account-voice
Cilj kolegija je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja marketinga. U kolegiju će se posebno obratiti pozornost na marketing informacijskih sustava i njihovo projektiranje. Kroz predavanja, seminare, vježbe i ostale obrazovne oblike, studente će se nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija
Pojam i definicija marketinga Pojmovno određenje marketinga. Tržište i kategorije tržišta. Ponuda vrijednosti. Potražnja vrijednosti. Ishodišta marketinga u ekonomskoj teoriji. Upravljanje marketingom. Mogućnosti nastupa poduzeća, organizacija i institucija na tržištu. Koncepcije marketinga. Proizvodna koncepcija. Koncepcija proizvoda. Prodajna koncepcija. Marketinška koncepcija.
Okruženje marketinga. Eksterno okruženje. Makrookruženje marketinga. Ekonomske snage. Konkurencija. Gospodarsko politički utjecaji u marketingu. Mikrookruženje marketinga. Tržište. Dobavljači. Interno okruženje. Praćenje i analiza okruženja. Odgovori na promjene u okruženju.
Izazovi marketinga Tržištem vođeno poduzeće. Benchmarking. Marketing vrijednosti i odnosa suradnje. Marketing vrijednosti. Marketing odnosa i suradnje. Mogućnosti primjene Interneta u marketingu. Marketing dodanih vrijednosti. Image i predodžba. Ciljevi i struktura imagea Etika u marketingu. Izvorišta etike. Poslovna etika i etika u marketingu.
Planiranje u marketingu Planiranje marketinških aktivnosti. Marketinški upravljački proces. Analiza situacije. Utvrđivanje ciljeva. Izbor ciljne skupine. Oblikovanje strategija marketinškog miksa. Plan kao pisani dokument. Provedba plana. Kontrola ostvarenja. Marketinška strategija.
Istraživanje tržišta Proces istraživanja tržišta. Vrste istraživanja. Vrste i izvori podataka. Metode i načini ispitivanja. Uzorci i uzorkovanje. Analiza podataka i interpretacija rezultata. Izrada izvještaja. Marketing informacijskih sustava. Osnove postavke informacijskih sustava u marketingu. Marketinški informacijski sustavi. Evolucija informacijskih sustava. Transakcijski informacijski sustavi. Marketinški izvještajni sustavi. Marketinški sustavi podrške odlučivanju. Ekspertni sustavi.
Segmentacija, pozicioniranje i predviđanje Proces segmentacije. Pristupi segmentacije tržišta. Zemljopisna segmentacija. Demografska segmentacija. Psihografska segmentacija. Segmentacija na osnovi ponašanja. Segmentacija poslovnog tržišta. Pozicioniranje i predviđanje. Određivanje ciljnog tržišta i konkurenata. Strategije pozicioniranja. Mjerenje i predviđanje tržišnih prilika. Definiranje potencijala tržišta. Mjerenje potražnje na tržištu. Procjena buduće potražnje. Analiza vremenskih serija.
Ponašanje potrošača Čimbenici ponašanja potrošača. Društveni čimbenici. Psihološki čimbenici. Proces donošenja odluka o kupnji. Tržište poslovne potrošnje i ponašanje u kupnji. Vrste tržišta. Tržište proizvođača. Tržište posrednika. Izvedenost potražnje. Neelastičnost potražnje. Utjecaj zadovoljstva na lojalnost klijenata i profit tvrtke. Istraživanje vrijednosti za klijente. Definiranje zadovoljstva klijenata. Ispitivanje klijenata o njihovom zadovoljstvu.
Tržište poslovne potrošnje Vrste poslovnog tržišta. Tržište proizvođača. Tržište posrednika. Tržište vladinih agencija. Obilježja poslovnog tržišta. Izvedenost potražnje. Upravljanje lancem nabave. Specifičnosti procesa kupnje poslovnog kupca. Teorijski okviri ponašanja poslovnog kupca. Čimbenici okružja. Čimbenici organizacijskog kupca. Donošenje odluka o kupnji na poslovnom tržištu. Faze u procesu donošenja odluke o kupnji.
