Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Marketing
Marketing
2020/2021
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za gospodarstvo
OU
3. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 3 obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 5 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 3 izborni
Cilj kolegija
Cilj kolegija je stjecanje osnovnih znanja, kako teoretskih tako i praktičnih, iz područja marketinga. U kolegiju će se posebno obratiti pozornost na marketing informacijskih sustava i njihovo projektiranje. Kroz predavanja, seminare, vježbe i ostale obrazovne oblike, studente će se nastojati osposobiti da samostalno pristupe i rješavaju probleme u gospodarstvenoj i društvenoj praksi nakon završetka studija
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dobrinić Damir Nositelj Predavanja 15 2 1
Gregurec Iva Suradnik Seminar 7 2 2
Tomašek Lucija Vanjski suradnik Seminar 8 2 2
Sadržaj predavanja
  • Pojam i definicija marketinga
    Pojmovno određenje marketinga. Tržište i kategorije tržišta. Ponuda vrijednosti. Potražnja vrijednosti. Ishodišta marketinga u ekonomskoj teoriji. Upravljanje marketingom. Mogućnosti nastupa poduzeća, organizacija i institucija na tržištu. Koncepcije marketinga. Proizvodna koncepcija. Koncepcija proizvoda. Prodajna koncepcija. Marketinška koncepcija.
  • Okruženje marketinga.
    Eksterno okruženje. Makrookruženje marketinga. Ekonomske snage. Konkurencija. Gospodarsko politički utjecaji u marketingu. Mikrookruženje marketinga. Tržište. Dobavljači. Interno okruženje. Praćenje i analiza okruženja. Odgovori na promjene u okruženju.
  • Izazovi marketinga
    Tržištem vođeno poduzeće. Benchmarking. Marketing vrijednosti i odnosa suradnje. Marketing vrijednosti. Marketing odnosa i suradnje. Mogućnosti primjene Interneta u marketingu. Marketing dodanih vrijednosti. Image i predodžba. Ciljevi i struktura imagea Etika u marketingu. Izvorišta etike. Poslovna etika i etika u marketingu.
  • Planiranje u marketingu
    Planiranje marketinških aktivnosti. Marketinški upravljački proces. Analiza situacije. Utvrđivanje ciljeva. Izbor ciljne skupine. Oblikovanje strategija marketinškog miksa. Plan kao pisani dokument. Provedba plana. Kontrola ostvarenja. Marketinška strategija.
  • Istraživanje tržišta
    Proces istraživanja tržišta. Vrste istraživanja. Vrste i izvori podataka. Metode i načini ispitivanja. Uzorci i uzorkovanje. Analiza podataka i interpretacija rezultata. Izrada izvještaja. Marketing informacijskih sustava. Osnove postavke informacijskih sustava u marketingu. Marketinški informacijski sustavi. Evolucija informacijskih sustava. Transakcijski informacijski sustavi. Marketinški izvještajni sustavi. Marketinški sustavi podrške odlučivanju. Ekspertni sustavi.
  • Segmentacija, pozicioniranje i predviđanje
    Proces segmentacije. Pristupi segmentacije tržišta. Zemljopisna segmentacija. Demografska segmentacija. Psihografska segmentacija. Segmentacija na osnovi ponašanja. Segmentacija poslovnog tržišta. Pozicioniranje i predviđanje. Određivanje ciljnog tržišta i konkurenata. Strategije pozicioniranja. Mjerenje i predviđanje tržišnih prilika. Definiranje potencijala tržišta. Mjerenje potražnje na tržištu. Procjena buduće potražnje. Analiza vremenskih serija.
  • Ponašanje potrošača
    Čimbenici ponašanja potrošača. Društveni čimbenici. Psihološki čimbenici. Proces donošenja odluka o kupnji. Tržište poslovne potrošnje i ponašanje u kupnji. Vrste tržišta. Tržište proizvođača. Tržište posrednika. Izvedenost potražnje. Neelastičnost potražnje. Utjecaj zadovoljstva na lojalnost klijenata i profit tvrtke. Istraživanje vrijednosti za klijente. Definiranje zadovoljstva klijenata. Ispitivanje klijenata o njihovom zadovoljstvu.
  • Tržište poslovne potrošnje
    Vrste poslovnog tržišta. Tržište proizvođača. Tržište posrednika. Tržište vladinih agencija. Obilježja poslovnog tržišta. Izvedenost potražnje. Upravljanje lancem nabave. Specifičnosti procesa kupnje poslovnog kupca. Teorijski okviri ponašanja poslovnog kupca. Čimbenici okružja. Čimbenici organizacijskog kupca. Donošenje odluka o kupnji na poslovnom tržištu. Faze u procesu donošenja odluke o kupnji.