Marketing element - Proizvod Tržišna svojstva proizvoda. Razvoj novog proizvoda. Marketinški program za lansiranje novog proizvoda na tržište. Praćenje tržišnog razvoja proizvoda. Komercijalizacija proizvoda. Proces prihvaćanja i difuzije proizvoda. Životni ciklus proizvoda. Marka proizvoda. Odluke o markama. Proširenje imena marke. Pozicioniranje proizvoda.
Marketing element - Prodaja i distribucija Prodaja. Strategijska prodaja. Kontrola prodajnog poslovanja. Kontrola godišnjeg plana. Kontrola profitabilnosti i uspješnosti. Strateška kontrola. Psihologija prodaje. Psihologija u procesima istraživanja tržišta prodaje. Distribucijski kanali. Vrste distribucijskih kanala. Vrste i oblici trgovine. Trgovina na malo i na veliko.
Marketing element - Cijena Determinante u procesu određivanja cijena. Determinante unutar i izvan poduzeća. Pristupi određivanju cijena. Opća ekonomska teorija. Marketinška teorija. Financijska teorija. Strateški ciljevi određivanja cijena. Politike određivanja cijena. Određivanje cijena za nove proizvode. Psihološko određivanje cijena. Promotivno određivanje cijena. Metode određivanja cijena. Troškovno orijentirane metode. Tržišno orijentirane metode. Iniciranje i reagiranje na promjene cijena.
Marketing element - Promocija Marketinška komunikacija. Ciljevi komunikacije. Komunikacijski proces. Komunikacija u funkciji promocije. Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom. Promotivni miks. Oglašavanje. Funkcije oglašavanja. Vrste oglašavanja. Proces oglašavanja. Publicitet i odnosi s javnošću. Unapređenje prodaje. Osobna prodaja. Direktni marketing.
Organizacija marketinga Razvoj organizacije marketinga. Sustavi poslovne organizacije i organizacije marketinga. Razina organizacije marketinga u poslovnom sustavu. Oblici organizacije. Djelotvornost organizacije marketinga. Ljudski potencijali u Marketingu. Marketing usluga. Definiranje i klasifikacija usluga. Specifična obilježja usluga. Specifičnosti tržišta usluga. Specifičnosti elemenata marketinškog miksa. Kvaliteta usluge.
Institucijski marketing Sudionici i motivi razmjene na poslovnim tržištima. Značajke upravljanja marketingom na poslovnim tržištima. Osebujnost istraživanja poslovnih tržišta. Mogućnosti i ograničenja marketinškog miksa na poslovnim tržištima. Primjena marketinga u ostvarenju misija neprofitnih institucija. Tržišta vladinih nabava i marketing. Glavni utjecaji i razina odlučivanja vlade kao kupca. Lobiranje.
Međunarodni marketing Domaći i međunarodni marketing. Globalna strategija naspram lokalne. Okruženje međunarodnog marketinga. Sustav međunarodne trgovine. Faktori koji potiču međunarodnu trgovinu. Konkurentnost na svjetskom tržištu. Ekonomsko okruženje. Odluke o nastupu u inozemstvu. Istraživanje prilika i stranih tržišta. Međunarodna poduzeća. Strategija ulaska na strana tržišta. Unutarnje varijable. Odluke o marketinškom programu.
Sadržaj seminara/vježbi
Pojam i definicija marketinga Definicija i povijesni razvoj marketinga. Rasprava o važnosti marketinga te razvoj koncepcija kroz povijest.
Okruženje marketinga Definiranje PESTLE modela i utjecaja pojedinih elemenata tog modela na marketing. Obrada poslovnog slučaja na temu marketinškog okruženja, i diskusija sa studentima.
Izazovi marketinga Obrada i rasprava o novim pojavama koje su se javile unutar marketinga pod utjecajem razvoja novih tehnologija. Obrada poslovnog slučaja na temu benchmarkinga i etike u marketingu. Rasprava sa studentima.
Planiranje u marketingu Pojašnjenje marketinške strategije i odabira ciljnog segmenta. Obrada poslovnog slučaja na temu određivanja ciljnog segmanta, tj. ciljne skupine. Rasprava sa studentima.
Istraživanje tržišta Obrada osnovnih vrsta istraživanja i važnosti istraživanja tržišta za poduzeća i pojedince. Navođenje važnosti informacijskih sustava u istraživanju tržišta. Obrada poslovnog slučaja na temu istraživanja tržišta. Rasprava sa studentima.