  • Marketing element - Proizvod
    Tržišna svojstva proizvoda. Razvoj novog proizvoda. Marketinški program za lansiranje novog proizvoda na tržište. Praćenje tržišnog razvoja proizvoda. Komercijalizacija proizvoda. Proces prihvaćanja i difuzije proizvoda. Životni ciklus proizvoda. Marka proizvoda. Odluke o markama. Proširenje imena marke. Pozicioniranje proizvoda.
  • Marketing element - Prodaja i distribucija
    Prodaja. Strategijska prodaja. Kontrola prodajnog poslovanja. Kontrola godišnjeg plana. Kontrola profitabilnosti i uspješnosti. Strateška kontrola. Psihologija prodaje. Psihologija u procesima istraživanja tržišta prodaje. Distribucijski kanali. Vrste distribucijskih kanala. Vrste i oblici trgovine. Trgovina na malo i na veliko.
  • Marketing element - Cijena
    Determinante u procesu određivanja cijena. Determinante unutar i izvan poduzeća. Pristupi određivanju cijena. Opća ekonomska teorija. Marketinška teorija. Financijska teorija. Strateški ciljevi određivanja cijena. Politike određivanja cijena. Određivanje cijena za nove proizvode. Psihološko određivanje cijena. Promotivno određivanje cijena. Metode određivanja cijena. Troškovno orijentirane metode. Tržišno orijentirane metode. Iniciranje i reagiranje na promjene cijena.
  • Marketing element - Promocija
    Marketinška komunikacija. Ciljevi komunikacije. Komunikacijski proces. Komunikacija u funkciji promocije. Upravljanje promocijom. Proces upravljanja promocijom. Promotivni miks. Oglašavanje. Funkcije oglašavanja. Vrste oglašavanja. Proces oglašavanja. Publicitet i odnosi s javnošću. Unapređenje prodaje. Osobna prodaja. Direktni marketing.
  • Organizacija marketinga
    Razvoj organizacije marketinga. Sustavi poslovne organizacije i organizacije marketinga. Razina organizacije marketinga u poslovnom sustavu. Oblici organizacije. Djelotvornost organizacije marketinga. Ljudski potencijali u Marketingu. Marketing usluga. Definiranje i klasifikacija usluga. Specifična obilježja usluga. Specifičnosti tržišta usluga. Specifičnosti elemenata marketinškog miksa. Kvaliteta usluge.
  • Institucijski marketing
    Sudionici i motivi razmjene na poslovnim tržištima. Značajke upravljanja marketingom na poslovnim tržištima. Osebujnost istraživanja poslovnih tržišta. Mogućnosti i ograničenja marketinškog miksa na poslovnim tržištima. Primjena marketinga u ostvarenju misija neprofitnih institucija. Tržišta vladinih nabava i marketing. Glavni utjecaji i razina odlučivanja vlade kao kupca. Lobiranje.
  • Međunarodni marketing
    Domaći i međunarodni marketing. Globalna strategija naspram lokalne. Okruženje međunarodnog marketinga. Sustav međunarodne trgovine. Faktori koji potiču međunarodnu trgovinu. Konkurentnost na svjetskom tržištu. Ekonomsko okruženje. Odluke o nastupu u inozemstvu. Istraživanje prilika i stranih tržišta. Međunarodna poduzeća. Strategija ulaska na strana tržišta. Unutarnje varijable. Odluke o marketinškom programu.
Sadržaj seminara/vježbi
  • Pojam i definicija marketinga
    Definicija i povijesni razvoj marketinga. Rasprava o važnosti marketinga te razvoj koncepcija kroz povijest.
  • Okruženje marketinga
    Definiranje PESTLE modela i utjecaja pojedinih elemenata tog modela na marketing. Obrada poslovnog slučaja na temu marketinškog okruženja, i diskusija sa studentima.
  • Izazovi marketinga
    Obrada i rasprava o novim pojavama koje su se javile unutar marketinga pod utjecajem razvoja novih tehnologija. Obrada poslovnog slučaja na temu benchmarkinga i etike u marketingu. Rasprava sa studentima.
  • Planiranje u marketingu
    Pojašnjenje marketinške strategije i odabira ciljnog segmenta. Obrada poslovnog slučaja na temu određivanja ciljnog segmanta, tj. ciljne skupine. Rasprava sa studentima.
  • Istraživanje tržišta
    Obrada osnovnih vrsta istraživanja i važnosti istraživanja tržišta za poduzeća i pojedince. Navođenje važnosti informacijskih sustava u istraživanju tržišta. Obrada poslovnog slučaja na temu istraživanja tržišta. Rasprava sa studentima.