Segmentacija, pozicioniranje i predviđanje Napominjane važnosti pravilnog segmentiranja tržišta i pozicioniranja proizvoda/usluga za marketing. Obrada poslovnog slučaja na temu segmentiranja tržišta ili pozicioniranja proizvoda/usluga. Rasprava sa studentima.
Ponašanje potrošača Objašnjenje važnosti ponašanja potrošača i poznavanja sadašnjih i potencijalnih potrošača, njihovih želja i potreba. Obrada poslovnog slučaja na temu ponašanja potrošača. Rasprava sa studentima.
Tržište poslovne potrošnje Naučiti studente kako razlikovati tržište poslovne potrošnje od tržišta krajnje potrošnje i koje su karakteristike i koja je važnost informacijskih sustava na tom tržištu. Obrada poslovnog slučaja na temu tržišta poslovne potrošnje. Rasprava sa studentima.
Proizvod Objašnjenje važnosti proizvoda kao dijela marketinškog miksa, njegovog razvoja i postojanja na tržištu. Pobliže objasniti važnost marke za poduzeće i klijenta, i razlikovanje proizvoda koji je marka od onoga koji nije. Obrada poslovnog slučaja na temu proizvoda i marke proizvoda. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
Prodaja i distribucija Pojašnjenje važnosti prodaje i distribucije kao dijela marketinškog miksa. Navođenje osnovnih kanala distribucije i pravilnog odabira istih tih kanala. Obrada poslovnog slučaja na temu distribucije. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
Cijena Objašnjenje važnosti cijene kao jednog od elemenata marketinškog miksa. Navođenje različitih načina odabira cijene i važnosti cijena za samog klijenta, te kako ona utječe na odluku o kupnji pojedinog proizvoda/usluge. Obrada poslovnog slučaja na temu cijene. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
Promocija Objašnjenje važnosti promocije kao jednog od elemenata marketingkog miksa. Navođenje dijelova promotivnog miksa te važnosti svekoga od njih za poduzeće i klijenta. Obrada poslovnog slučaja na temu promocije. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
Organizacija marketinga Objašnjenje važnosti organizacije unutar marketinga te usluga kao jedan od glavnih primjera gdje je potrebna dobra organizacija. Obrada poslovnog slučaja na temu usluga. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
Institucijski marketing Objašnjenje institucijskog marketinga kao dijela poslovnog tržišta te primjene marketinga za ostvarenje ciljeva u neprofitnim organizacijama. Obrada poslovnog slučaja na temu neprofitnih organizacija. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
Međunarodni marketing Navođenje osnovnih razlika između domaćeg i međunarodnog marketinga, te različitih pristupa za svaki. Obrada poslovnog slučaja na temu poduzeća koje se bavi međunarodnim marketingom. Rasprava sa studentima.
Ishodi učenja kolegija
prepoznati važnost marketinga u poduzeću
povezati osnovne marketinške pojmove s praksom
demonstrirati u najboljem svijetu sebe i poduzeće za koje će raditi
razlikovati vrste marketinga koji je potreban za određeno poduzeće/djelatnost
ispitati populaciju o problemima koji su važni za njihov diplomski, a kasnije magistarski i doktorski rad, tj. provesti istraživanje tržišta
grupirati potrošače u određene skupine, odnosno odrediti ciljnu skupinu za neki proizvod/uslugu
usporediti tržišta krajnje potrošnje s tržište poslovne potrošnje
procijeniti važnost pojedinog elementa marketinškog miksa (proizvod/usluga, prodaja/distribucija, cijena, promocija)
osmisliti dobar marketinški plan poduzeća sa svim pripadajućim mu elementima
Ishodi učenja programa
razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
Dobirnić, D. Osnove marketinga. Redak, Split, 2010.
Dopunska literatura
Vranešević, T. et al. Inovativni marketing. TIVA, Varaždin, 2008.
Vranešević, T., Vignali, C., Vrontis. D. Upravljanje strateškim marketingom. Accent, Zagreb, 2004.
Slični kolegiji
1. Marketing, University College Dublin, Faculty of Commerce, Irska (www.ucd.ie )
2. Marketing, Stockholm School of Ecomics, Švedska (www.hhs.se)
Redoviti studentiIzvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.