  • Segmentacija, pozicioniranje i predviđanje
    Napominjane važnosti pravilnog segmentiranja tržišta i pozicioniranja proizvoda/usluga za marketing. Obrada poslovnog slučaja na temu segmentiranja tržišta ili pozicioniranja proizvoda/usluga. Rasprava sa studentima.
  • Ponašanje potrošača
    Objašnjenje važnosti ponašanja potrošača i poznavanja sadašnjih i potencijalnih potrošača, njihovih želja i potreba. Obrada poslovnog slučaja na temu ponašanja potrošača. Rasprava sa studentima.
  • Tržište poslovne potrošnje
    Naučiti studente kako razlikovati tržište poslovne potrošnje od tržišta krajnje potrošnje i koje su karakteristike i koja je važnost informacijskih sustava na tom tržištu. Obrada poslovnog slučaja na temu tržišta poslovne potrošnje. Rasprava sa studentima.
  • Proizvod
    Objašnjenje važnosti proizvoda kao dijela marketinškog miksa, njegovog razvoja i postojanja na tržištu. Pobliže objasniti važnost marke za poduzeće i klijenta, i razlikovanje proizvoda koji je marka od onoga koji nije. Obrada poslovnog slučaja na temu proizvoda i marke proizvoda. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
  • Prodaja i distribucija
    Pojašnjenje važnosti prodaje i distribucije kao dijela marketinškog miksa. Navođenje osnovnih kanala distribucije i pravilnog odabira istih tih kanala. Obrada poslovnog slučaja na temu distribucije. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
  • Cijena
    Objašnjenje važnosti cijene kao jednog od elemenata marketinškog miksa. Navođenje različitih načina odabira cijene i važnosti cijena za samog klijenta, te kako ona utječe na odluku o kupnji pojedinog proizvoda/usluge. Obrada poslovnog slučaja na temu cijene. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
  • Promocija
    Objašnjenje važnosti promocije kao jednog od elemenata marketingkog miksa. Navođenje dijelova promotivnog miksa te važnosti svekoga od njih za poduzeće i klijenta. Obrada poslovnog slučaja na temu promocije. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
  • Organizacija marketinga
    Objašnjenje važnosti organizacije unutar marketinga te usluga kao jedan od glavnih primjera gdje je potrebna dobra organizacija. Obrada poslovnog slučaja na temu usluga. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
  • Institucijski marketing
    Objašnjenje institucijskog marketinga kao dijela poslovnog tržišta te primjene marketinga za ostvarenje ciljeva u neprofitnim organizacijama. Obrada poslovnog slučaja na temu neprofitnih organizacija. Rasprava sa studentima. Prezentacije sudentskih projekata.
  • Međunarodni marketing
    Navođenje osnovnih razlika između domaćeg i međunarodnog marketinga, te različitih pristupa za svaki. Obrada poslovnog slučaja na temu poduzeća koje se bavi međunarodnim marketingom. Rasprava sa studentima.
Ishodi učenja kolegija
  • prepoznati važnost marketinga u poduzeću
  • povezati osnovne marketinške pojmove s praksom
  • demonstrirati u najboljem svijetu sebe i poduzeće za koje će raditi
  • razlikovati vrste marketinga koji je potreban za određeno poduzeće/djelatnost
  • ispitati populaciju o problemima koji su važni za njihov diplomski, a kasnije magistarski i doktorski rad, tj. provesti istraživanje tržišta
  • grupirati potrošače u određene skupine, odnosno odrediti ciljnu skupinu za neki proizvod/uslugu
  • usporediti tržišta krajnje potrošnje s tržište poslovne potrošnje
  • procijeniti važnost pojedinog elementa marketinškog miksa (proizvod/usluga, prodaja/distribucija, cijena, promocija)
  • osmisliti dobar marketinški plan poduzeća sa svim pripadajućim mu elementima
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Dobirnić, D. Osnove marketinga. Redak, Split, 2010.
Dopunska literatura
  • Vranešević, T. et al. Inovativni marketing. TIVA, Varaždin, 2008.
  • Vranešević, T., Vignali, C., Vrontis. D. Upravljanje strateškim marketingom. Accent, Zagreb, 2004.
Slični kolegiji
  • 1. Marketing, University College Dublin, Faculty of Commerce, Irska (www.ucd.ie )
  • 2. Marketing, Stockholm School of Ecomics, Švedska (www.hhs.se)
Redoviti studenti Izvanredni studenti
izvanredni rok
Datum: 22.11.2024.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
izvanredni rok
Datum: 16.04.2025.
Vrijeme: 16:00
Opis: Na Fakultetu
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2024 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda